X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הירוק מתייקר [freeimagegenerator]
ביטול ההטבה על אגרת רישוי לרכב חשמלי צפוי להכניס למדינה 230 מ"ש בשנה
ועדת הכספים אישרה את התקנות המשוות את גובה אגרת הרישוי לרכבים חשמליים לאגרת הרישוי על רכבים שאינם חשמליים בתום דיון סוער אושרו התקנות, אשר צפויות להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל בשנה, כדי לממן את רפורמת הוזלת התחבורה הציבורית של רגב, ולייקר בממוצע את עלות האגרה לבעל רכב חשמלי ב-2,300 שקל
ביטול הוזלת אגרת הרישוי לרכב חשמלי יחל מינואר 2025.
הסיבה: צמצום פער ההכנסות מהטלת מיסים על כלי רכב חשמליים לעומת רכבי בנזין ודיזל, וכן גיוס כספים לקופת המדינה.
גורמים בתעשיית הרכב החשמלי וארגוני הסביבה מביעים חשש שהמהלך יפגע בקצב חדירת הרכבים החשמליים לישראל.
במשרד האוצר טוענים שהמהלך נובע מצורך להגדיל את ההכנסות, וכי הוא לא צפוי לפגוע בקצב חדירת הרכבים החשמליים לשוק.

ועדת הכספים אישרה (16.4.24) תיקון לתקנות התעבורה (אגרת רישוי לרכב חשמלי), הקובע ביטול של ההפחתה על אגרת רישוי לרכב חשמלי עד 3,500 ק"ג, לעומת האגרה לכלי רכב דומים המונעים בבנזין או בדיזל.
בהמשך להחלטת הממשלה מחודש ינואר בנידון, נקבע כי האגרות לרכבים חשמליים אלה יחולו בהתאם לקבוצת המחיר והגיל של הרכב, בהתעלם מסוג ההנעה.
בדברי ההסבר לתקנות צוין כי השפעת הרכבים החשמליים על התשתיות והגודש בכבישים והעלויות המשקיות כתוצאה מכך, וכן עלויות הטיפול בהם במערך הרישוי אינם שונים משל כלי רכב שאינם חשמליים. עוד צוין כי צמצום זיהום האוויר מגולם בכך שהם אינם משלמים מס על דלק.
לצד כך ציינה נציגת משרד האוצר בדיון, כי לא ניתן להתעלם מכך שגם הצורך בהגדלת ההכנסות לקופת המדינה עומד בבסיס ההחלטה, אשר צפויה להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל בשנה.

ח"כ ינון אזולאי: "לא יכול להיות שביד אחת אומרים לנו שמעודדים 'ירוק', מסבסדים, ממסים וביד השנייה עושים הפוך. אתם רוצים להביא מס נסועה? מתי כמה? ואיך זה מסתדר עם איכות הסביבה והבריאות? זה יועיל לפקקים? יסעו פחות?".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "קיימנו דיון, הועלו שאלות שונות, אנחנו נשמע את התשובות השונות ואני מתכוון להעלות את הנוסח להצבעה. הסכמתי לכך נוכח כך שהוסבר לי שבלי המימון הזה אין תקציב לרפורמה של התחבורה הציבורית, אם לא יהיה לזה רוב, לא יהיה".
ח"כ חמד עמאר: "המדינה רוצה לעודד את איכות הסביבה או לא? האם המדינה רוצה לעודד רכב חשמלי?"
ח"כ נאור שירי: "המדינה לא רוצה לעודד רכב חשמלי, זה כסף, זה הכנסות עבורה".
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "רכבים חשמליים נרכשים היום גם על-ידי מעמד הביניים, על-ידי מי שרוצה לחסוך בדלק".

איתן פרנס, איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל: "אחרי כל כך הרבה שנים של מיסוי ירוק, רשות המיסים מחריבה את הנושא של הרכב החשמלי, הם מאותתים לציבור אל תקנו רכב חשמלי. בואו תציגו הכל, אתם מביאים את ביטול ההטבה, אח"כ תביאו את מס הנסועה. כולם ישלמו את אותו מס, אתם מגדירים את הרכב החשמלי רק למי שיש מטען פרטי. אתה לא מנהלים דיאלוג, אתם רצים להביא כסף. יש 100 אלף רכבים חשמליים, תטילו את המס על 3.3 מיליון רכבים מזהמים".
איתי ראב"ד, מנכ"ל טסלה ישראל: "הטסלה היקרה בעולם נמכרת בישראל, בעולם היא נמכרת ב-40 אלף אירו, בישראל היא מתחילה ב-220 אלף שקל. מה שמדינת ישראל עושה, דרך המס שטיפס ל-35%, אחוז מסירת המכוניות הולך לרדת, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. אירופה הולכת לכיוון ההפוך, הטבות לרוכשים, ליצרנים, ליבואנים, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. רכב הבסיס יעלה בקרוב 300 אלף שקל, אנחנו מרחיקים את הרכב החשמלי מהישראלים".
באוצר הציגו את עמדתם מול הביקורת. ספיר איפרגן, אגף תקציבים, משרד האוצר: "ננסה לשכנע אתכם שנעשתה עבודה מאוד מקצועית. תמיד לנגד עינינו אנחנו בוחנים מי מושפע, נראה לכם שמי שמושפע זה בעיקר עשירונים 8 עד 10. לעניין התפיסה הכוללנית, יש החלטת ממשלה מפורטת שמציגה את כלל צעדי המדיניות שהממשלה אישרה לעניין הרכב החשמלי, אפילו התזכיר לעניין מס נסועה כבר פורסם להערות ציבור, כל המדיניות בחוץ, כל התוכניות ידועות לכל, קיבלנו הערות ציבור לעניין מס נסועה, אנחנו לומדים, ומשפרים חלק בהתאם להערות. המדיניות היא לעודד כניסת רכבים חשמליים על פני רכבים רגילים, אבל אנחנו לא מעודדים רכב פרטי. אנחנו מעודדים תחבורה ציבורית, ואם כבר רכב פרטי - אז שיהיה חשמלי. לצד זה יש הוזלה משמעותית במס הרכישה.
עוד הציגו באוצר כי סך הגבייה מאגרות רכב פרטי עומדת על כ-5.3 מיליארד ש"ח בשנה, וכי כלי רכב חשמליים זוכים כיום להנחה באגרת הרישוי העומדת בממוצע על 2,300 ש"ח בשנה. עוד צוין כי האגרה נגבית כנגד שימוש ואחזקה בתשתיות תחבורה, ניהול מערך הרישוי והפנמה של עלויות חיצוניות, וכי בהיבטים אלו אין הבדל בין רכב חשמלי לרכב בנזין, והמהלך צפוי להגדיל את הכנסות המדינה ב-230 מיליון ש"ח בשנה. עוד הוצג כי סבסוד התחבורה הציבורית גדל ב-240% בעשור האחרון, וכי מיזמי התחבורה המאושרים לביצוע הינם בהיקף של כ-300 מיליארד שקל.
באוצר טענו כי העלאת המס לא צפויה לפגוע בחדירת הרכבים החשמליים, והציגו כי ההפחתה ההדרגתית בהטבות לרכב החשמלי לא פוגעת בכניסתו לשוק גם בישראל, וכי ההטבות הניתנות בישראל גבוהות באופן יחסי בהשוואה בינ"ל. עוד הוצג כי בכל העולם ישנה מגמה של הפחתת ההטבות לרכבים חשמליים, וכי הטבות אלה בישראל מופנות כלפי עשירוני ההכנסה הגבוהים.
לעניין העתיד לבוא, הציגו באוצר כי על-מנת לעודד קניית רכבים חשמליים על פני רכבי בנזין, מוצע כי שיעור מס קנייה יישאר נמוך ב-3 השנים הקרובות, וכי מס הנסועה הצפוי יעמוד על 15 ש"ח ל-100 ק"מ, "נמוך ממיסוי בלו שברכבים יעילים עומד על 20 ש"ח ל-100 ק"מ".
לדרישת יו"ר הוועדה נקבע כי התיקון יכנס לתוקף בחודש ינואר 2025, במקום בחודש יולי בנוסח התקנות המקורי.

תאריך:  17/04/2024   |   עודכן:  17/04/2024
+ועדת חו"ב: נדחתה ההצבעה בעניין הקרן 'ממדים ללימודים'
12:29 17/04/24  |  מירב ארד

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, דחה את ההצבעה בעניין הקרן 'ממדים ללימודים', לאחר שחכ"ים מהקואליציה והאופוזיציה התרעמו על כך שהצו של מערכת הביטחון אינו כולל מקצועות נוספים.


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד  ביטן / David Bitan דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מנסור עבאס / Mansour Abbas משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ביטול ההטבה על אגרת רישוי לרכב חשמלי צפוי להכניס למדינה 230 מ"ש בשנה
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 25
מירב ארד
נתוני מרכז המחקר המידע של הכנסת מגלים: 57% ממוסדות הלימוד החרדיים לא השתתפו במבחני הקריאה של משרד החינוך בשנת תשפ"ג - מאלה שכן השתתפו - רוב לתלמידים מרשת בני יוסף    יוזם הדיון ח"כ טור פז דרש להתנות תקציבים לבתי הספר בהשתתפותם במבחנים ארציים ובינ"ל
מירב ארד
בדיון הוועדה לביקורת המדינה בבקשה לחוו"ד מהמבקר על טיפול הרשויות בשורדי הנובה, משתתפים כעת שורדים מהטבח הנוראי שאירע בשבעה באוקטובר ומשתפים בקשיים ביורוקרטיים שחווים בדרך לקבלת סיוע וטיפול מהרשויות לצד קשיים פיזיים ונפשיים    משרד הבריאות: "הנתונים על מספר ההתאבדויות אינם מוכרים ואינם נכונים"
עידן יוסף
רשם העמותות פתח בהליכי פירוק של עמותת ״סיוע 48״ של רע"ם וכן נגד עמותה נוספת עם זיקה לרע״ם    הממצאים העלו חשד כבד למימון טרור, שיתוף פעולה עם ארגוני טרור שהוצאו מחוץ לחוק, הלבנת הון, אי-סדרים ועוד
עידן יוסף
נציגי הסיעות החרדיות הודיעו לבן-גביר כי לא יתמכו בהעברת הרשות - כנראה לנוכח סיכומים עם המפלגות הערביות    הסיבה: חשש מפגיעה באכיפת הבנייה הבלתי חוקית בנגב    עוצמה יהודית: לא מחויבת למשמעת קואליציונית עד להעברת הרשות
מירב ארד
ח"כ הלוי הציע להרחיב את כיתות הכוננות ולהקל על חסמים המונעים מאנשים להצטרף אליהן, ולבדוק אפשרות ליצירת מסלול רישוי לכלי נשק ארוך    ח"כ גלעד קריב התנגד להצעה ואמר: לא מתייחסים לבעיה של המחיר בחיי אדם שאנחנו משלמים על תפוצת נשקים רחבה בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il