X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלושת הנרצחים ממסיבת הנובה
דובר צה"ל: גופותיהם של שלושה חטופים הובאו לישראל במבצע צבאי
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה על מבצע שבו חולצו מרצועת עזה גופות של חטופים - גופותיהם של שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה שהיו במסיבת הנובה חילוץ הגופות נעשה תוך סיכון חיים - לאחר 224 ימים בשטח הרצועה מספר החטופים חיים או מתים המוחזקים בידי חמאס - 129

גופות ארבעה חטופים חולצו בפעילות כוחות הביטחון בעזה. כך הותר לפרסום (יום שישי). החטופים שגופתם חולצה: שני לוק, בת 22; יצחק גלרנטר, בן 53; ועמית בוסקילה, בת 28.
דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע על חילוצם בהצהרה לתקשורת, ואמר: "עמית, יצחק, ושני זכרונם לברכה נמלטו ממסיבות הנובה. על-פי המידע המואמת ברשותנו הם נרצחו באזור מפלסים. הם נרצחו שם באכזריות על-ידי מחבלי חמאס וגופותיהם נלקחו לתוך רצועת עזה".
שלוש הגופות שחולצו הועברו להמשך הליך זיהוי בידי גורמים במכון לרפואה המשפטית. הגרי מסר כי "הכוחות פועלים בנחישות בסביבת לחימה מורכבת, תוך סיכון, כדי להביא את החטופים שנרצחו לקבורה בישראל".
עוד מסר: "הלחימה העצימה נמשכת בכל הרצועה והמשימה העליונה להשבת החטופים עומדת לנגד עיניו של כל מפקד הנמצא בשטח ונלחם. אנו ממשיכים להשקיע ממאצים מודיעיניים רבים, כולל בשעה זאת, ולפעול בכל האמצעים כדי להשיב הביתה את החטופות והחטופים מהר ככל הניתן".
"צהל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות", הוסיף דובר צה"ל. "אני קורא לציבור - הימנעו מהפצת שמועות ושמרו על ביטחון כוחותינו. הישמעו להודעות גופים רשמיים בלבד".
המידע הגיע תוך סיכון חיים
מי שהביא ביממה האחרונה את קצה החוט שהוביל לאיתור הגופות הוא גדוד 202 של הצנחנים - שאיבד חמישה מלוחמיו כמה שעות קודם לכן, ביום רביעי בערב, בג'באלייה.
מספר החטופים הישראלים שמוחזקים כעת בשבי חמאס - 129. 39 מהם הוכרזו כמי שאינם בין החיים. מתחילת התמרון הקרקעי, צה״ל חילץ מרצועת עזה 12 גופות של חטופים, וכן שלוש חטופים חיים.
שני לוק הייתה בנובה. שלושה שבועות אחרי הסרטון הנורא שהתפרסם ממסיבת הטבע, עודכנה משפחתה שהיא איננה בחיים. אותרו ממצאים שמעידים כי היא לא בין החיים. פורסם כי קביעת מוותה היא על בסיס ממצאים שנאספו בשטח הישראלי, שזוהו כשייכים לה באמצעות בדיקות גנטיות ושאי-אפשר לחיות בלעדיהם. הממצאים הספיקו לקביעת מוות גם על-ידי פתולוגים מומחים וגם מבחינה הלכתית.
אביה סיפר לאתר ynet: "הידיעה נותנת הקלה, היום בבוקר הודיעו לנו שחיילים של צוות קומנדו היה באזור ומצא גופות והמצב שלה היה ממש טוב, היא הייתה במקום יחסית עמוק במנהרה. הלוויה תהיה כנראה ביום ראשון. אנחנו קוראים לציבור להגיע. היא הייתה אור גם בחייה וגם במותה והאור הזה ילווה את עם ישראל״.
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "הלב נשבר על האובדן הגדול. לב כולנו איתן בשען יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, המתים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״תנחומים וחיבוק עצוב למשפחותיהם הדואבות והמיוסרות של החטופים שגופותיהם חולצו מעזה והם יובאו לקבר ישראל. בתודה לצה״ל, שב״כ וכוחות הביטחון ובתקווה ותפילה לשובם של כל שאר החטופות והחטופים במהרה״.
  • שר הביטחון יואב גלנט: "‏הערכה והוקרה לכוחות צה״ל ושב״כ שהביאו לקבר ישראל את גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז״ל משבי החמאס בעזה. השבת כל חטופינו הייתה ותישאר חובה מוסרית עליונה ומטרת מלחמה עבורנו. משתתף בצערן הכבד של המשפחות".

תאריך:  17/05/2024   |   עודכן:  17/05/2024
+שני פצועים קל, שריפות ונזק לרכוש בעשרות שיגורים לגולן ולגליל העליון
18:57 17/05/24  |  עידן יוסף

אחר-הצהריים נשמעה אזעקה במעיין ברוך שבגליל העליון. לא נמסר נפגעים. קודם לכן הופעלה התראה בקצרין עקב יירוט של מטרה אווירית חשודה. במטח הכבד אחר-הצהריים לאזור הגליל העליון ורמת הגולן נורו למעלה מ-75 רקטות מלבנון. עשרות מהן יורטו. שני בני אדם נפצעו קל. נזק נגרם לרכוש ושריפות פרצו בכמה מוקדים ברמת הגולן.
תיעוד ברשתות החברתיות מן התקיפה של חיל-האוויר היום על אתר צבאי של חיזבאללה בכפר א-נג'רייה עשוי לאשר כי אירן העבירה אמצעים מתקדמים של הגנה אווירית לחיזבאללה. בתיעוד נראה חלק מטיל קרקע אוויר אירני מדגם סייאד 2 בסביבת האתר שהותקף. אפשר שהטיל נפגע בתקיפה או נפל לאחר שיגורו. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי האתר שימש את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה.

+הותר לפרסום: סמל בן אבישי מנהריה נפל בקרב בצפון הרצועה
18:50 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נהרג בקרב עם מחבלים בצפון רצועת עזה. בן 20 היה בנופלו

סמל בן אבישי. בן 20 בנופלו
+ישראלי ובתו הותקפו על-ידי המון פרו-פלשתיני בבלגיה
18:49 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התוקפים הבחינו באמנון אוחנה בן ה-64 ובבתו שירה בת ה-29 מסירים דבקית אנטי-ישראלית בתחנת הרכבת בעיר ברוז', ותקפו את האב בבעיטות ובאגרופים  ▪  בתיעוד נראה אחד מהם כשהוא מפיל את אוחנה ובועט בראשו

רגע התקיפה השנייה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+הנפל שהוטל ביישוב יתד נאסף בידי כוחות צה"ל ויפונה בהמשך
16:37 17/05/24  |  עידן יוסף

הנפל שהוטל ביישוב יתד נאסף בידי כוחות צה"ל ויפונה בהמשך. הצבא מבקש מהציבור להתרחק מהאזור עד לסיום פעילות כוחות הביטחון.
בהודעת דובר צה"ל נמסר: "הבוקר (ו'), בעת תקיפה של מטוס קרב במרחב רפיח, נפל חימוש במרחב היישוב יתד. החימוש לא התפוצץ. מדובר באירוע חריג, אשר נסיבותיו ייבדקו לעומק. תקיפת המטרה הושלמה מספר דקות לאחר מכן. צוותים טכניים של חיל האוויר הגיעו למקום והחלו בתחקור מעמיק של האירוע. התחקיר יוצג למפקד חיל האוויר".

+צוות הקרב של חטיבה 7 חיסל כ-60 מחבלים בג׳באליה
14:14 17/05/24  |  עידן יוסף

צוות הקרב של חטיבה 7 הוביל את ההתקפה האוגדתית על ג׳באליה ונלחם כעת בלב העיר. בתוך פחות משבוע של הלחימה, הכוחות נתקלו בעשרות מחבלים, חתרו למגע וחיסלו יותר מ-60 מחבלים מהקרקע ומהאוויר.

[צילום: דובר צה''ל]
+התרעה הופעלה בדלתון ובקדיתא שבגליל
13:37 17/05/24  |  עידן יוסף

+זעם בימין: גלנט מציע לחלק נשק לעזתים ולייצר שלטון מקומי
13:25 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת תוכניתו ל"יום שאחרי" מציע שר הביטחון שהאוכלוסייה בעזה תרוכז בבועות הומניטריות שבכל אחת מהן יוקם מנגנון אזרחי של עזתים מקומיים שיקבלו את המושכות לניהולה ונשק קל  ▪  שרי הקבינט התעמתו מול גלנט

הפגנת ימין מול הקריה בדרישה לפיטורי גלנט [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ישראל נמנעת ממתקפה נרחבת ברפיח בשל החוק הבינלאומי
12:00 17/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועצת המשפטית לבית הדין בהאג במתקפה חריפה על דרום אפריקה: מנסה לסייע לבן-בריתה חמאס ולמנוע את נפילת מעוזו האחרון  ▪  צה"ל פתח 55 תיקים על הפרת חוק ונבדקים מאות אירועים אחרים

המשלחת הישראלית בבית הדין בהאג [צילום: פיטר דה-יונג, AP]
+תקלה חמורה: נפל חימוש במשקל רב הופל במושב יתד ממטוס
11:51 17/05/24  |  עידן יוסף

תקלה בצה״ל: נפל חימוש במשקל כחצי טונה נפל ככל הנראה ממטוס במושב יתד בדרום העוטף וגרמה לנזק. לא היו נפגעים. בצה״ל מתחקרים את האירוע החמור. תושבים הסמוכים מאות מטרים ממקום הנפל מפונים מבתיהם לקראת פיצוץ מבוקר שלו.

+לוחם צה"ל נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה
11:39 17/05/24  |  עידן יוסף

לוחם מגדוד 9227, חטיבה 460, נפצע הבוקר (ו'), באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

+חוסל איש-צל בכיר במערך האווירי של חיזבאללה
11:29 17/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אל ערבייה: בתקיפה בצידון שבמערב לבנון חוסל מפקד שטח במערך האווירי של חיזבאללה בשם חסין חדר מהדי  ▪  מלבדו, נהרגו ונפצעו נוספים  ▪  צה"ל: הותקפו מבנים שהיוו איום על כלי טיס ישראלים

זירת החיסול בלבנון
+ציוד הומניטרי הוכנס היום לעזה לראשונה דרך המזח שהקימה ארה"ב
11:12 17/05/24  |  איציק וולף

לראשונה הוכנס היום ציוד וסיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך הים, באמצעות המזח שהקים צבא ארצות הברית למטרה זו.

+צה"ל השמיד משגרי רקטות ארוכות טווח במזרח רפיח
11:10 17/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

צוותי חטיבות הקומנדו, גבעתי ו-401 ממשיכים את הלחימה במספר מרחבים באזור רפיח  ▪  חטיבות הצנחנים, 7 ו-460 מעמיקות את השליטה המבצעית המחודשת בג'בליה שבצפון הרצועה

[צילום: דובר צה"ל]
הכוחות על הקרקע מכוונים את חיל האוויר לתקיפת יעדים [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דובר צה"ל: גופותיהם של שלושה חטופים הובאו לישראל במבצע צבאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
במסגרת תוכניתו ל"יום שאחרי" מציע שר הביטחון שהאוכלוסייה בעזה תרוכז בבועות הומניטריות שבכל אחת מהן יוקם מנגנון אזרחי של עזתים מקומיים שיקבלו את המושכות לניהולה ונשק קל    שרי הקבינט התעמתו מול גלנט
איתמר לוין
המשנה ליועצת המשפטית לבית הדין בהאג במתקפה חריפה על דרום אפריקה: מנסה לסייע לבן-בריתה חמאס ולמנוע את נפילת מעוזו האחרון    צה"ל פתח 55 תיקים על הפרת חוק ונבדקים מאות אירועים אחרים
עידן יוסף
אל ערבייה: בתקיפה בצידון שבמערב לבנון חוסל מפקד שטח במערך האווירי של חיזבאללה בשם חסין חדר מהדי    מלבדו, נהרגו ונפצעו נוספים    צה"ל: הותקפו מבנים שהיוו איום על כלי טיס ישראלים
איציק וולף
צוותי חטיבות הקומנדו, גבעתי ו-401 ממשיכים את הלחימה במספר מרחבים באזור רפיח    חטיבות הצנחנים, 7 ו-460 מעמיקות את השליטה המבצעית המחודשת בג'בליה שבצפון הרצועה
איציק וולף
החוק אושר ברוב של 224 חברי קונגרס מול 187 מתנגדים, אך אין לו כל משמעות מעשית    בין התומכים בחוק היו 16 דמוקרטים ובין המתנגדים - 3 רפובליקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il