X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפגנת ימין מול הקריה בדרישה לפיטורי גלנט [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
זעם בימין: גלנט מציע לחלק נשק לעזתים ולייצר שלטון מקומי
במסגרת תוכניתו ל"יום שאחרי" מציע שר הביטחון שהאוכלוסייה בעזה תרוכז בבועות הומניטריות שבכל אחת מהן יוקם מנגנון אזרחי של עזתים מקומיים שיקבלו את המושכות לניהולה ונשק קל שרי הקבינט התעמתו מול גלנט

שר הביטחון יואב גלנט סבור כי מי שצריך לנהל את רצועת עזה מבחינה אזרחית הם גורמים עזתיים מקומיים - פלשתינים עזתיים שמזוהים עם הפתח, שאולי גם השתתפו במלחמה נגד ישראל. לדעתו, מדובר ברע במיעוטו לנוכח החלופות שלטון חמאס או ממשל צבאי ישראלי.
במסגרת פרטי תוכניתו, המתפרסמים (17.5.24) בעיתון ישראל היום, מציע גלנט שאוכלוסיית עזה תרוכז ב"בועות הומניטריות" שבכל אחת מהן יוקם מנגנון אזרחי של עזתים מקומיים שישלטו באמצעות רובים שיקבלו מישראל מתוך תקווה שהדבר יאפשר להם למנוע מחמאס להשתלט. כלי הנשק יהיו בפיקוח טכנולוגי של ישראל כדי למנוע מצב שבו הם יזלגו לידי חמאס וכן תחת מעטפת בינלאומית של מדינות ערב מתונות בתמיכת ארה"ב, שתזרים כסף וגם תפקח על הניהול האזרחי ברצועה.
על-פי הדיווח, משיחות בין מערכת הביטחון לאנשי צבא ומדינאות במדינות המעטפת הבינלאומית עלה שהתנאי לכך הוא העברתה תחילה של השליטה האזרחית לגורמים עזתיים מקומיים. בחירתם תיעשה בעזרת המודיעין של הרשות הפלשתינית.
תשתית למדינה פלשתינית
מתנגדי התוכנית של גלנט, ובראשם השרים סמוטריץ' ובן-גביר, סבורים כי מתן אפשרות לגורמים עזתים מקומיים לשלוט ברצועה הוא למעשה העברת הרצועה לאוכלוסייה שמזוהה עם הרשות הפלשתינית ויצירת תשתית למדינה פלשתינית. במענה לכך, אומר גלנט בשיחות כי הוא מתנגד למדינה פלשתינית וכי לא יסכים שהתחייבות לקידומה תהווה תנאי לתת לגורמים עזתים מקומיים את ניהול הרצועה.
במהלך הדיון אמש (ה') בקבינט המדיני-ביטחוני, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מוכן לקיים דיון על שליטת מקומיים בעזה. מציע לקיים על זה דיון אמיתי".
עלויות הממשל הצבאי
מסמך שהוכן במשרד הביטחון ופורסם בידיעות אחרונות, מעריך את עלות התפעול של ממשל צבאי ברצועה בכ-20 מיליארד שקלים בשנה. הקמת מסדרון או נקז נוסף מוערכת בעלות של כ-150 מיליון שקלים, לא כולל את עלות התפעול השוטף. נוסף על המספרים האלה, תהיה עלות נוספת של שיקום הרצועה (תשתיות, בתי חולים, בתי ספר, כבישים, הקמה של תשתיות הממשל הצבאי וכו'). כמו-כן, כדי לתפעל את חמש הנפות שיידרשו לממשל, יש לאייש 400 תקנים. מבחינת כוח צבאי, יידרשו ארבע אוגדות התקפיות ואוגדת הגנה. הסטת כוח האדם לרצועה תדרוש הקטנת גדודים בפיקוד צפון ובפיקוד מרכז, וכן הגדלה דרמטית של היקף המילואים לתעסוקה מבצעית.
בתגובה למסמך, מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "חבל שהפיקוד הבכיר לא דאג לפני ה-7.10 לבדוק מה המחיר שנאלצנו לשלם בחיי אדם רבים ומאות מילארדים בשל הקונספציה שחמאס מורתע וניתן לשמור על ביטחון בלי נוכחות בשטח. אולי זה היה גורם להם לשנות את ההתנגדות העיקשת להיכנס לעזה כדי להשמיד את חמאס. כעת, רק שליטה צבאית מלאה בעזה תבטיח את הניצחון והביטחון של תושבי הדרום והמדינה".
העימות בקבינט
הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני אמש התמקד בסוגיית "היום שאחרי". שרים רבים חלקו על שר הביטחון גלנט וביקשו להביא להצבעה החלטה, שהרשות הפלשתינית לא תשלוט בעזה. השרים התעמתו עם גלנט על נאומו. השרה מירי רגב הטיחה בו: "אתה לא מגיע לדיונים. חבל ששומעים את זה בתקשורת". גלנט: "אמרתי את זה בפורום הזה חמש פעמים ועוד עשרות פעמים בקבינט המלחמה, אבל כנראה שאת לא מקשיבה - כדי שישראל תשלוט בעזה אנחנו נצטרך סד"כ עצום, ונשלם בחיים של אנשים רבים ובסוף נעזוב את השטח. זה יהיה המאמץ העיקרי של המדינה בחמש שנים הקרובות על חשבון זירות אחרות".
רגב לא הרפתה: "תשכנע את הפורום הזה. מה אתה הולך לתקשורת?", ושר הביטחון השיב: "חובתי הציבורית היא להסביר את המצב אם הולכים לכיוון מסוכן לביטחון ישראל".
במהלך דבריו של השר איתמר בן-גביר בישיבה, יצא גלנט, ובן-גביר תקף: "ראש הממשלה חייב לפטר אותו, בכל פעם שאני מדבר הוא יוצא". הבוקר מחה בן-גביר נגד תוכנית גלנט לחימוש תושבים בעזה: "השר גלנט, בפעם המי יודע כמה, יורד מהפסים, מנסה להיראות טוב בעייני האמריקנים ופועל להקמת מדינת טרור בעזה בלי סמכות או לגיטימציה ציבורית ומוסרית. אנחנו למודי ניסיון, ראינו איך זה נגמר בפעם הקודמת שחילקנו נשק. אסור לחזור על הטעות הזאת שוב".
ח"כ עמית הלוי (הליכוד) תקף הבוקר את גלנט מזווית אחרת: "האמירה שרוב גדודי החמאס הושמדו אינה נכונה, בלשון המעטה. צה"ל כשל במלחמה - וללא כיבוש מלא של הרצועה אין ניצחון".
דרישה בימין לפיטורי גלנט
אתמול הפגינו מאות תומכי ימין מול הקריה בתל אביב בדרישה לפטר את גלנט בעקבות החזית שפתח מול ראש הממשלה והביע התנגדות לממשל צבאי. משפחות חטופים שמאוגדות תחת פורום תקווה הביעו זעזוע מדבריו ואמרו: "אם אינך יכול לנצח, תתפטר". סקר דיירקט פולס עבור חדשות 14 מצא כי רוב מצביעי הימין (73%) סבורים שעל ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון.
73% מהנשאלים בקרב מצביעי הימין השיבו שלדעתם נתניהו צריך לפטר את שר הביטחון, 22% ממצביעי הימין סבורים שלא. בקרב כלל הנשאלים, 54% מכלל הנשאלים סבורים שראש הממשלה לא צריך לפטרו לעומת 41% שסבורים שעל נתניהו לפטרו.
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין קיים אתמול שיחת טלפון עם עמיתו. מהפנטגון נמסר כי אוסטין הדגיש בפני גלנט את ה"הכורח הבלתי ניתן לערעור" של הגנה על אזרחים והבטחת זרימת סיוע הומניטרי לרצועה ללא הפרעה לפני כל מבצע צבאי אפשרי ברפיח ובהתקדמות פתיחת המסדרון הימי להגברת הסיוע ההומניטרי.

תאריך:  17/05/2024   |   עודכן:  17/05/2024
+שני פצועים קל, שריפות ונזק לרכוש בעשרות שיגורים לגולן ולגליל העליון
18:57 17/05/24  |  עידן יוסף

אחר-הצהריים נשמעה אזעקה במעיין ברוך שבגליל העליון. לא נמסר נפגעים. קודם לכן הופעלה התראה בקצרין עקב יירוט של מטרה אווירית חשודה. במטח הכבד אחר-הצהריים לאזור הגליל העליון ורמת הגולן נורו למעלה מ-75 רקטות מלבנון. עשרות מהן יורטו. שני בני אדם נפצעו קל. נזק נגרם לרכוש ושריפות פרצו בכמה מוקדים ברמת הגולן.
תיעוד ברשתות החברתיות מן התקיפה של חיל-האוויר היום על אתר צבאי של חיזבאללה בכפר א-נג'רייה עשוי לאשר כי אירן העבירה אמצעים מתקדמים של הגנה אווירית לחיזבאללה. בתיעוד נראה חלק מטיל קרקע אוויר אירני מדגם סייאד 2 בסביבת האתר שהותקף. אפשר שהטיל נפגע בתקיפה או נפל לאחר שיגורו. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי האתר שימש את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה.

+הותר לפרסום: סמל בן אבישי מנהריה נפל בקרב בצפון הרצועה
18:50 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נהרג בקרב עם מחבלים בצפון רצועת עזה. בן 20 היה בנופלו

סמל בן אבישי. בן 20 בנופלו
+ישראלי ובתו הותקפו על-ידי המון פרו-פלשתיני בבלגיה
18:49 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התוקפים הבחינו באמנון אוחנה בן ה-64 ובבתו שירה בת ה-29 מסירים דבקית אנטי-ישראלית בתחנת הרכבת בעיר ברוז', ותקפו את האב בבעיטות ובאגרופים  ▪  בתיעוד נראה אחד מהם כשהוא מפיל את אוחנה ובועט בראשו

רגע התקיפה השנייה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+דובר צה"ל: גופותיהם של שלושה חטופים הובאו לישראל במבצע צבאי
18:24 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה על מבצע שבו חולצו מרצועת עזה גופות של חטופים - גופותיהם של שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה שהיו במסיבת הנובה  ▪  חילוץ הגופות נעשה תוך סיכון חיים - לאחר 224 ימים בשטח הרצועה  ▪  מספר החטופים חיים או מתים המוחזקים בידי חמאס - 129

שלושת הנרצחים ממסיבת הנובה
+הנפל שהוטל ביישוב יתד נאסף בידי כוחות צה"ל ויפונה בהמשך
16:37 17/05/24  |  עידן יוסף

הנפל שהוטל ביישוב יתד נאסף בידי כוחות צה"ל ויפונה בהמשך. הצבא מבקש מהציבור להתרחק מהאזור עד לסיום פעילות כוחות הביטחון.
בהודעת דובר צה"ל נמסר: "הבוקר (ו'), בעת תקיפה של מטוס קרב במרחב רפיח, נפל חימוש במרחב היישוב יתד. החימוש לא התפוצץ. מדובר באירוע חריג, אשר נסיבותיו ייבדקו לעומק. תקיפת המטרה הושלמה מספר דקות לאחר מכן. צוותים טכניים של חיל האוויר הגיעו למקום והחלו בתחקור מעמיק של האירוע. התחקיר יוצג למפקד חיל האוויר".

+צוות הקרב של חטיבה 7 חיסל כ-60 מחבלים בג׳באליה
14:14 17/05/24  |  עידן יוסף

צוות הקרב של חטיבה 7 הוביל את ההתקפה האוגדתית על ג׳באליה ונלחם כעת בלב העיר. בתוך פחות משבוע של הלחימה, הכוחות נתקלו בעשרות מחבלים, חתרו למגע וחיסלו יותר מ-60 מחבלים מהקרקע ומהאוויר.

[צילום: דובר צה''ל]
+התרעה הופעלה בדלתון ובקדיתא שבגליל
13:37 17/05/24  |  עידן יוסף

+ישראל נמנעת ממתקפה נרחבת ברפיח בשל החוק הבינלאומי
12:00 17/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועצת המשפטית לבית הדין בהאג במתקפה חריפה על דרום אפריקה: מנסה לסייע לבן-בריתה חמאס ולמנוע את נפילת מעוזו האחרון  ▪  צה"ל פתח 55 תיקים על הפרת חוק ונבדקים מאות אירועים אחרים

המשלחת הישראלית בבית הדין בהאג [צילום: פיטר דה-יונג, AP]
+תקלה חמורה: נפל חימוש במשקל רב הופל במושב יתד ממטוס
11:51 17/05/24  |  עידן יוסף

תקלה בצה״ל: נפל חימוש במשקל כחצי טונה נפל ככל הנראה ממטוס במושב יתד בדרום העוטף וגרמה לנזק. לא היו נפגעים. בצה״ל מתחקרים את האירוע החמור. תושבים הסמוכים מאות מטרים ממקום הנפל מפונים מבתיהם לקראת פיצוץ מבוקר שלו.

+לוחם צה"ל נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה
11:39 17/05/24  |  עידן יוסף

לוחם מגדוד 9227, חטיבה 460, נפצע הבוקר (ו'), באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

+חוסל איש-צל בכיר במערך האווירי של חיזבאללה
11:29 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אל ערבייה: בתקיפה בצידון שבמערב לבנון חוסל מפקד שטח במערך האווירי של חיזבאללה בשם חסין חדר מהדי  ▪  מלבדו, נהרגו ונפצעו נוספים  ▪  צה"ל: הותקפו מבנים שהיוו איום על כלי טיס ישראלים

זירת החיסול בלבנון
+ציוד הומניטרי הוכנס היום לעזה לראשונה דרך המזח שהקימה ארה"ב
11:12 17/05/24  |  איציק וולף

לראשונה הוכנס היום ציוד וסיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך הים, באמצעות המזח שהקים צבא ארצות הברית למטרה זו.

+צה"ל השמיד משגרי רקטות ארוכות טווח במזרח רפיח
11:10 17/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

צוותי חטיבות הקומנדו, גבעתי ו-401 ממשיכים את הלחימה במספר מרחבים באזור רפיח  ▪  חטיבות הצנחנים, 7 ו-460 מעמיקות את השליטה המבצעית המחודשת בג'בליה שבצפון הרצועה

[צילום: דובר צה"ל]
הכוחות על הקרקע מכוונים את חיל האוויר לתקיפת יעדים [צילום: דובר צה"ל]
+בית הנבחרים האמריקני אישר חוק שיחייב סיוע ביטחוני לישראל
10:13 17/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

החוק אושר ברוב של 224 חברי קונגרס מול 187 מתנגדים, אך אין לו כל משמעות מעשית  ▪  בין התומכים בחוק היו 16 דמוקרטים ובין המתנגדים - 3 רפובליקנים

חוק הצהרתי בלבד [צילום: איתמר לוין]
+נבלם ניסיון פלשתיני להדיח את ישראל מפיפ"א
09:02 17/05/24  |  עידן יוסף

ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי הצליחה לבלום את היוזמה של ההתאחדות הפלשתינית ושל העומד בראשה ג'יבריל רג'וב להשעות את ישראל מהשתתפות במפעלים בינלאומיים. ההצעה הפלשתינית לא עלתה להצבעה וסוכם כי הנושא ייבחן שוב בחודשים הקרובים.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר: "מברך את כל מי שפעל מאחורי הקלעים במקצועיות ובמסירות אין קץ כדי לטרפד את הניסיון השערורייתי של רג׳וב וחבריו להדיח את ישראל מפיפ״א, ובראשם חברִי יו״ר ההתאחדות לכדורגל בישראל שינו זוארץ והצוות שלו. תודה גם לצוות המקצועי שלנו במשרד התרבות והספורט, למל״ל ולאנשי משרד החוץ. אנחנו על המפה ואנחנו נשארים על המפה. עם ישראל חי".

+שוודיה: חשד לירי ליד שגרירות ישראל בסטוקהולם, כמה חשודים עוכבו
09:00 17/05/24  |  עידן יוסף

משטרת שוודיה עיכבה כמה בני אדם בחשד לירי באזור שגרירות ישראל בסטוקהולם. כוח משטרה שהיה בסיור באזור דיווח ששמע קולות נפץ, מה שהעלה את החשד שבוצע ירי. לפי המשטרה, אזור רחב בבירה נחסם לתנועה.

+נשק לישראל: בית הנבחרים נגד ביידן, הסנאט צפוי לדחות
08:53 17/05/24  |  עידן יוסף

בית הנבחרים בוושינגטון אישר את הצעת החוק המבקשת לחייב את הנשיא ביידן שלא לעכב משלוחי נשק לישראל. ההצעה אינה צפויה לקבל את אישור הסנאט, והבית הלבן כבר הודיע כי יטיל עליה וטו אם יהיה צורך בכך.
בממשל ביידן הבהירו כי אין אמברגו נשק על ישראל אלא רק איום בהפסקת משלוחים מסוימים אם תפלוש ישראל לרפיח בהיקף נרחב. ארצות הברית ממשיכה להעביר משלוחי נשק ותחמושת לישראל.

+ליבי בל עימי
07:30 17/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה  ▪  אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה

החזן יעקב מוצן בבית הכנסת ישורון, ליל יום העצמאות / מ.מ.ג
בית הפלמ"ח. להביא לכאן כל שר וכל פקיד
+בריונים פצעו קל שני קצינים ולוחם שהפרידו בינם לנהג משאית
06:57 17/05/24  |  עידן יוסף

דובר צה"ל הודיע הלילה כי עשרות אזרחים ישראלים תקפו ופצעו נהג ישראלי והציתו את משאיתו במרחב צומת ׳כוכב השחר׳ שבחטיבת בנימין. עם קבלת הדיווח כוח צה״ל הגיע למקום, ופעל כדי להפריד בין האזרחים הישראלים לנהג ולהעניק לנהג טיפול רפואי.
"עשרות אזרחים ישראלים הגיבו באלימות כלפי הכוח. כתוצאה מכך, שני קציני צה״ל ולוחם נוסף נפצעו באורח קל וטופלו בנקודה. לוחמי צה"ל פרוסים בגזרה ופועלים לשמירה על בטחון התושבים, החוק והסדר. צה"ל מגנה כל גילוי אלימות כנגד חייליו וכוחות הביטחון, ויפעל למיצוי הדין", לשון ההודעה.
הישראלים כנראה חשדו שמדובר בנהג ערבי המסיע במשאית סיוע הומניטרי לרצועה.

+צה"ל יירט כטב"מים בנהריה וביישובי הגליל המערבי
05:27 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מטוסי קרב ומסוקי קרב הוזנקו ליירט כטב"מים ששיגר חיזבאללה, לפחות אחד מהם יורט מעל הים התיכון בדרכו לנהריה ושני מעל געתון  ▪  טען שהוא כיוון אל מפקדת גדוד התותחנים 411 בקיבוץ  ▪  מספר האזעקות בקו העימות בצפון עבר את מספר האזעקות בעוטף בדרום

יירוט שצולם מנהריה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
יירוט מעל געתון שנצפה מנהריה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  הומניטרי  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל היום  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זעם בימין: גלנט מציע לחלק נשק לעזתים ולייצר שלטון מקומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי אתה בסה"כ- שורד מפלגה נכחדת
יהוידה  |  18/05/24 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
המשנה ליועצת המשפטית לבית הדין בהאג במתקפה חריפה על דרום אפריקה: מנסה לסייע לבן-בריתה חמאס ולמנוע את נפילת מעוזו האחרון    צה"ל פתח 55 תיקים על הפרת חוק ונבדקים מאות אירועים אחרים
עידן יוסף
אל ערבייה: בתקיפה בצידון שבמערב לבנון חוסל מפקד שטח במערך האווירי של חיזבאללה בשם חסין חדר מהדי    מלבדו, נהרגו ונפצעו נוספים    צה"ל: הותקפו מבנים שהיוו איום על כלי טיס ישראלים
איציק וולף
צוותי חטיבות הקומנדו, גבעתי ו-401 ממשיכים את הלחימה במספר מרחבים באזור רפיח    חטיבות הצנחנים, 7 ו-460 מעמיקות את השליטה המבצעית המחודשת בג'בליה שבצפון הרצועה
איציק וולף
החוק אושר ברוב של 224 חברי קונגרס מול 187 מתנגדים, אך אין לו כל משמעות מעשית    בין התומכים בחוק היו 16 דמוקרטים ובין המתנגדים - 3 רפובליקנים
איתמר לוין
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il