X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות
תשואות איגרות החוב מתנתקות מהטרז'רי האמריקני ומאמירות
החטיבה הפיננסית בבנק הפועלים מעה על אתגרים משמעותיים בכלכלה, ובראשם האינפלציה הגבוהה והגירעון התקציבי הגדל עם זאת, ישנם גם סימנים מעודדים, כמו התחזקות השקל וירידת מחירי הנפט, שעשויים לסייע בהתמודדות עם האתגרים הללו

בשבוע החולף נרשמה עלייה בתשואות איגרות החוב הממשלתיות, תוך שהן מתנתקות מאלו של האג"ח הממשלתי האמריקני (הטרז'רי). עליית התשואות מיוחסת, בין היתר, לעלייה בפרמיית הסיכון של מדינת ישראל, לעומס ההנפקות של האוצר ולחשש מהפחתות נוספות בדירוג האשראי של ישראל. כך עולה מסקירה כלכלית שחיברה החטיבה הפיננסית בבנק הפועלים.
תחזית הצמיחה קודרת: פחות מ-1% השנה
הצמיחה המרשימה שנרשמה ברבעון הראשון של השנה צפויה להיות חד-פעמית, וברבעונים הבאים הצמיחה תהיה מתונה. התחזית היא שהצמיחה השנה תהיה נמוכה מ-1%.
האינפלציה השנתית צפויה להישאר ברמה של 3.2%
תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים נותרת ברמה של 3.2%, למרות ייסוף השקל וירידת מחירי הנפט. זאת, בין היתר, לאור הזינוק במחירי הטיסות לחו"ל, עליית מחירי ההובלה והמשך הלחצים לעליית שכר במשק.

הריבית צפויה להישאר ללא שינוי

לאור עליית הסיכונים הגיאופוליטיים וסיכוני האינפלציה, השווקים מתמחרים כעת פחות מהפחתת ריבית אחת בשנה הקרובה, ויציבות בריבית בשנה שלאחריה. הציפיות לאינפלציה המגולמות בשווקים לשנה הקרובה עומדות על כ-3.0%, פרמיית סיכון של מדינת ישראל נותרה גבוהה, והמצב הפיסקאלי החריף. מכלול השיקולים מצביע על כיוון אחד של אי-שינוי בריבית.
הדולר נחלש השבוע ב-1.2% מול השקל
בניגוד למגמות בשוק החוב, השקל דווקא התחזק בשבוע החולף ב-1.2% מול הדולר. התחזקות השקל השבוע מפתיעה לאור הקיפאון המדיני, ובעיקר לאור עליית התשואות של האג"ח.
מדדי מנהלי הרכש בארה"ב מצביעים על עלייה
נתוני מדדי מנהלי הרכש לחודש מאי בארה"ב הצביעו על עלייה קלה. גם הזמנות למוצרים בני קיימא עלו באפריל, בניגוד לצפי לירידה. עם זאת, מכירות בתים קיימים וחדשים ירדו באפריל.
השווקים דוחים את מועד הורדת הריבית בארה"ב
השווקים ממשיכים לדחות את מועד הורדת הריבית הראשונה בארה"ב, זאת ברקע נתוני פעילות טובים יחסית וסיכוני אינפלציה שנותרו גבוהים. בגוש האירו מסתמן שקובעי המדיניות מרגישים בטוחים יותר לגבי הירידה באינפלציה ושהריבית תרד כבר בתחילת חודש יוני.
עלייה במחירי ההובלה הימית
העלייה במחירי ההובלה הימית נרשמה בין היתר על-רקע המשבר המתגבר בים סוף, ושיבושים בתנועת הסחר בתעלת פנמה, שני נתיבי סחר מרכזיים בתובלה הימית העולמית.

תאריך:  27/05/2024   |   עודכן:  27/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשואות איגרות החוב מתנתקות מהטרז'רי האמריקני ומאמירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הטבעת התגלתה בחפירה ארכיאולוגית של רשות העתיקות ואונ' תל אביב    בשל קוטרה הקטן של הטבעת, החוקרים מעריכים כי היא הייתה שייכת לילד או לילדה, שחיו בירושלים בתקופה ההלניסטית
מירב ארד
סיפרה כי ההמחבל הרוצח שוחרר בעסקת שליט וחזר לעסוק בטרור    הוסיפה: "שחרורו בעסקת שליט אפשר לו לחזור ולרצוח יהודים נוספים. ההשלכות היו חד-משמעיות וברורות, ולוחמנו נאלצו לרדוף את אותם מחבלים, שוב, במרחק של 20 שנה"
איתמר לוין
המדינה מבקשת עוד שישה חודשים להחזקת המחבלים, ובראשם פושעי 7 באוקטובר, בתנאים מיוחדים בנימוק שהחקירה טרם הסתיימה ויש צורך ב"תקופה נוספת שתאפשר השלמת הליכי החקירה וקבלת החלטה בדבר העמדה לדין"
עידן יוסף, מירב ארד
לטענת הפלשתינים, ההפצצה מצד צה"ל לעבר האזור התרחשה בעקבות ירי רקטות מבין האוהלים לעבר ישובי עוטף עזה    בצה"ל עדכנו כי חוסלו הראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס ובכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס    על הפגיעה בבלתי מעורבים נמסר: "האירוע בבדיקה"
עידן יוסף
התבטאות חריפה של הממונה על החטופים מטעם צה"ל בעקבות סרוב הממשלה להתיישר לפיו    דובר צה"ל: "דבריו הוצאו מהקשרם"    לשכת ראש הממשלה: "התדרוכים מתוך צוות המו"מ רק מרחיקים את שחרור חטופינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il