רשת שופרסל ותאגיד אל"ה לאיסוף מיכלי משקה הגיעו להסכמות בעקבות תביעת 16 מיליון שקל שהגישה הרשת ביולי 2022. הצדדים הודיעו (22.5.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ההסכמות, בעקבות גישור בפני עו"ד
שלמה כהן, בלא לפרט את מהותן, וביקשו למחוק את התביעה בלא צו להוצאות. שופרסל טענה, שבמשך שנים לא שילם לה אל"ה בצורה מלאה תמורת הבקבוקים והפחיות שהעבירה לו. התאגיד טען, כי חישוביה של שופרסל אינם מבוססים ומדובר בניסיון להפעיל עליו לחץ.
שופרסל אמרה בתביעה, כי החוק מחייב אותה לקבל מלקוחותיה את הבקבוקים והפחיות עליהם קיים היטל של 30 אגורות ולהחזיר להם סכום זה. אל"ה אוסף את הבקבוקים והפחיות מסניפי הרשת תמורת אותו סכום. מאחר שהאיסוף מן הלקוחות כרוך בהשקעת משאבים, מוסיף אל"ה "דמי עידוד". הללו עמדו על שבע אגורות לכל מיכל עד אוקטובר 2017, ומאז הם חמש אגורות לכל מיכל.
לטענת שופרסל, אל"ה הפחית בצורה שיטתית את התשלום שהעביר לה וניצל את העובדה שהוא אשר סופר את המיכלים לצורך קביעת התשלום. בנוסף לכך, בין ינואר 2020 למרס 2021 לא אסף התאגיד כלל את המיכלים מסניפי הרשת, וזו נאלצה לפנות אותם בעצמה ובהוצאה של מאות אלפי שקלים.
באי-כוחו של אל"ה טענו, במכתב המצורף לתביעה, כי דרישת התשלום של שופרסל מבוססת על נתונים לקוניים שלא הוסבר כיצד חושבו. לדבריהם, מדובר במהלך ציני הנובע ממניעים זרים ושמטרתו להפעיל לחץ על התאגיד. הם גם האשימו את שופרסל בניסיון ליצור קמפיין תלונות נגד התאגיד, בעוד שבפועל התנהלות הרשת ובעלי משרה בה היא שאינה תקינה. לדעת אל"ה, לא כל המיכלים שמסרה לו שופרסל אכן אמורים היו לזכות אותה בתשלום