X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתונים שיהפכו לקריטיים בעשורים הקרובים [צילום: פלאש 90]
שכר חרדים צעירים נמוך ב-16% משכר צעירים שאינם חרדים
אגף הכלכלן הראשי באוצר מתריע מפני פגיעה הנגרמת בכושר ההשתכרות של צעירים חרדים היוצאים לשוק העבודה ללא השכלה על תיכונית שכרם החודשי הממוצע נמוך ב-1,340 שקל ממקביליהם היהודים שאינם חרדים שיעורי נשירה גבוהים במיוחד של חרדים מלימודים אקדמאיים, גם במוסדות שבהם הדרישה האקדמית אינה גבוהה במיוחד "להגדלת שיעור החרדים המסיימים בהצלחה תואר אקדמי חשיבות לשמירת רמת הצמיחה לאור השינויים הדמוגרפיים הצפויים בעשורים הקרובים"


שכרם של גברים צעירים מן המגזר החרדי, אשר יוצאים לשוק העבודה, נמוך ב-16% משכרם של גברים יהודים שאינם חרדים. כך עולה מסקירה שהפיץ (יום ב', 27.5.24) משרד האוצר. זאת, בשל היעדר מיומנויות בעקבות הימנעות מערכת החינוך החרדית מלימודי ליבה.
על-פי המסמך, שמסתמך על נתוני התעסוקה של שנת 2019, שכרם החודשי הממוצע של צעירים חרדים בני 18 עד 25 ללא השכלה על תיכונית שעובדים במשרה מלאה עמד על 6,860 שקל, בעוד שכרם של צעירים בני אותו גיל ובעלי אותה השכלה שאינם חרדים עמד על 8,202 שקל לחודש בממוצע. השכר השעתי הממוצע של צעירים חרדים ללא השכלה על תיכונית עמד על 38.5 שקל לשעה, בעוד השכר השעתי הממוצע של צעירים שאינם חרדים ללא השכלה על תיכונית עמד על 46.6 שקל לשעה.
"ניכר שעבור אלו שמעוניינים לעבוד במשרה מלאה בגילאים צעירים ואינם פונים להשכלה על תיכונית, מערכת החינוך החרדית מספקת פחות כלים המותאמים לשוק העבודה, כשהמרכזיים מבין כלים אלו הם לימודי הליבה וזכאות לתעודת בגרות, אף אם יש סיבות נוספות לפערי שכר אלה", ציינו בסקירה שפרסם אגף הכלכלן הראשי באוצר.
האפקטיביות הנמוכה של מערכת החינוך באה לידי ביטוי גם בנתוני הפונים ללימודים אקדמאיים ובנתוני הנושרים מן הלימודים האקדמאיים.
בשנת 2020 פנו רק כ-8% מן הגברים הצעירים בוגרי מערכת החינוך החרדית להשכלה הגבוהה, לעומת 48% מן הגברים היהודים שאינם חרדים. 74% מן הגברים החרדים המעוניינים בלימודים אקדמאיים מחויבים בלימודי מכינה, משום שהם אינם זכאים לתעודת בגרות ולא עברו מבחן פסיכומטרי. זאת, לעומת 18% מן היהודים שאינם חרדים.
בקרב הגברים בוגרי מערכת החינוך החרדית, כ-43% בלבד מהסטודנטים ומכלל המשתתפים במכינה אקדמאית הצליחו לסיים תואר אקדמי בשש השנים מתחילת לימודיהם במוסד אקדמי. זאת, בהשוואה ל-65% מן הגברים היהודים שאינם חרדים שסיימו את לימודיהם בתוך שש שנים.
"שיעור הסטודנטים החרדים הלומדים במכללות גבוה יחסית, ובהן שיעורי הנשירה גבוהים יחסית, וזאת למרות שהדרישות האקדמאיות במסלולי הלימוד שלהם אינן גבוהות באופן מיוחד. זאת, בהשוואה לגברים יהודים שאינם חרדים שלומדים בשיעורים גבוהים יותר באוניברסיטאות מחקר ובתחומי STEM, שנחשבים לבעלי רמה אקדמאית גבוהה במיוחד", ציינו בסקירת האוצר.
עוד ציינו כי להגדלת שיעור הגברים החרדים שמסיימים בהצלחה תואר אקדמי - ובפרט במוסדות ובמקצועות עם פרמיה גבוהה - ישנה חשיבות גדולה לצמצום פערי השכר בין הקבוצות ולשמירה על רמת הצמיחה לאור השינויים הדמוגרפיים הצפויים
בעשורים הבאים.

תאריך:  27/05/2024   |   עודכן:  27/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכר חרדים צעירים נמוך ב-16% משכר צעירים שאינם חרדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כאן רשת ב' רכשה את זכויות השידור הבלעדיות לתחנות רדיו בישראל לאולימפיאדת פריז 2024    השידורים יכללו סיקור מקיף של כל ענפי הספורט בדגש על הישגי המשלחת הישראלית    התוכנית "כאן ספורט" תשודר במהדורה ייעודית לאולימפיאדה, הכוללת דיווחים חיים מפריז, ראיונות בלעדיים וניתוחים מקצועיים    המהלך נועד להנגיש את המשחקים לקהל הרחב, ובפרט לחיילים וכבדי ראייה
איתמר לוין
הפרקליטות: החברות ובראשן "מוקד יפו" הנפיקו חשבוניות פיקטיביות והלבינו אותן במסווה של פעילות שמירה לגיטימיות במאות אתרי בנייה, כולל של כמה מן החברות הגדולות בישראל
מירב ארד
המועמד ליו"ר מפלגת העבודה אבי שקד הודיע שאם ייבחר לתפקיד הוא יעביר אותו לגדי איזנקוט    שקד אישר כי בימים האחרונים שוחחו גורמים בסביבתו עם גורמים בלשכת השר איזנקוט
מירב ארד
הטיסה הראשונה של חברת ארקיע לשדה רמון המריאה הבוקר    בשבוע הבא, ייפתח הטרמינל גם לטיסות בינ״ל
מירב ארד
במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו והשמידו יותר מ-75 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il