X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלעד קריב ודן אילוז [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
סוף עידן 'התקנות הסודיות'? הפרדיגמה החדשה לשקיפות רגולטורית
הצעת חוק חדשה שנועדה לשפר את השקיפות האסדרתית ולהפחית את הנטל האסדרתי מעוררת מחלוקת התיקון מציע לבטל תקנות שאינן נכללות במסד הנתונים של רשות האסדרה, להרחיב את הדרישה לבדיקה תקופתית של תקנות על הצעות חקיקה, ולפטור אמצעי הקלה אסדרתיים מהערכות השפעת האסדרה תומכים טוענים שהצעת החוק תביא לבהירות ושקיפות רבה יותר בתקנות, בעוד שהמתנגדים חוששים מהשפעות שליליות אפשריות על שלום הציבור ושלטון החוק

ועדת החוקה החלה לאחרונה (22.5.24) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק עקרונות האסדרה (תיקון - פקיעת אסדרה) התשפ"ג-2023 שיזמו חברי הכנסת דן אילוז ואליהו רביבו.
מוצע בה לקבוע מנגנון ולפיו, בתוך שלוש שנים מהמועד הקובע למאגר רשות האסדרה - אסדרה שאינה מעוגנת בחקיקה או חקיקת משנה, ולא תופיע במאגר - לא תהיה תקפה במקרה בו המאסדר קיבל מכתב התרעה על כך ולא העלה את האסדרה למאגר הרשות, בתוך 90 יום ממועד ההתראה. הפונה שהתריע יחויב לעדכן את רשות האסדרה, שמצידה תחויב לפרסם את שם הנוהל שאינו בתוקף באתר הרשות. מאסדר יוכל לערער לרשות בעניין דרישת הפרסום וככל שתתקבל עמדתו, יפורסם הנוהל ברשימת הנהלים שאינם בגדר אסדרה.
עוד מוצע לקבוע כי החובה של המאסדר לקיים מדי כמה שנים בחינה תקופתית של תועלת האסדרה תחול גם ביחס להצעות חוק המבקשות לעגן אסדרה, כמו באסדרה אחרת. חלק נוסף בהצעה נועד לתת פטור מ-RIA (תהליכי הערכת השפעות אסדרה), במקרים בהם מבוצעת הקלה אסדרתית.
יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן: "אני לא חושב שיש מחלוקות על הצורך באסדרה ברורה ושציבור המפוקחים ידע מה חל עליו. חוק עקרונות האסדרה חוקק בוועדה זו בניצוחו של ח"כ קריב היו"ר דאז, בניסיון לעשות סדר בנושא. נבקש לשמוע כיצד החוק שנמצא על שולחננו יטייב את המציאות כיום ברשות האסדרה".

ח"כ דן אילוז, יוזם החוק: "כולנו שותפים לרצון לראות אסדרה מדויקת ונכונה ואני מקווה שהחוק יעזור בכך. הצ"ח עוררה הרבה התנגדות והגענו להסכמות בוועדת השרים לענייני חקיקה למרות שלא כל משרדי הממשלה מסכימים. הפער בין החוק המקורי לבין הנוסח המוסכם משמעותי ויש בו ריכוך גדול. היו שני יעדים - חיזוק מאגר האסדרה כדי לייצר שקיפות, כי קשה לחייב מישהו על מה שאינו יודע שקיים. כיום אין סנקציה על מי שלא מקיים זאת ולכן אני לא מופתע שהמאגר לא מתקדם. הדבר השני הוא הבחינה התקופתית לצמצום האסדרה העודפת. הצעת החוק קובעת שאסדרה שלא תופיע במאגר, אם לא תעלה לאתר בתום 90 יום מרגע שיוצא מכתב התרעה, תוקפא עד פרסומה, במקום לבטלה כפי שהצענו במקור. עקרון העל הוא שאי אפשר לאכוף משהו שלא מכירים אותו.

"העיקרון השני, החלת בחינה תקופתית לחקיקה ממשלתית ולא רק לאסדרות האחרות.
יש משהו נוסף שלא הגענו לגביו להסכמות עם רשות האסדרה - משרדי הממשלה רוצים שיהיה פטור מרי"ה במקרה של הפחתה או הקלה אסדרתית".
ח"כ גלעד קריב: "הצעת החוק המקורית חסרה איזונים ונגד הסכמות שהגענו אליהן בחקיקת חוק רשות האסדרה, ואני שמח שיש נסיגה מכך. יש משהו לא הגיוני במציאות בה מביאים הצעת חוק לתיקון חוק שהכנסת הקדישה לחקיקתו עשרות שעות דיונים, אחד החוקים המורכבים, חוק משטרי תשתיתי, מעין 'חוק על' לגבי חלק גדול מפעולת הרשות המבצעת והגופים הקשורים בה, מבלי לתת שנתיים-שלוש למימושו. ראש הרשות אומר שהם בצעדים ראשונים של מימוש החוק. יש התחייבות של האוצר להעמיד תקנים במשרדים השונים כדי שיקיימו את הרגולציה ויטייבו אותה. האם זה קרה? עלינו לקבל נתונים איפה עומד יישום החוק ובחלוף זמן לגשת ולבחון אם ההסדרים עובדים או לא. לכן כל שינוי של חוק האסדרה כרגע הוא מוקדם מדי. תנו למהלך לצאת לדרך.
"לגבי ההסכמות, כל רעיון של בטלות אוטומטית של אסדרה, נזקו גדול מתועלתו. אני בעד שקיפות מלאה באסדרה ויש לשאול מה הכלים העומדים לרשות כדי לוודא שדרישת השקיפות של האסדרה לא תישאר אות מתה. אני לא מקל ראש בכך שמוטלת אסדרה והאזרח לא יודע עליה. הייתי מצפה מהרשות לקחת משרד או שניים עמוסי אסדרה ולומר אם התופעה המצוירת כאיום על שלטון החוק של אי-מידע על האסדרה באמת דרמטית אחרי שיש במשרדים אתרים עמוסי מידע. פסלות אוטומטית של אסדרה רק כי לא פורסמה במאגר מסוים זו הוספת בלגן כי חלק יחשבו שאסדרה בתוקף וחלק לא.
"הסיכום השני לבחינת החקיקה אוטומטית הוא בלתי נתפש מבחינת מעמד הכנסת. מי יבצע את הבחינה - הממשלה? הכנסת? מה הפרוצדורה של הבחינה התקופתית והאם היא לא תגביר את הנטל הביורוקרטי".

יו"ר רשות האסדרה, יואל בריס, שזו הופעתו הראשונה בוועדה מכניסתו לתפקיד הציג את עבודת הרשות ואמר: "היעד בחוק הוא שנספק את הפלטפורמה שהיא פרויקט טכנולוגי מאוד משמעותי, שתאפשר לכל המאסדרים לפרסם באופן אחוד אצלנו.
"לגבי פרסום אסדרה קיימת, פרסמנו קול קורא לציבור וזה לא היה כל כך מוצלח ונחדש את הקריאה ונגבש תוכנית לטיפול באסדרה הקיימת. המטרה היא להבטיח שכל אסדרה בישראל משפרת את איכות החיים של האזרחים והתושבים. הייתי רוצה שהמאסדרים יהיו מעין גיבורים, היום הם נתפסים כמכבידים ואם נגיע לדיוק, שקיפות ובהירות לגבי האסדרה, האזרח יידע שהמאסדר לטובתו וזה ייצר את שרשרת האמון בין המאסדרים למפוקחים ולציבור. אדם שקונה ארוחת בוקר בבית קפה יודע שהוא קונה מזון ולא קלקול קיבה כי כל שרשרת המזון פועלת כמו שצריך".

בהתייחסו ליישום החוק והקמת מאגר האסדרה ברשות, אמר כי תאריך היעד "1 ביוני קרב, ואין בידינו את התשתית הטכנולוגית ומיזם איסוף האסדרות במשרדים לא הבשיל ולכן נבקש מראש הממשלה דחייה עד ל-1 בדצמבר, בהתאם לסעיף הרלוונטי בחוק. מאגר האסדרה עולה בשני שלבים - ביצענו את השלב הראשון של העלאת כל דברי החקיקה שברשומות. השלב השני מורכב והרכיב של השקיפות הרבה יותר משמעותי - העלאת כל מה שלא פורסם ברשומות. אנחנו עובדים בנתיב פנימי עם משרד הכלכלה לפיתוח הפלטפורמה וכן בנתיב מול כל המשרדים בסיוע באיסוף המידע".
אבישי לדאני, מנהל מדיניות רגולציה במשרד לביטחון לאומי: "המשרד הוביל הפחתת אסדרה בסך 4.5 מיליארד שקל. מאז שהוקמה הרשות, משרדי הממשלה לא קיבלו את המשאבים הדרושים לביצוע. לרשות יש כוונות טובות אבל אנחנו מתקשים בהפחתת האסדרה בגלל הביורוקרטיה. כדי להפחית אסדרה הקשורה במלונות לדוגמה, עלינו להגיע לוועדה שלא הייתה קיימת קודם. המשרד מתקשה לנוע. יש להפחית את הצורך בכתיבת רי"ות [מלשון RIA, ע"י] שאינן נדרשות. הדרך של הצעת החוק לא נכונה כי היא תייצר חוסר אחידות. צריך מנגנונים פנים משרדיים שייטפלו באסדרה ולא דרך הביורוקרטיה של הרשות. יש לבדוק שכל הנהלים וההנחיות קיימים קודם כל במשרדים. אין שאלה לגבי חובת הפרסום. רוב הנהלים מפורסמים והקושי הוא דווקא בעודף אסדרה".

היו"ר רוטמן: "אנחנו מנסים למצוא משהו יותר רך, אבל העיקרון שחוק שלא פורסם לא ניתן לאכיפה צריך להיות מוסכם. יש הבדל בין אי-אכיפה לבין ביטול. משמעות הכלי המוצע היא שעד שלא יפרסם לא יוכל לאכוף. אני מצטרף לשאלה עד כמה המציאות שבה יש אסדרה שהאזרח לא מודע אליה קיימת".
יו"ר הרשות, בריס: "בנושא של אסדרות לא מפורסמות - יש שכבות ארכיאולוגיות שצריך להתחיל לחפור. אחת הרשויות שפנינו אליה אמרה שהיא לא יכולה לרכז את האסדרה כי ריכוז כזה לא קיים אצלה. שאלנו האם הם מוכנים לומר, לא בחקיקה, שמבחינתם מה שאין להם לא תקף והם אמרו שלא, כי הם לא יודעים מה הם לא יודעים. אסור לקבוע מדיניות על בסיס אנקדוטות, אבל אנחנו לא יודעים עדיין עד כמה יש תופעה כזו". ח"כ קארין אלהרר: "בכמה מקרים כאלו מדובר ועד כמה הם מרכזיים?". קריב: "אזרח שזכותו נפגעת לא מקבל זאת כגזרה משמיים. יש להבין כמה תיקים כאלו הגיעו לבתי המשפט".
רוטמן: "ללכת להליכים משפטיים מול מאסדר שאתה עובד איתו צמוד זה מוצא אחרון, כי זה בד"כ תעודת הפטירה של העמותה או הארגון. כשאתה רב מולו בביהמ"ש, אתה פוגע ברצון הטוב של אנשים שאתה זקוק להם להמשך העסק ולכן לא יפנו לביהמ"ש גם אם זה נטל אסדרתי בלתי אפשרי, אלא רק במקרי קיצון. יש לתת משקל לשינוי שבהצעת החוק, שהוא שינוי קונספציה מוחלט".
יו"ר הרשות בריס השיב: "אני לא יודע בכמה מקרים מדובר, כי אנחנו בבירור של הנושא. עקרון הפרופורציה הוא העיקרון הבולט ביותר. היעד שלנו הוא שהאסדרה תהיה כלי ניהולי לעזר כדי שמי שקורא את הצעת האסדרה יוכל לגבש עמדה מושכלת".

אלהרר: "גם אתה לא רוצה להגיע למצב בו נפגעות זכויות של אזרח מאסדרה שלא ידע עליה. אתה לא רוצה אסדרה נעלמה שפועלים לפיה כלפי האזרח, ומצד שני אתה לא רוצה לייצר מצב בו היא לא קיימת ועלול להיות מחדל".
עו"ד איתן צפריר, יו"ר ועדת האסדרה הארצית בלשכת עוה"ד: "טיוב האסדרה וצמצומה הם רעיונות נכונים, אך הצעת החוק טיפה מוקדמת ומאוד מרחיקת לכת. פעמים רבות המאסדר לא מודע או לא מחשיב את עלויות הציות וזונח את המעקב והבקרה אחר הרגולציה לכן חשוב מאוד לציין התייחסות לעלויות הציות. המאסדרים צריכים להכניס לדנ"א, שהחלטותיהם עולות כסף למשק ולאזרח ומשפיעות על יוקר המחיה ולכן המאגר חשוב. יש לתת את הזמן לרשות שקמה להיערך. מטרת הצעת החוק צריכה להיות שקיפות, ודאות לאזרח והוודאות המשקית. כשכל האסדרות יהיו במאגר, זה ישרת את הוודאות. הורדת נושא הבחינה התקופתית חשוב מאוד".

עו"ד לינור דויטש, מנכ"ל לובי 99, ביקרה את קיום הדיון על נוסח שונה שטרם הוצג ולאחר מכן אמרה: "הבעיה ברשות האסדרה היא שהיא לא עומדת ביעדים ממיליון סיבות של תקנים ועוד. התיקון לא פותר את הבעיה אלא מעלה רעיונות שרק מגבירים את הבעיה, כמו בטלות אוטומטית אם תחול לגבי בריאות מזון, בטיחות גני ילדים ועוד. בנוסף, מי שיודע לבדוק אם יש פרסום על רגולציה הם בעלי הכוח, האסדרה תמיד משרתת את החזקים ולכן יש לעשות אסדרה חכמה וכפוף לתקני כוח אדם".
עו"ד נילי אבן חן, מנכ"ל עמותת רווח נקי: "ההערכות שלנו מדברות על אלפי תקנות ומאות אלפי נהלים, דבר הדורש העמדת משאבים ותקנים כפרויקט לאומי. במאגר שעלה הוא תוכנת אקסל שאינה רלוונטית לשום דבר שימושי. הליך רי"ה (RIA) הוא לא מס שפתיים. גם הקלות אסדרתיות ניתן לעשות בהרבה דרכים ויש לוודא שמקלים על הציבור ולא על השחקנים החזקים בשוק".
אסף רוזנבלום מהחברה להגנת הטבע: "אנחנו מתנגדים לביטול אוטומטי של האסדרה. בנושא השקיפות, לא חווינו מצב בו חיפשנו אסדרה ולא מצאנו אותה באתרים השונים. אך נברך על מאגר אחוד כי כרגע עדיף לחפש באתרי המאסדרים עצמם".
נתנאל היימן מהתאחדות התעשיינים: "נכון שקם מאגר רשומות, אך המטרה הייתה מנקודת מבט העסק ולא המאסדר. יש לעשות שינוי בחוק שלא נותן מענה כרגע לכך שתמיד יהיה מידע שהציבור או העסקים לא יהיו מודעים אליו. רוב העומס שיוצר עלויות הוא האסדרה הקיימת ולא זו החדשה שאנחנו רגילים בלטייב אותה והשאלה מה לגבי בחינת האסדרה הקיימת".

עו"ד עדנה הראל-פישר, המכון הישראלי לדמוקרטיה: "בעברי הייתי אחראית על תחום האסדרה במגוון תחומים, בייעוץ המשפטי לממשלה. יש הנחה מקוממת שאסדרה היא דבר רע ומכביד ובהגדרה היא עודפת, כשנקודת המוצא היא שאסדרה היא דבר הכרחי המגן על שלום הציבור ומגוון אינטרסים ציבוריים חיוניים. מן הסתם יש להבטיח שנעשית אסדרה מיטבית שצריכה לא להטיל נטל עודף, אך היא קודם כל צריכה להביא למירב התועלת למשק תוך בחינת ההשלכות וניהול הסיכונים כהגדרת החוק.
"האמירה שמדובר רק על הקפאה של אסדרה, טומנת בחובה סיכון ממשי לציבור, כי השאלה מהי אסדרה ניתנת לסתירה ופרשנות. הוויכוח האם דבר מה הוא אסדרה או לא, הוא ויכוח לגיטימי, אבל פה ניתן כלי שמאפשר לפגוע באינטרסים ציבוריים, למנוע פרסום אינטרסים של גורמים שמעוניינים שאותן הוראות לא יאכפו. אותו בעל מסעדה מקורב לשר, יכול לבקש נוהל סמוי ולא גלוי ולהפוך בכך את ההוראה לבדיקת ליסטריה למוקפאת. כמה תינוקות יאבדו חייהם בזמן הזה?
"כיום המטרה בחוק היא ליצור תפיסה כוללת של אסדרה כדי לטייב אותה. בהצעה הקונקרטית לא מדובר על בקרה אלא יצירת מאגר קונסטיטוטיבי, שהוא רעיון שהוועדה כשדנה בחוק דחתה אותו ובדין. הוא שונה במובהק מרשומות המתקיימות כמאגר וזו תקלה גדולה ליצור את המאגר כקונסטיטוטיבי.
"לגבי ההקלה ברי"ה, הקלות באסדרה יכולות להיות מוטעות מהיסוד ולהוות פגיעה באינטרס הציבור - יש לבדוק את האיזונים וההשפעות ונקודת המוצא צריכה להיות הגנה על האינטרס הציבורי ולא ההקלות באסדרה".

ח"כ קריב: "במקום לטפל בבעיה יוצרים תסבוכות חדשות. יוצרים פה יצור חדש של הוראות חוק מוקפאות ואז יש להודיע על כך לציבור וכל זה כי המדינה לא מסתערת בצורה רצינית על הבעיה ואוכפת כלפי עשרה משרדים בעלי מירב האסדרות. מכניסים פה ממד גדול של אי-ודאות כשמנסים לתקן חוסר ודאות אחר. במקום שנריב יחד עם משרד האוצר שבכל משרד יהיה פרויקט של שקיפות אסדרתית, על כל דבר מוקפא ייפתח דיון משפטי האם זו אסדרה או לא".
היו"ר רוטמן: "אבקש מהמציעים לבוא בדברים עם הייעוץ המשפטי וכל הגורמים הממשלתיים להגעה לנוסח כבסיס לשינויים לקראת הדיון הבא. נשמעו פה דברים מאוד חשובים וננסה לגבש הסכמות".

תאריך:  26/05/2024   |   עודכן:  26/05/2024
+תלונת "פייק ניוז" נגד יאיר לפיד
08:26 26/05/24  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה

לגיטימי שהגישה הישראלית לפייק ניוז תהיה הכלה  ▪  לגיטימי שלא תהיה הכלה, מה שאינו לגיטימי, הוא להפלות לרעה את הימין לעומת השמאל (או להפך)

לפיד. חופש ביטוי? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן צפריר / Tzafrir Eitan  איתן צפריר / Eitan Tazfrir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שאול שי  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף עידן 'התקנות הסודיות'? הפרדיגמה החדשה לשקיפות רגולטורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
סוזי דים
לגיטימי שהגישה הישראלית לפייק ניוז תהיה הכלה    לגיטימי שלא תהיה הכלה, מה שאינו לגיטימי, הוא להפלות לרעה את הימין לעומת השמאל (או להפך)
עידן יוסף
ועדת החוקה דנה בתיקונים המוצעים לתקנות ארגון הבריאות העולמי והשלכותיהם על ישראל    בעוד נציגי משרדי הממשלה ציינו את מחויבותם לשמירה על ריבונות ישראל והדגישו כי ההשתתפות בתהליך חיונית להשמעת קולה של ישראל, חברי כנסת ומומחים חיצוניים הביעו חששות עמוקים לגבי הפגיעה הפוטנציאלית בריבונות, השקיפות המוגבלת וההשלכות ארוכות הטווח של ההסכמים
מירב ארד
הוועדה לביקורת המדינה דנה בנושא ההסדרים של המוסד לביטוח לאומי עם חברות הסיעוד    יו"ר הוועדה מיקי לוי: "הכסף צריך להגיע לקשישים ולא למי שגוזל ועושק בדרך"    נציגת הביטוח הלאומי: מכרז חדש תוך 10 ימים - במכרז תהיה הפרדה בתעריפים
עידן יוסף
יוזמת הצעת החוק, ח"כ סון הר-מלך: "חוק חשוב שיפסיק אפליה ועוול של שנים נגד המתיישבים בדרום הר חברון וקריית ארבע"    לפיד: "אל תמציאו גאוגרפיה שאיננה קיימת. שנים גונבים את הפריפריה והיום אתם הופכים את זה לחוק"
עידן יוסף
עוזב את מפלגת העבודה בעקבות סירובה, יחד עם המפלגות הערביות, להצטרף להצהרת הגינוי לתובע בהאג    בית המשפט קבע כי הבחירות הקרובות לראשות מפלגת העבודה הן בחירות על תנאי, ועשויות להתקיים בחירות חדשות בהמשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il