X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המטרה המוצהרת: חינוך באמצעות הובלה טכנולוגית
הרשמת: עמותה הבריחה מאות אלפים למנכ"ל לשעבר
מבקשת לפרק את עמותת קרן עתיד פלוס, בראשה עמד דניאל קובלר - המציג את עצמו כיועץ מצליח וכמי שגייס עשרות מיליוני שקלים טוענת: העמותה שילמה סכומים גדולים לחברות בבעלות קובלר והעבירה לה בנזיד עדשים תוכנה שפיתחה

רשמת העמותות מבקשת (15.5.24) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפרק את עמותת קרן עתיד פלוס לחינוך בישראל, שהמנכ"ל שלה היה דניאל קובלר. הרשמת טוענת, כי העמותה פועלת בצורה בלתי תקינה, בניגוד לחוק העמותות ותוך חשש שהבריחה מאות אלפי שקלים לחברות בבעלותו של קובלר.
קובלר מציג את עצמו (באתר שלו) במילים הבאות: "ליוויתי ממשלות, עסקים וארגונים גדולים וקטנים, גייסתי עשרות מיליוני שקלים למיזמים שונים. מהישגַי: יועץ שר החוץ והמודיעין לשעבר, מייסד 'עתיד פלוס'. מייסד ומנכ"ל 'לודוס' וברשימת Forbes 30 under 30, ראש המרכז לחדשנות בחינוך בבית ברל, מרצה באקדמיה ומנטור יזמות באוניברסיטת רייכמן ומומחה שימוש אפליקטיבי בבינה מלאכותית AI בלמידה. ליוויתי מאות סטארטאפים ויזמים בדרכם להצלחה".
מטרותיה הרשומות של העמותה הן "חינוך ילדים ונוער באמצעות מערכות טכנולוגיות חכמות ומתקדמות. פיתוח מנהיגות צעירה. יזמות ומעורבות חברתית. סיוע ותמיכה לחיילים בשירות וסיוע לחיילים משוחררים". בשנת 2022 הסתכם המחזור שלה ב-4.7 מיליון שקל. המנכ"ל שלה כיום היא קורל ביטון והעמותה מעסיקה 15 עובדים. באתר שלה נאמר: "בעתיד פלוס ילדים ובני נוער מפריפריה
חברתית-כלכלית מגלים את הפוטנציאל הטמון בהם, משיגים מצוינות והופכים לדור העתיד של מובילים טכנולוגיים".
לדברי הרשמת, קובלר היה מנכ"ל העמותה מאז הקמתה ב-2013 ועד בסוף 2017, ועד אוקטובר 2018 - חבר ועד. שלושה חודשים לאחר סיום תפקידו בוועד, רכשה העמותה מחברת מתודיאן שירותי פיתוח תוכנה וניהול פרויקט - בהסכם שהחל רטרואקטיבית באוקטובר 2018 והסתיים בפברואר 2019. קובלר הקים את מתודיאן באוגוסט 2018, כאשר עדיין היה חבר ועד העמותה; הוא היה בעל המניות והדירקטור היחיד בחברה. העמותה שילמה לה 300,000 שקל תמורת שירותיו של קובלר.
הרשמת אומרת כי ברור שההתקשרות בין העמותה למתודיאן הייתה נגועה בניגוד עניינים, ואין כל סימן הוועד וועדת הביקורת דנה בהתקשרות זו - בניגוד מוחלט להנחיות הרשמת. אין גם סימנים לכך שהעמותה ובעלי התפקידים בה בחנו חלופות לרכישת שירותי של מתודיאן, ובכך לא עמדו בחובתם כלפי העמותה.
השווי: 4 מיליון שקל; התמורה: 500,000
הליקוי המרכזי עליו מצביעה הרשמת הוא התקשרות העמותה עם חברת לודוס, אותה הקים קובלר בפברואר 2019 וגם בה הוא בעל המניות והדירקטור היחיד. העמותה העבירה ללודוס את ניהולו של פרויקט באותו שם, שעסק בפיתוח אפליקציה לתהליכי הערכה, מדידה ותרגול של תלמידים. לדברי העמותה, הייתה זו פעילות הפסדית שהכבידה עליה ולכן העבירה אותה לחברת לודוס.
העמותה קיבלה בתמורה 500,000 שקל, 4.5% ממניות לודוס (בשווי 800,000 שקל, לפי שווי של 18 מיליון שקל לחברה) ורישיון לשיווק התוכנה בשווי של 2.6 מיליון שקל. הרשמת מציינת, כי משמעות הדבר היא ש-88% מן התמורה היו קשורים בהצלחתה ובשוויה של לודוס. הביקורת של הרשמת העלתה, כי השווי של 18 מיליון שקל לא נבדק אלא הסתמך אך ורק על דבריו של קובלר, בעוד הערכת שווי בלתי תלויה דיברה על 4 מיליון שקל בלבד. חברי ועד העמותה וועדת הביקורת כשלו, קובעת הרשמת, ולא נמצא הסבר להתנהגותם. זו התנהלות חמורה במיוחד, לנוכח העובדה שלודוס הייתה כאמור בבעלותו של קובלר וההתקשרות עימה נעשתה ללא בחינת חלופות.
בהמשך הדרך, מציינת הרשמת, דוללה אחזקתה של העמותה בלודוס ל-1% בלבד, והעמותה מסרה שאינה יכולה להשתמש ברשיונות שניתנו לה, משום שאין לה מה לעשות בתוכנה זו. בשורה התחתונה, העמותה מכרה ב-500,000 שקל (בנזיד עדשים, אומרת הרשמת) תוכנה ששוויה היה 4 מיליון שקל. קובלר מכר את לודוס בסוף 2020 ב-200,000 שקל בלבד, כך שכעת אין לחברה שווי כלשהו והעמותה לא יכולה לדרוש ממנה את מלוא שווי התוכנה.
העמותה מסרה לרשמת, כי כיום היא פועלת בצורה תקינה לאחר החלפת נושאי המשרה בה, וכי החלטותיה בנוגע ללודוס היו נכונות בזמן אמת. הרשמת אומרת שההסברים לא סיפקו אותה, שכן מדובר בהתנהלות ברף חומרה גבוה ואת הליקויים ניתן לתקן רק בפיקוחו של בעל תפקיד מטעם בית המשפט. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד חוי קליין וטרם הוגשה תגובת העמותה.

תאריך:  16/05/2024   |   עודכן:  16/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשמת: עמותה הבריחה מאות אלפים למנכ"ל לשעבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רשמת העמותות מבקשת לפרק את עמותת תיקון מערכת המשפט בראשות עו"ד עודד הוכאוזר, אשר הגישה שורה של עתירות סרק    טוענת: העמותה לא הגישה דוחות מאז הקמתה ב-2021
עידן יוסף
כ-60% מהעובדים יצטרכו לעבור הכשרה מחדש וללמוד מיומנויות חדשות כדי להתאים את עצמם לשוק העבודה המשתנה בעקבות הבינה המלאכותית    מקצועות בצמיחה: נהגי משאיות ואוטובוסים, מורים, מהנדסים, מומחי טרנספורמציה דיגיטלית, פועלי בניין, מומחי שיווק ואסטרטגיה דיגיטלית    מקצועות בדעיכה: פקידים, קופאיות, פועלי ייצור, נציגי מכירות, פקידי שירות לקוחות
איציק וולף
הרון הגרמני GHTP (RPAS) הותאם לדרישות הייחודיות של משרד הביטחון הגרמני כחלק מיוזמה משותפת לתעשיה האווירית, משרד הביטחון וחברת אירבוס
עידן יוסף
שר ירושלים ומסורת: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת" המשטרה: "מתנגדים לכל קיום של אירוע במתחם הר מירון גם לא זה של ההדלקה במניין לאור המצב הביטחוני. נפעל בהתאם להחלטה הסופית של הדרג המדיני" צה"ל: "במתחם ההר יתאפשר ל-30 איש לכל היותר לשהות" צביקה פוגל: "ההילולה - אקט מסורתי יהודי שחייב להתקיים"
איציק וולף
מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.8%    עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפים הבאים: תחבורה שעלה ב-3.4%, הלבשה שעלה ב-2.3%, תרבות ובידור שעלה ב-1.6%, דיור שעלה ב-0.6% ומזון ותחזוקת הדירה שעלו ב-0.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il