|
|
במסגרת בניית הקו הירוק, בחלקו המרכזי, עוברות שתי מנהרות צמודות זו לזו, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. המנהרות נפרשות מתחת לעיר תל אביב, לאורך כ-4.5 ק"מ, מתחת לרחובות אבן-גבירול, קרליבך ודרך בגין.
|
|
|
חלק ניכר מחפירות המנהרה המזרחית במקטע שבין נורדאו לארלוזורוב כבר הושלם, ועבודות הכרייה של שתי המנהרות, המזרחית והמערבית במקביל, צפויות להימשך עד סוף השנה.
|
|
|
במקביל למאמצי הכרייה, חברת נת"ע מתקדמת בהקמת התחנות התת-קרקעיות לאורך רחוב אבן-גבירול: תחנת ארלוזורוב מערב, תחנת רבין, תחנת קפלן ותחנת קרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל.
|
|
|
"אנו גאים מאוד בהתקדמות המשמעותית בעבודות המנהור של הקו הירוק, המצטרפת להתקדמות בעבודות המתבצעות לאורך כל אורכו של הקו, הכנת תוואי הרכבת ובניית הגשרים", אומרת מנהלת אגף ביצוע קו ירוק. לדברי לאה שמול, "ציון דרך זה ממחיש את המחויבות שלנו לקידום מיזם התחבורה המורכב והחשוב בישראל, שיביא לשיפור חיי האזרחים באמצעות תחבורה ציבורית איכותית". את המנהרות כורות 3 מכונות TBM: כל אחת מהן באורך של כ-100 מטרים, בקוטר של כ-7.5 מטרים ובמשקל של כ-900 טון. בחזית המכונה ישנם ראשי קידוח המונעים במנועי חשמל, שעל-ידי סיבוב ודחיפה חוצבים באבן וחופרים את המנהרה. על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח. משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר אל מחוץ למנהרה. לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. המכונה גם מרכיבה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית את טבעות הבטון של דיפון המנהרה.
|
|