X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההשקעה נעשתה לפי 210 מיליון שקל [צילום: האתר הרשמי]
סכסוך בעלים חריף בקבוצת יעז לבנייה והתחדשות עירונית
נמצאת בשליטת משפחת יקואל ומדווחת על 96 פרויקטים במיליארדי שקלים השותף אריאל שטרנברג: חברת-הבת מצויה על סף חדלות פרעון; הבעלים: המצב מצוין והשותף מונע מימון

סכסוך בעלים קשה בקבוצת הנדל"ן יעז, העוסקת בבנייה ובהתחדשות עירונית בהיקפים של מיליארדי שקלים שקלים. חברת-האם יעז בנייה ופיתוח נמצאת בשליטת אברהם יקואל ורעייתו יונה רייפמן-יקואל ומנוהלת בידי תמיר רייפמן, בנה של יונה. לפני שנתיים נכנסה השותפות האמריקנית CF Global 3 (קומיוניטי), בראשותו של אריאל שטרנברג, כשותפה בחברת-הבת העוסקת בהתחדשות עירונית - וכעת היחסים ביניהם עלו על שרטון.
קומיוניטי פנתה בתחילת החודש (7.4.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה שבעלי השליטה מקפחים אותה ובבקשה לתת שורה של הוראות לגבי ניהולה של חברת-הבת. על-פי הבקשה, קומיוניטי השקיעה 102.6 מיליון שקל ברכישת 49% ממניות חברת-הבת יעז יזמות ובנייה והתחדשות עירונית: חברת-האם קיבלה 22.6 מיליון שקל תמורת 11% מן המניות והיתרה הוזרמה לחברה; קומיוניטי אומרת ששילמה לחברת-האם עוד 20.3 מיליון שקל.
קומיוניטי: הבעלים חוששים מדילול
לטענת קומיוניטי, יקואל ורייפמן מפרים את ההסכם והוראות הדין, פוגעים בצורה הרסנית בחברת-הבת והביאו אותה אל סף חדלות הפרעון. לדבריה, החברה פעילה בעשרות פרויקטים של התחדשות עירונית, אך לאחרונה אינה מקדמת אותם כראוי בשל העדר מקורות כספיים והצורך לגייס עשרות מיליוני שקלים. אולם, הגיוס אינו נעשה משום שיקואל ורייפמן פועלים ממניעים אישיים, ומתעקשים ששווי החברה לצורך הגיוס יהיה למעלה מ-210 מיליון שקל למרות שהדבר אינו אפשרי ולא ניתן להמתין עד שיתאפשר.
קומיוניטי מסבירה, כי דרישתם של יקואל ורייפמן נובעת מכך שלפי ההסכם עימה, הכנסת משקיע נוסף בשווי נמוך יותר יזכה אותה במניות נוספות, אשר ידללו את בעלי השליטה הנוכחיים [ויעבירו את השליטה לידי גלובל - א.ל]. היא מזהירה, כי הימנעות מגיוס עלולה להוביל לכך שהחברה תאבד את נכסיה שכן היא לא תעמוד באבני הדרך ויפקעו ההסכמים לביצוע הפרויקטים. לטענתה, בחודש שעבר הודיע רייפמן, כי החברה לא תוכל לעמוד כבר החודש בהתחייבויותיה, וזאת לאחר שברבעון הראשון של השנה השקיעה בה גלובל 20 מיליון שקל - בעוד הבעלים משכו ממנה 12 מיליון שקל.
בנסיבות אלו, ממשיכה קומיוניטי, מנסים יקואל ורייפמן ליטול הלוואה בסך 5 מיליון שקל מחברה חוץ-בנקאית, וזאת בתנאים קשים, ללא תועלת ותוך התעלמות מהסכם ההשקעה המחייב רוב של 75% מהבעלים לנטילת הלוואות. קומיוניטי מבקשת לחייב את הדירקטוריון להחליט על גיוס של 50 מיליון שקל ולקבל ממנה הזרמה נוספת של 15 מיליון שקל לפי שווי של 110 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רענן קליר, אלון בנימיני ועדי קפלן.
יעז: השותפים מונעים גיוס
חברת-האם יעז מבקשת (17.4.24) מבית המשפט להורות על היפרדות בינה לבין קומיוניטי. היא טוענת, כי אין חולק שחברת-הבת זקוקה להזרמה נוספת, אך קומיוניטי דורשת מצד אחד לאפשר לה לבצע הזרמה לפי שווי של 110 מיליון שקל (בעוד שווי החברה הוא 240 מיליון שקל), ומצד שני - חוסמת כל מימון חילופי מצדדים שלישיים ומשתקת את פעילות החברה, כדי לכפות את קבלת הצעתה שתוביל לכך ש-95% ממניות החברה יהיו בבעלותה.
יעז אומרת כי היא קיימת מזה 50 שנה, ברשותה צבר של 96 פרויקטים בשווי של מיליארדי שקלים, במיוחד בתל אביב, וכי היא מן החברות המובילות בתחום ההתחדשות העירונית. לדבריה, היא מן היחידות בתחום שאין לה כיום אשראי, ההון העצמי שלה גבוה והיא במצב מעולה. את קומיוניטי ושטרנברג היא מתארת כ"גוף כוחני שמסתכסך כמעט עם כל גורם אפשרי", אשר פועל בדרך כלל כמו מלווה ולא כמו שותף וכבר הביא "לקריסתן של חברות רבות בישראל".
לדברי יעז, קומיוניטי דרשה בהסכם ביניהן לקבל זכות ראשונים בהצעת אשראי לחברת-הבת בתנאים זהים לאלו שיציע גורם חיצוני. אשתקד היא אמורה הייתה להזרים 50 מיליון שקל, אך ברגע האחרון חזרה בה ולפני שישה חודשים הותירה את החברה ללא מקורות הון. במצב זה, פנתה החברה לגורם חיצוני - אך קומיוניטי מכשילה גם קבלת מימון שכזה ודוחה כל חלופה אחרת שמציעה חברת-האם. זאת, בשל רצונה להשתלט על החברה באמצעות הזרמה של 15 מיליון שקל בלבד.
יעז טוענת, כי כאשר קומיוניטי מנסה לכפות את הצעת המימון שלה ומחזיקה את החברה כבת-ערובה ומבצעת "סיכול ממוקד" מול מממנים חיצוניים - יש להורות על היפרדות בדרך של התמחרות, בה יוכלו שני הצדדים להתמודד על רכישת השליטה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד גלעד וקסלמן, דנה קאשי ואור ווזנה.
תאריך:  18/04/2024   |   עודכן:  18/04/2024
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
סכסוך בעלים חריף בקבוצת יעז לבנייה והתחדשות עירונית
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
פינוי בינוי כפוי
רוית סיני  |  21/04/24 07:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת OPC ישראל עשויה להפחית בדוח הרבעון הראשון לשנת 2024 את שוויו של הנכס שעליו הייתה אמורה להיבנות תחנת כוח מונעת גז טבעי - 31 מיליון שקל
איתמר לוין
פוגלמן החליט על הרכב של תשעה שופטים - כמקובל כאשר בג"ץ מתבקש לבטל חקיקה ראשית    התיקונים הרחיבו משמעותית את יכולתו של השר לביטחון לאומי להתערב בעבודת המשטרה
איתמר לוין
לוין: חשיבות עליונה שכל המינויים יבוצעו בהסכמה רחבה    פוגלמן לשופטים החדשים: לעמוד על שלטון החוק, זכויות האדם, הפרדת הרשויות והעצמאות השיפוטית
מירב ארד
המחבל יוסף רפיק אחמד שבאת שימש כקצין ביטחון במערך המודיעין הצבאי של חמאס בגדוד בית חאנון    החיסול מהווה פגיעה משמעותית במחלקת החקירות של הארגון
מירב ארד
רשות הטבע והגנים הודיעה כי החל מחודש יולי הגן הלאומי יהפוך ל"גן ירוק" במטרה לצמצם את הפגיעה בטבע ולשפר את חוויית הביקור    תיאסר הדלקת המנגלים ויחל צמצום בריסוסים בגן והפחתת הפסולת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il