רשת מלונות פתאל צופה שמפוני עוטף עזה וקו העימות בצפון הארץ ישהו במלונות של החברה באופן חלקי עד למחצית שנת 2024, וכי תיירות נכנסת תחזור בהדרגה מהרבעון השלישי של השנה.
בדוח השנתי של הרשת נכתב כי מ-7 באוקטובר 2023, עם פרוץ "מלחמת חרבות ברזל", הצטמצמו בצורה מהותית ההכנסות ממכרזים מוסדיים ולקוחות עסקיים של מלונות פתאל ומרבית ההכנסות היו ממפונים. על-פי נתוני החברה, מתחילת המלחמה שהו ברשת כ-20,000 מפונים ביום ב-40 בתי מלון ברחבי הארץ.
פרוץ המלחמה הוביל מיידית לעצירת התיירות הנכנסת לישראל ולירידה חדה בתיירות הפנים בשל חששות ביטחוניים, סנטימנט צרכני שלילי ואי וודאות. פעילות מלונות החברה בישראל נשענת בעיקר (כ-80%) על תיירות פנים. מתחילת פינוי התושבים מעוטף עזה, ב-7 באוקטובר, נרתמו מלונות החברה בישראל לאירוח תושבי הדרום והצפון המפונים. תשלום השהות עבור המפונים הוא במימון המדינה בהתאם להסדר שנקבע על ידה. בפתאל ציינו כי נעשו בחברה התאמות תפעוליות על מנת
להתאים את מבנה והיקף ההוצאות לתעריף שנקבע בהסדר האמור. "נכון למועד אישור הדוח כלל מלונות החברה בישראל (45 מלונות פעילים), למעט מלון אחד בצפון הארץ אשר סגור, פתוחים לקבלת אורחים וזאת בנוסף לאירוח של כ-4,000 מפונים מהדרום והצפון.
בשל אירוח המפונים במימון המדינה, בין היתר, לא הייתה למלחמה השפעה מהותית על תוצאות רשת פתאל. עם זאת, בחברה ציינו כי ככל והלחימה תימשך, עלולה לחול השפעה לרעה גם על תוצאות מגזר ישראל ברבעונים העוקבים, אשר בשלב זה לא ניתן להעריך את היקפן.
הכנסות רשת פתאל זינקו בשנה החולפת ועמדו על כ-6.92 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 5.47 מיליארד שקל בשנת 2022. העלייה בהכנסות מיוחסת לעליית המחיר הממוצע לחדר, עלייה בתפוסה, פתיחת בתי מלון חדשים וכן לעליית שער החליפין. עוד ציינו ברשת כי הגידול בפעילות והעלייה בתפוסות בשנת 2022 החלו לקראת סוף הרבעון הראשון לאחר גל האומיקרון.
שיעור התפוסה הממוצעת של מלונות החברה בישראל בחודש אוקטובר 2023 עמד על 71%, לעומת 66% באוקטובר 2022. בחודש נובמבר 2023 שיעור התפוסה הממוצעת של מלונות החברה בישראל עמד על 73% לעומת 72% בנובמבר 2022, ובחודש דצמבר 2023 שיעור התפוסה הממוצעת של מלונות החברה בישראל עמד על 72% לעומת 62% בדצמבר 2022. לאור החלטת הממשלה להאריך את תוכנית הפינויים וסיוע המדינה לתושבי יישובי הדרום והצפון סמוכי הגבול עד ל-7 ביולי 2024 החברה מעריכה כי התפוסה הממוצעת של מלונות החברה בישראל ברבעון הראשון תעמוד על 60% לעומת 62% ברבעון הראשון של 2023.
הרשת רשמה רווח תפעולי של 1.1 מיליארד שקל, לעומת רווח תפעולי של 748.3 מיליון שקלים אשתקד. גם הוצאות המימון של החברה גדלו ועמדו על 314 מיליון שקל, לעומת 233.5 מיליון שקל אשתקד. זאת, בשל מימון חדש שהתקבל בשנת 2023, בשל השפעת השינויים בריבית והשפעת עליית שערי החליפין של האירו והליש"ט, כמו גם עליית המדד.
בשורה התחתונה סיימה הרשת את השנה ברווח של 45 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 78.4 מיליון שקלים שרשמה בשנת 2022.