X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דמותו של אמיר חאן בסרטון הדיפ פייק [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
סרטוני דיפ פייק של שחקני בוליווד מסעירים את הודו במערכת הבחירות
ברשתות החברתיות בהודו הופצו שני סרטונים של השחקנים אמיר חאן ורנביר סינג' כאשר הם טוענים לכאורה שראש הממשלה נרנדרה מודי לא עמד בהבטחות שנתן ולא טיפל בבעיות הכלכליות של הודו בשתי הקדנציות שלו כראש ממשלה השניים מכחישים שהזדהו פוליטית אמיר חאן הגיש תלונה במשטרה על התחזות

סרטוני בינה מלאכותית מסוג 'דיפ פייק' של שניים מן השחקנים ההודים הבולטים ביותר בתעשיית בוליווד, תעשיית הסרטים ההודית, מותחים ביקורת על ראש הממשלה נרנדרה מודי, ומסעירים את תת-היבשת.
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח (יום ב', 22.4.24) כי מדובר בשני סרטונים שפורסמו במסגרת קמפיין פוליטי לקראת הבחירות בהודו. באחד הסרטונים, בן 30 שניות, נראה השחקן המפורסם אמיר חאן. בסרטון השני - של 41 שניות - נראה השחקן רנביר סינג'. השניים טוענים לכאורה באופן פומבי ובקולם כי מודי לא עמד בהבטחות שפיזר וכי לא הצליח לטפל בבעיות הכלכליות של הודו במהלך שתי הקדנציות שלו כראש הממשלה. שני הסרטונים מסתיימים בסמל הבחירות לקונגרס ובסיסמה "הצביעו לצדק, הצביעו לקונגרס".
ברויטרס דווח כי שני הסרטונים נצפו ברשתות החברתיות יותר מ-500 אלף פעמים מאז השבוע שעבר. מדובר במדינה המאוכלסת ביותר בעולם, עם אוכלוסייה של כ-1.4 מיליארד בני אדם. על-פי סקר שנערך בהודו, לכ-900 מיליון הודים יש גישה לאינטרנט והודי ממוצע מבלה יותר משלוש שעות ביום ברשתות החברתיות. אך עם זאת, גם בקנה המידה המקומי, הפכו הסרטונים של שני השחקנים לויראליים במיוחד.

דוברת הקונגרס ההודי שיתפה אחד מן הסרטונים שלה בחשבון שהיא מפעילה ברשת X, והוא שותף מחדש לא פחות מ-2,900 פעמים, קיבל 8,700 חיבובים וכ-438 אלף צפיות. חלק מהגרסאות של הסרטונים נחסמו בחלק מן הרשתות החברתיות. בין היתר נמסר על-ידי פייסבוק כי הסרטונים הוסרו בשל הפרת המדיניות של הרשת.
בבדיקה שנערכה על-ידי סוכנות הידיעות רויטרס לא הצליחה סוכנות הידיעות להגיע אל המקור שיצר את הסרטונים המזויפים. השחקן אמיר חאן אף הדיש תלונה במשטרה ב-17 באפריל על התחזות אליו. אולם התיק נפתח נגד "אנשים אלמונים", משום שלא ידוע לעת עתה מה מקור הסרטון.
סרטוני הדיפ פייק של שחקני הקולנוע ההודיים אינם המופע היחיד של הבינה המלאכותית במערכת הבחירות בהודו. ברויטרס דווח כי בדרום הודו הופץ סרטון בן שתי דקות המציג את דמותו של פוליטיקאי הודי שנפטר כבר כאשר הוא קורא לאנשים להצביע עבור בנו. "למרות שהגוף שלי עזב את כולכם, הנשמה שלי עדיין בסביבה", אמרה דמותו של האב המנוח בסרטון.

תאריך:  22/04/2024   |   עודכן:  22/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטוני דיפ פייק של שחקני בוליווד מסעירים את הודו במערכת הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בין השעות 8:00 ל-14:00 אחר-הצהריים הוציאו הישראלים סכום של 735.05 מיליון שקלים לעומת 645.51 מיליון שקל שהוציאו בערב פסח של השנה שעברה
יצחק דנון
המשרד מבקש מבית המשפט לבטל את שומות הארנונה שהוציאה העירייה לשנים 2024-2016 בגין ארבעה מחנות צבאיים בשטח השיפוט שלה
איתמר לוין, יצחק דנון
יצרנית חומרי ההדברה טוענת שחברת QEB מסרבת לשפות אותה על רוב התביעות בגין נזקים שגרמו חומרי ריסוס שלה למגדלי סלק סוכר בצרפת והולנד    QEB: הפוליסה אינה מכסה נזקים לצדדים שלישיים
איתמר לוין
וילנר דחתה בקשת הורים לקבל מנות זרע של בנם שנפטר בגיל 17, תוך שהיא מדגישה שאינה עוסקת בשאלה העקרונית של הסכמת קטין לשימוש בזרעו לאחר מותו - משום שאין ראיות שזה היה רצונו של אותו נער
איציק וולף, מירב ארד
אלוף אהרון חליוה שלח מכתב התפטרות לרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי    " אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עמי מאז, יום-יום, לילה-לילה"    קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית "למען הדורות הבאים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il