העיתונאי
רביב דרוקר ידע ש
משרד התחבורה הגיש תלונה למשטרה נגד יונתן יהוסף, מי שהיה ראש המטה במשרד, בטענה לגניבת מסמכים מן המשרד - אך העלים עובדה זו מתוך תגובתה של השרה
מירי רגב לתחקיר ששודר בשבוע שעבר בתוכנית "המקור" בערוץ 13. כך טוענים (26.5.24) עורכי דינה של רגב, בדרישתם לפרסם את תגובתה במלואה, לתקן את מה שהם מכנים "שקרים ובדיות" ולהתנצל בפניה.
תחקירו של דרוקר התבסס במידה רבה על דבריו של יהוסף ועל מסמכים שבידיו, ונטען בו, כי רגב מקדמת פרויקטים ומקצה תקציבים של משרד התחבורה על-פי זיקה פוליטית של רשויות מקומיות ושל אישים היכולים לסייע לה מבחינה פוליטית. היועצת המשפטית ל
ממשלה, גלי מיארה, שוקלת האם להורות למשטרה לפתוח בבדיקת טענותיו של יהוסף.
עוה"ד
עמית חדד, ישראל וולנרמן,
נועה מילשטיין (סניגוריו של
בנימין נתניהו) ואלי פרי, אומרים, כי יהוסף סיים את תפקידו כראש המטה בשל ליקויים בתפקודו. עוד נאמר כי מצלמות האבטחה של המשרד תיעדו אותו גונב קלסרים של מסמכים, חלקם מסמכים שיצר לעצמו ושאינם מוכרים לרגב ולדרג המקצועי במשרד. בין האחרונים נמנה ה"רמזור" שהציג יהוסף, ולפיו רגב מדרגת הקצאות תקציביות בהתאם לשיקוליה הפוליטיים האישיים.
לטענת עורכי הדין, רגב הציגה נקודות אלו בתגובה שהעבירה למערכת "המקור", אך זו בחרה במכוון להשמיט נתון מרכזי זה מתוך תגובתה. לדבריהם, התחקיר רווי באי-אמירת אמת, בסילופים ובשקרים, ועבודה עיתונאית בסיסית הייתה מגלה בקלות את שקריו של יהוסף. הם שבים ודוחים את הטענה על קיומו של "רמזור", ואומרים שמשרד התחבורה פועל בהתאם לתוכנית כבישים רב-שנתית המאושרת בידי משרד האוצר ומנוהלת בידי הדרג המקצועי. למשרד יש טבלאות פיקוח צבעוניות, אך הללו משקפות היבטים מקצועיים שונים ולא זיקה פוליטית.
עוד נאמר במכתב, כי רגב ובכירי המשרד נפגשים עם ראשי רשויות רבים שאינם משתייכים לליכוד, והמשרד מקדם פרויקטים רבים ללא כל זיקה פוליטית אלא בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. תוכנית העבודה של נתיבי ישראל ל-2024 גם היא נטולת היבטים פוליטיים. לדבריהם, יומנה של רגב מפריך את טענתו של יהוסף כאילו היא מקדישה את רוב זמנה לעיסוקים פוליטיים על חשבון תפקידה המיניסטריאלי.