X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עזור. לפחות שני דירקטורים נגועים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
חברת עמדה ממליצה למוסדיים להתנגד למינוי ברק משרקי לדירקטור בתמר פטרוליום
ההתנגדות למשרקי, בגלל ניגודי עניינים - נוכח היותו נושא משרה בתפקיד מנכ"ל תמיר עבודי מועמד לדירקטור בתמר פטרוליום וזאת על-אף ניגוד עניינים מובנה מכוח זאת שהוא מספק שירותים לחברות אחרות בתחום האנרגיה כך לדוגמא: עבודי מספק שירותים לחברה בריטית הפועלת בתחום האנרגיה במצרים (למרות שזה תחום עיסוקה של תמר פטרוליום); גילוי נאות לא נמסר לחברה

חברת "עמדה מחקר כלכלי" העוסקת בשירותי מחקר וייעוץ כלכלי ופיננסי לגופים מוסדיים, ממליצה למשקיעים מוסדיים להתנגד באסיפה הכללית שזומנה למינויו של ברק משרקי לתפקיד דירקטור בחברת תמר פטרוליום - וזאת בעיקר מפאת ניגודי עניינים מובנים בשל תפקידו כנושא משרה בחברה וכהונתו כמנהל הכללי של החברה.
המלצתה של חברת עמדה - שבהתאם לה פועלים בדרך-כלל משקיעים מוסדיים המקפידים לפעול על-פי חוות דעת מקצועית - ניתנה באופן רשמי לגופים המוסדיים המחזיקים חלק ממניות תמר פטרוליום הרשומה למסחר בבורסה, ובראשם לקבוצת מנורה, המחזיקה עבור קופות הגמל 12.45% ממניות תמר פטרוליום ששוויה על-פי מחירי הבורסה מגיע לכ-2.2 מיליארד ש"ח.
ברק משרקי מחזיק עתה בתפקיד דירקטור ומנכ"ל. בפועל, הוא משמש כזרועו הארוכה של איש העסקים אלי עזור, המחזיק ב-24.6% ממניות תמר פטרוליום. כפל התפקידים מעמיד את משרקי בניגוד עניינים מובנה. שכן, מוסד הדירקטוריון הוא הגוף המפקח על נושאי המשרה בחברה, ואלה אמורים לפעול על-פי המדיניות העסקית הנקבעת על-ידי הדירקטוריון. ברי, כי משרקי הדירקטור לא יוכל לפקח כדבעי על משרקי המנכ"ל. כפל תפקידים עומד בניגוד לדיני החברות ובסתירה לחובת אורגני החברה לפעול על-פי ממשל תאגידי תקין.
משרקי מכהן במקביל כדירקטור בשורה של חברות, בהן חברות פרטיות בתחום מימון פעילות הפקת נפט/גז בארה"ב והסחר האלקטרוני. שוב, המדובר בניגוד עניינים מובנה פסול ובעייתי בין תפקידיו האחרים לתפקידו המרכזי כמנכ"ל תמר פטרוליום.
בעיה קשה מסתמנת גם מעצם מועמדותו של תמיר עבודי, המובאת לחידוש כהונתו כדירקטור בתמר פטרוליום. עבודי, שהוא מועמדו של אלי עזור, פועל באמצעות חברה פרטית שבבעלותו (תמיר עבודי ניהול ויעוץ בע"מ) כיועץ, מנהל ומלווה פרויקטים, עסקות וגיוסי מימון, בעיקר לתאגידים בתחום הנפט והגז.
לשאלות News1 אישר עבודי כי הוא מספק גם בימים אלה שירותים לחברות בתחום האנרגיה. אחת מהן היא חברה בריטית הפועלת במצרים בתחום האנרגיה. מצרים היא אחת הלקוחות העיקריות של תמר פטרוליום - דבר המעמיד את עבודי בניגוד עניינים מובנה כלפי החברה.
עבודי לא גילה לדירקטוריון דבר השירותים שהוא מספק לחברה הבריטית. לשאלות News1 הוא השיב כי הוא מסר הצהרה לחברה לפיה הוא מקפיד שלא לפעול תוך ניגוד עניינים. אולם הצהרות לחוד, ומעשים לחוד: החוק מחייב מסירת גילוי נאות באופן פרטני למוסד הדירקטוריון, ולא רק הצהרה סתומה שמסתירה בפועל מידע חשוב מהדירקטוריון.

תאריך:  21/04/2024   |   עודכן:  21/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת עמדה ממליצה למוסדיים להתנגד למינוי ברק משרקי לדירקטור בתמר פטרוליום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
יצחק דנון
אתגל תחנות כוח מקבוצת שיכון ובינוי תובעת 20 מיליון שקל, בטענה לעיכוב של שלושה חודשים בהזרמת הגז הטבעי לתחנה ובהפעלתה
איציק וולף
פנה אל ועדת ההשקעות של מנורה מבטחים, המחזיקה ב-12.5% ממניות תמר פטרוליום, ועשויה להיות לשון המאזניים במאבק על זהות הדירקטורים החדשים שיוכרע אחרי פסח    "דירקטוריון החברה מתנהל באופן לא תקין ולא חוקי, תוך ניגוד עניינים אישי ומוסדי, ובניגוד מוחלט לנורמות הנהוגות בחברות בעלות ממשל תאגידי תקין"
איתמר לוין
ישלם 250 מיליון דולר תמורת מניותיה של חברת אוורסט - לפי שווי של 7.14 מיליארד דולר לשדה הגז הטבעי - ויעלה לאחזקה כוללת של 18.5%
מירב ארד
השותפות ימכרו למצרים כ-4 BCM נוספים בשנה למשך 11 שנה    ההסכם צפוי להיכנס לתוקף ביולי 2025, וכפוף להשלמת העבודות להרחבת יכולת ההפקה והנחת הצינור השלישי
איתמר לוין
חלק קטן משדה הגז הטבעי שבבעלות אנרג'יאן, מול חופי ישראל ולבנון, חופף לשטח רישיון שהיה בעבר בידי שברון ודלק    גרוסקופף: הזכויות שייכות למי שגילה את הגז ולא למי שישב בחיבוק ידיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il