X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרטלר. נדחתה התביעה שכנגד [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
נדחה הרוב המכריע של תביעת גרטנר נגד גרטלר
האחים משה ומנדי גרטנר תבעו 990 מיליון דולר בגין עסקות בקונגו אורנשטיין דחה את טענותיהם המרכזית, קבע שדן גרטלר לא שילם שוחד ופסק: גרטלר ישלם 85 מיליון דולר

היהלומן דן גרטלר ישלם 85 מיליון דולר לאחים היהלומנים משה גרטנר ומנדי גרטנר, אשר טענו שהם זכאים לקבל 990 מיליון דולר. כך קובע השופט בדימוס איתן אורנשטיין, בפסק בוררות בתום סכסוך שראשיתו בשנת 2010.
שורש הסכסוך הוא בשורה של עסקות משותפות לרכישת נכסים בקונגו (בעיקר מכרות נחושת) והעברות כספים מהאחים אל גרטלר בשנים 2006-2005. לטענת האחים, הם העבירו 600 מיליון דולר, עד שבשנת 2008 גילו שגרטלר מפר את ההסכמים איתם. גרטנר תבעו מגרטלר 60% מנכסים אלו שאת שוויים העריכו ב-1.65 מיליארד דולר (דהיינו 990 מיליון דולר בערכים נומינליים), בעוד הוא תבע מהם 235 מיליון דולר. אורנשטיין קיבל 8% מתביעתם של גרטנר ודחה את תביעתו של גרטלר.
לפי פסק הבוררות, גרטלר ישלם 20 מיליון דולר עבור השבת הלוואה שקיבל מהאחים גרטנר; 17.2 מיליון דולר בסכסוך בנוגע לחברת היהלומים המשותפת לצדדים; 40 מיליון דולר בגין הלוואה אחרת; 8 מיליון דולר בקשר לסכסוך בנוגע למכרות (לכל הסכומים תתווסף ריבית). עוד קבע אורנשטיין, כי גרטלר יעביר לאחים גרטנר 55% מזכויות מכרה בצ'יקפה ותשלומים נוספים לגביו. זכויות של גרטלר וגופים בשליטתו כלפי האוליגרך ארקדי גאידמק בגין עסקות שנעשו באנגולה, יועברו לאחים גרטנר.
אורנשטיין דחה את כל יתר הסעדים שביקשו האחים גרטנר, ואשר היו טענות מרכזיות שלהם לגבי הסכמים בין הצדדים בנוגע לנכסים ופעילויות נוספים. מקורביו של גרטלר אומרים, כי הפסק מנקה אותו מטענותיהם של גרטנר כאילו שילם שוחד בעסקות בקונגו.
אורנשטיין בא במקום גורן
הבוררות התנהלה עד שנת 2020 בפני נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, אורי גורן, אשר התפטר זמן קצר לפני מתן פסק הבוררות. היה זה לאחר שנודע, כי גרטנר שכרו את החוקר הפרטי צביקה נוה (אחיו של אפי נוה) במטרה למצוא מידע עליו שיוכל לשמש אותם, אם יפסוק נגדם. גרטנר ביקשו למנות בורר חלופי, בטענה לפיה גרטלר הוא שגרם להתפטרותו של גורן, במהלכים בהם היו מעורבים נתן אשל (לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה) ועו"ד יוסי כהן (מפרקליטיה של משפחת נתניהו). גרטלר טען, כי גרטנר הפרו את הסכם הבוררות ולכן יש להפסיק אותה ולהעביר את הסכסוך להכרעת בית המשפט.
הן בית המשפט המחוזי והן בית המשפט העליון קבעו, כי הבוררות תימשך ואורנשטיין - גם הוא נשיא בדימוס של המחוזי בתל אביב - יפסוק בה. גרטלר ביקש ברגע האחרון מאורנשטיין לפסול את עצמו בשל הפרסומים על שיחותיו עם אפי נוה ועל המהלכים שקדמו למינויו לנשיא בית המשפט, אך אורנשטיין דחה את הבקשה. נגד פסק בוררות ניתן לעתור לבית המשפט, אך ביטולו מחייב עמידה בתנאים נוקשים - בעיקר הוכחה שהוא שגוי מיסודו, או הוכחה שהבורר חרג מסמכותו.
את גרטלר ייצגו עוה"ד דורי קלגסבלד, בועז בן-צור, אמיר שרגא, חגי הלוי ודון סוסונוב. את גרטנר יייצגו עוה"ד אלקס הרטמן ז"ל (נפטר לפני מס' חודשים), רון ברקמן, אוריאל פרינץ, גילעד פורת, אילן גולד ומרינה קרויזר. ההערכה היא שהצדדים הוציאו עשרות מיליוני דולרים כל אחד על ההליכים ועל הפעולות שנלוו אליהם, וזאת לצד שכר הטרחה של עורכי הדין ושל אורנשטיין.

תאריך:  25/04/2024   |   עודכן:  25/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחה הרוב המכריע של תביעת גרטנר נגד גרטלר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לאור היסטוריית הדילים של השופט
חשדנית  |  25/04/24 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
משטרת לוס אנג'לס מסרה כי אדם אחד נעצר גם בגין תקיפה עם נשק קטלני במהלך ההפגנה, 93 נעצרו בגין הסגת גבול    מנהל האוניברסיטה, אנדרו גוזמן: "ההחלטה לסגור את שערי הקמפוס התקבלה במאמץ להגביל את התגברות המחאה ולשמור על רגיעה בשאר חלקי האוניברסיטה"
מירב ארד
היום הוכרז כיום החם ביותר בגוש-דן בחודש אפריל ב-30 שנה האחרונות    משעות אחה"צ יחדור בהדרגה אוויר קריר יותר ולח וייעשה אביך בדרום הארץ וייתכן גם במרכזה    עומס מבקרים נרשם בחופי הכנרת ומספר חניוני חופים נסגרו
מירב ארד
שר האוצר הודיע לרה"מ: ״ככל וייצא צו מעצר כל שהוא על-ידי התובע של בית הדין בהאג נגד אזרח או חייל ישראלי במסגרת התיק שמנהלת הרש"פ נגד ישראל אפסיק חד-צדדית ומיד את העברת כלל כספי הסילוקין לרש"פ ואורה על ביטול השיפוי להעברת כספים לבנקים ביהודה ושומרון״
מירב ארד
כלי הנשק היו חלק מחבילת סיוע של 300 מיליון דולר (240 מיליון ליש"ט) שאושרה על-ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן    בטילים כבר נעשה שימוש לפחות פעם אחת כדי לפגוע במטרות רוסיות בחצי האי קרים
מירב ארד
הוועדה המייעצת תבחן את הדרך הראויה להכרה והוקרה, לרבות הצורך בשינוי המצב הקיים, על-מנת לתת מענה למקרים הייחודיים בעת הזו    בראש הוועדה יעמוד אלוף מוטי ברוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il