X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שווי השוק התרסק ל-2 מיליון דולר
ביהמ"ש אישר: Gamida Cell תעבור לבעלות הייברידג'
השופט יעקב פרסקי אישר את בקשת החברה העוסקת בטיפול בתאי גזע, לאחר שקבע שהיא בשווי שלילי של 67 מיליון דולר; דחה את התנגדויות בעלי 20% ממניותיה

חברת התרופות גאמידה סֶל (Gamida Cell) תעבור לבעלות מלאה של קרן הייברידג', לה היא חייבת 80 מיליון דולר. שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יעקב פרסקי, אישר את ההסדר (8.5.24) שהגישה החברה.
גאמידה סֶל עוסקת בתהליך בו תאי גזע מתורם זר (שאינו החולה) מוזרקים למטופל ומייצרים תאי דם לבנים החיוניים לתהליך החיסון, מה שמהווה טיפול חשוב במיוחד לחולים בסרטן הדם. מחירו של טיפול כזה הוא 300,000 דולר לכל חולה. ערב הגשת הבקשה לבית המשפט בחודש מארס היא נסחרה בנאסד"ק בשווי של 45 מיליון דולר, לאחר שאיבדה 85% מערכה; בעקבות הפנייה לבית המשפט ירד שווי השוק שלה ל-2 מיליון דולר ומניותיה נמחקו מהמסחר.
בעלי המניות העיקריים כיום בחברה הם אלביט מדיקל, נוברטיס וכלל ביוטכנולוגיה, לצד הציבור בנאסד"ק. הייברידג' הזרימה לחברה 100 מיליון דולר, מתוכם נפרעו עד כה 20%. בתחילת אפריל היו בקופתה של גאמידה סֶל 22.9 מיליון דולר, וקצב שריפת המזומנים שלה עומד על 7 מיליון דולר בחודש. על-פי ההתניות מול הייברידג', ירידה אל מתחת ליתרות מזומן של 20 מיליון דולר תאפשר להעמיד את מלוא החוב לפרעון מיידי, והחברה אומרת שבכל מקרה - בתוך כמה חודשים היא תהיה בחדלות פרעון תזרימית.
גאמידה סֶל הגיעה להסדר עם הייברידג', לפיו האחרונה תמיר 75 מיליון דולר מן החוב למלוא מניותיה של החברה, הן יימחקו מהמסחר, הקרן תזרים לה עוד 10 מיליון דולר ותימנע ממימוש השעבודים על החברה במשך תקופת ההסדר. זכויותיהם של יתר הנושים והעובדים לא ייפגעו, החברה תמשיך לפעול כעסק חי על עשרות עובדיה בקריית גת, ויישמרו אישורי ה-FDA שקיבלה לתרופה שפיתחה ואשר מותנים בהמשך קיומו של המפעל.
בעלי 20% ממניות החברה התנגדו להסדר, ופרסקי מינה את רו"ח רם לוי כמומחה מטעמו ואימץ את מסקנותיו. בין היתר קבע לוי, כי שווי נכסיה של גאמידה סֶל נמוך ב-67 מיליון דולר משווי נכסיה (החברה טענה שהפער הוא 45 מיליון דולר), וכי ההסדר מעניק למניות המתנגדים שווי של 15 מיליון שקל לעומת אפס אם החברה תפורק. פרסקי הורה לתקן את סעיף התמורה המדורגת שתשלם הייברידג', כך שיתווספו כמה מיליוני שקלים אם החברה תתאושש.
במקביל דחה פרסקי את ההצעה החילופית של בעלי המניות, בקובעו שהיא אינה מעשית ולא תמנע מהייברידג' לדרוש לפרוע מיידית את החוב כלפיה. הוא גם אישר להעניק לנושאי המשרה פטור מתביעות עתידיות. את גאמידה סֶל ייצגו עוה"ד פיני יניב, מרב בן-ארצי הלפרן ודורין ארדיס; את הייברידג' ייצגו עוה"ד גלעד וקסלמן, יניב דינוביץ, נרי לביא ורון בן-מנחם; את קבוצת בעלי המניות ייצגו עוה"ד גיא גיסין, יואל פרייליך וקובי משי; ואת הממונה על חדלות פרעון - עו"ד גלי עטרון.

תאריך:  12/05/2024   |   עודכן:  12/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אישר: Gamida Cell תעבור לבעלות הייברידג'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
טרם כניסת הכוחות, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו כ-30 מטרות טרור במרחב וחיסלו מספר מחבלים מארגון הטרור חמאס
איתמר לוין
המדינה מסרה לפני 11 שנים שהיא מכינה תקנות בנושא - אך הן טרם הושלמו    סולברג מבהיר: הפקודה הנוכחית מאפשרת למנוע את השיקום, למעט אם האסיר התנתק מארגונים עוינים והשיקום אינו סיכון ביטחוני
איציק וולף
יצוא הסחורות מישראל עלה באפריל ב-9.4% ועמד על 17.7 מיליארד שקל    היבוא לישראל עמד בחודש זה על 24.8 מיליארד שקל
איתמר לוין
רונית מנחם, אשר התנגדה לחיסוני הקורונה, עמדה בקשר עם יוספה ברק - ממובילות ההתנגדות לחיסונים - ובין היתר מסרה לה מידע מתוך תיק הטרדה מאיימת שהתנהל בדלתיים סגורות    מערערת על פיטוריה בטענה שהעונש חמור מדי
איציק וולף
בשלושת החודשים הראשונים של 2024 נמכרו בישראל 23,520 דירות - נסיקה של 88% לעומת שלושת החודשים האחרונים של 2023    יותר ממחצית מהדירות שנמכרו ברבעון - יד שנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il