X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דימוי שלילי, תקווה לגישור
חרדים בתקשורת: פער תהומי בין תפישת הציבור לזו של העיתונאים
מחקר חדש חושף פערים משמעותיים בין תפיסות הציבור, הרבנים והעיתונאים לגבי סיקור המגזר החרדי בתקשורת בעוד הציבור סבור שהתקשורת מציגה את החרדים באור שלילי, העיתונאים עצמם לא מסכימים עם קביעה זו למרות חוסר האמון בתקשורת, רוב הציבור עדיין מאמין שיש לה תפקיד חשוב בגישור על הפערים בין דתיים לחילונים

פערים משמעותיים בתפיסותיהם של הציבור הישראלי, רבנים ועיתונאים בנוגע לסיקור התקשורתי של המגזר החרדי ותפקיד התקשורת בגישור על הפערים בין דתיים לחילונים בישראל. כך מגלה מחקר מקיף שנערך על-ידי הפרופסור יואל כהן מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, המבוסס על סקרי דעת קהל בקרב מדגמים מייצגים אשר חושף ממצאים מרתקים ומטרידים כאחד.
האם החרדים מעניינים את התקשורת?
אחת הסוגיות שעולות מהמחקר היא מידת העניין של הציבור בנושאים הקשורים לחרדים. בעוד ש-51% מהציבור הליטאי ו-37% מהציבור החסידי סבורים שנושא "דת ומדינה" הוא בעל עניין לציבור הרחב, הרי שבקרב החרדים עצמם, נושאים כמו פטור מגיוס, שירות נשים בצבא ופעילות צבאית בשבת מעוררים עניין מועט בלבד. פער זה בא לידי ביטוי גם בתפיסותיהם של עיתונאים חילונים ודתיים, כאשר 54% מהעיתונאים החילונים מייחסים חשיבות גבוהה לסיקור הפטור מגיוס לחרדים, לעומת 33% בלבד מהעיתונאים הדתיים.
דימוי שלילי, אך יש תקווה לגישור
המחקר מצביע על תמונה מורכבת בנוגע לדימוי החרדים בתקשורת. מצד אחד, רוב הציבור (82%) סבור כי הדימוי של החרדים בתקשורת הכללית הוא שלילי. נתון זה נתמך גם על-ידי רוב הרבנים מהזרמים השונים, כולל 96% מהרבנים האורתודוקסים המודרניים, 95% מהחרדים-לאומיים ו-93% מראשי הקהילות הקונסרבטיביות.
מנגד, רק 6% מהעיתונאים עצמם מסכימים עם הטענה שהם מציגים את החרדים באור שלילי, פער משמעותי המצביע על חוסר מודעות אפשרי בקרב אנשי התקשורת.
נתון מפתיע נוסף שעולה מהמחקר הוא שדווקא הצעירים החילונים (90%) הם בעלי התפיסה השלילית ביותר כלפי ייצוג החרדים בתקשורת, יותר מאשר קבוצות מבוגרות יותר באוכלוסייה.
חרדים על תקשורת חרדית
בניגוד לתפיסה הרווחת בציבור, המחקר מגלה שרק מיעוט מהחרדים (26% מהליטאים ו-18% מהחסידים) סבורים שהתקשורת החרדית מציגה את החילונים באופן שלילי. נתון זה מעיד על מורכבות היחסים בין החרדים לתקשורת, ועל הפערים בתפיסות בין הציבור החילוני לציבור החרדי.
תקשורת כגשר בין המגזרים?
למרות הדימוי השלילי, רוב הציבור (53%) עדיין מאמין שלתקשורת יש תפקיד חשוב בגישור על הפערים בין דתיים לחילונים. עם זאת, הרבנים והעיתונאים עצמם הרבה יותר ספקניים לגבי יכולתה של התקשורת למלא תפקיד זה. 69% מהרבנים החרדים, 73% מהרבנים הדתיים לאומיים ו-42% מהרבנים הלא אורתודוקסים חולקים על כך שהתקשורת יכולה לסייע בגישור. גם בקרב העיתונאים, רק 12% סבורים שהתקשורת יכולה לקדם את ההבנה בין חילונים לדתיים.

תאריך:  03/06/2024   |   עודכן:  03/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרדים בתקשורת: פער תהומי בין תפישת הציבור לזו של העיתונאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מוקדם יותר הודיעה מצרים כי חמאס קיבל בצורה חיובית את מתווה ביידן, וכעת מחכים לישראל    גלנט שוחח עם לבלינקן והבהיר: לא נעצור את הלחימה עד להשבת כל החטופים ומיטוט שלטון חמאס    ברקע העסקה הוזמן השר בן-גביר ללשתו של נתניהו עיין במסמך ההצעה הישראלית
מירב ארד
עליית התעריפים הינה נמוכה, אף פחות מהעלייה בסל המדדים מאז העידכון האחרון בחודש ינואר 2024
איציק וולף
נמל התזקיקים החדש יאפשר פריקה וטעינה של תזקיקי נפט מכל הסוגים - החל מנפט גולמי ועד דלק מזוקק - ואמור להיות בטיחותי יותר מהנמל הקיים    המזח החדש, באורך של 480 מטר ובעומק של 14 מטרים יהיה בנוי בתוך שלוש שנים
עידן יוסף
לקוחות +yes יוכלו לצפות במשחקי היורו על גבי האינטרנט ללא שיהוי באמצעות הטכנולוגיה הייחודית: yes+LIVE    חדש בכאן BOX: כאן ספורט חינם - אזור חדש בכאן BOX לאוצרות הספורט הישראלי לדורותיו
עידן יוסף
השר עמיחי שיקלי דוחה את מתווה ביידן לעסקת חטופים ואומר כי "העסקה הנוכחית מציגה מתווה להפסיק את המלחמה לשישה שבועות בלי לדעת מה גורל החטופים - זו לא עסקה, זו בדיחה"    "המלחמה היא רחבה בהרבה מהפוקוס הישראלי, היא מלחמה כלל עולמית נגד הג׳יהאד כמו גם נגד הפרוגרס הרדיקלי המרקסיסטי בעולם, שחברו זה לזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il