איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי (IATA) תיקן את תחזיות הרווחיות שלו עבור חברות תעופה בשנת 2024, והציג תחזיות חזקות יותר מאלו שנעשו ביוני ודצמבר 2023. למרות כל השיפורים, תעשיית התעופה העולמית עדיין נאבקת להשיג תשואה מצרפית שעולה על עלות ההון.
על-פי תחזית IATA:
- הרווח הנקי החזוי לשנת 2024 צפוי להגיע ל-30.5 מיליארד דולר, עם שיעור רווח נקי של 3.1%. זה מייצג שיפור בהשוואה לרווח הנקי המוערך של 27.4 מיליארד דולר (3.0% שולי רווח נקי) לשנת 2023. זה גם עולה על הרווחים החזויים ל-2024 של 25.7 מיליארד דולר (2.7% שולי רווח נקי) שפרסמה IATA בדצמבר 2023.
- התשואה על ההון המושקע בשנת 2024 צפויה להיות 5.7%, שהם כ-3.4 נקודות אחוז מתחת לעלות ההון הממוצעת.
- הרווחים התפעוליים צפויים לגדול מ-52.2 מיליארד דולר ב-2023 ל-59.9 מיליארד דולר ב-2024.
- סך ההכנסות צפוי להגיע לשיא של 996 מיליארד דולר בשנת 2024, המשקף קצב צמיחה של 9.7%.
- גם ההוצאות הכוללות צפויות להגיע לשיא של 936 מיליארד דולר בשנת 2024, המייצגים קצב צמיחה של 9.4%.
- מספר המטיילים הכולל צפוי להגיע לשיא של 4.96 מיליארד בשנת 2024.
- יתרה מכך, נפחי המטען האווירי הכוללים צפויים להגיע ל-62 מיליון טון בשנת 2024.
"בתוך עולם מלא באי ודאויות רבות, חברות התעופה מתמידות בחיזוק הרווחיות שלהן. הרווח הנקי החזוי של 30.5 מיליארד דולר ב-2024 הוא הישג יוצא דופן, במיוחד בהתחשב בהפסדים המשמעותיים שנגרמו במהלך המגיפה האחרונה. עם הערכה של חמישה מיליארד נוסעים באוויר ב-2024, הרצון לטוס מעולם לא היה חזק יותר. בנוסף, הכלכלה העולמית מסתמכת במידה רבה על מטענים אוויריים כדי להעביר סחר בשווי 8.3 טריליון דולר ללקוחות. ללא ספק, לתעופה תפקיד מכריע בשאיפותיהם ובשגשוגם של אנשים וכלכלות. לשיפור הרווחיות של חברות התעופה וטיפוח חוסן פיננסי יש משמעות רבה. הרווחיות מאפשרת השקעות במוצרים הנותנים מענה לצרכי הלקוחות שלנו ובפתרונות ברי קיימא הדרושים להשגת פליטת פחמן אפסית נטו עד 2050", אמר וילי וולש, מנכ"ל IATA.