X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החוזה יפורש בהתאם ללשונו
מומחים חוששים: תיקון לחוק יאפשר פרשנות שרירותית לחוזים
על הפרק: כלל פרשנות ייחודי לחוזים עסקיים, לפיו יפורשו חוזים אלו לפי לשונם, אלא אם פרשנות לפי הלשון תביא לתוצאה בלתי מתקבלת על הדעת, או במקרה שבו קיימות בחוזה הוראות סותרות ישנן טענות כי התיקון עלול להגדיר פורמלית מהו חוזה עסקי, ויש לוודא שהנסיבות הן המעידות על טיב החוזה יש הטוענים כי התיקון מיותר, וכי פסיקת העליון ממילא הטמיעה את הכלל שמבקשים לחוקק בסדרת פס"דים
דברי ההסבר להצעת החוק:
לאורך השנים ביקשו בתי המשפט לתחום את גבולותיה של הלכת אפרופים. בפסק הדין בעניין ביבי כבישים, שניתן בשנים האחרונות, הבהיר בית המשפט העליון כיצד יש ליישם את הלכת אפרופים, תוך הבחנה בין סוגי חוזים שונים שלהם דרכי פרשנות שונות. פסק הדין קבע כי הלכת אפרופים לא תחול לגבי סוגים מסוימים של חוזים... התפתחויות אלה עוררו שיח ער, בין השאר, לגבי גישות שונות לפרשנות חוזים. יש הטוענים כי המצב המשפטי הקיים עודנו מאופיין בחוסר ודאות משפטית, אשר פוגע בעולם העסקי וביכולת להסתמך על חוזים עסקיים. מטרתו של התיקון המוצע היא לקבוע כללי פרשנות מותאמים לחוזים עסקיים אל מול חוזים אחרים, בהתאם למגמה בפסיקה שהבחינה בין סוגי החוזים השונים, וזאת כדי להביא לוודאות רבה יותר בעולם העסקי ולסייע בהפחתת העומס בבתי המשפט

עידן יוסף
בין ארבע הפינות: כך מפרשים חוזים מסחריים בעולם

ועדת החוקה החלה (25.6.24) להכין לקריאות שניה ושלישית את הצעת חוק החוזים (חלק כללי) (תיקון מס' 3), התשפ"ד-2024. מוצע בה להוסיף לחוק כלל פרשנות לפיו חוזה עסקי יפורש בהתאם ללשונו למעט במקרים חריגים. בנוסף מוצע לקבוע כי הצדדים לחוזה עסקי יוכלו לקבוע במסגרת החוזה מהן הראיות שיהיו קבילות לצורך פרשנותו. עוד מוצע לקבוע כי חוזה שהמדינה צד לו ומטרתו יישום מדיניות בנושא בעל חשיבות לאומית ובעל השלכה כלכלית משמעותית, לא יחשב לחוזה עסקי.
עו"ד יערה למברגר, משרד המשפטים: "תיקון חוק החוזים הוא אירוע די נדיר. בסופו של דבר, ב-50 שנות החוק זה התיקון השני המהותי והשלישי בכלל. התיקון הקודם עסק באותו סעיף של פרשנות החוזים של ח"כ דאז יריב לוין. התיקון מתמקד בחוזה עסקי ובהבחנה בין הכללים השונים של פרשנות בין חוזה עסקי לעומת שאר החוזים בהמשך לפסיקה. אחת ממטרותיו העיקריות היא ליצור ודאות ולהבהיר את הפסיקה בחקיקה וכן להוריד את העומס מבתי המשפט. אחד הנתונים שהוצגו לפנינו על-ידי הביטוח הלאומי היה שישראל נמצאת במקום 85 מתוך 95 במדד קלות עשיית עסקים, בנוגע לאכיפת חוזים וניתנים גם הזמנים הממוצעים להתדיינות בנושא, המעוררים מחשבה.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"הטיפול בהצעת החוק החל באמצע מאי, כשפרסמנו קול קורא כדי לקבל את עמדות הציבור לצורך התיקון והתקבלו תגובות רבות. היו התייחסויות שהציעו קביעת כללי פרשנות שונים לחוזה עסקי, שזה הכיוון שהלכנו עליו. היו הערות על הצורך בתיקון החוק בעת הזו והיו הערות שתהו על תיקון תחום כל כך רגיש, שהוא כמו לגעת בוואזה עדינה. בסופו של דבר, הייתה הסכמה של כולנו על כך שאין לעשות שימוש בתורת שני השלבים ושחל מאז פסק דין אפרופים צמצום של ההלכה. בעקבות הערות שהתקבלו הוכנסו שינויים ובהם התוספת שהיא שינוי משמעותי.
"כל כלל שמנסים לדייק בחקיקה, יכול להיות שיהיו בקצה דוגמאות שלא ייכללו או כאלו שייכללו ולא התכוונת אליהם והשאלה עד כמה זה בשוליים. הכנסת עקרונות כלליים לא תביא ליותר ודאות. בעקבות השיח שהיה, המחשבות הראשוניות היו תרגום הפסיקה וניסוח שנותן משקל מכריע ללשון החוזה והשר הכריע שיש ללכת על ברירת מחדל ברורה".
עו"ד ליאת לנדאו מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הסבירה את עיקרי התיקון: "הכלל הנכון לעגן הוא ברירת המחדל שחוזה עסקי יפורש לפי לשונו ושלא יפנו למקורות חיצוניים כדי לפרשו. בכל זאת קבענו חריגים לכלל, בסיטואציה שבה פרשנות לפי הלשון לא תביא לתוצאה המתקבלת על הדעת בנסיבות העניין, וכן כאשר מלשון החוזה עולה סתירה בין הוראות שונות שבו. כשבאים לפרש חוזה יש להסתכל על מכלול ההוראות שבו. כל זה יחול רק בחוזים עסקיים כשכל הצדדים לחוזה פעלו לייעוץ משפטי לעריכתו. חוזה עסקי יוגדר ככזה ששווי העסקה לגביה נערך הוא מעל 15 מיליון ש"ח וכן התקשרות בין עוסקים, למעט עסק שמחזור העסקות שלו בשנת המס האחרונה טרם כריתת החוזה היה נמוך מ-4 מיליון שקל. מחריגים מחוזה עסקי - חוזה אחיד שבו יש פערי כוחות ואין לחייב את הצד החלש להיצמד לפרשנות הדבקנית של לשון החוזה. חריג נוסף מתחולת חוזה עסקי הוא חוזה שהמדינה היא צד לו, שמטרתו יישום מדיניות הממשלה או אחד משריה, שהוא בעל השלכה כלכלית משמעותית. בנוסף לברירת המחדל הפרשנית הקבועה בתיקון, הצדדים ל"חוזה עסקי" יהיו רשאים לקבוע מה הם כללי הפרשנות שיחולו על החוזה שכרתו וכן אילו ראיות תהיינה קבילות בפני בית המשפט לצורך פרשנות החוזה".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

פרופ' שחר ליפשיץ: "בית המשפט מנצל את מושג הפרשנות להכניס שיקולי צדק ואני מצטרף לאמירת היו"ר שיש למצוא לכך כלים אחרים. הצעתי המעשית היא למחוק את 25(א) סיפא ולהישאר עם כך שמטרת הפרשנות היא אומד דעת הצדדים כפי שהיא משתמעת מהחוזה ומהנסיבות מה שיבהיר שאין הכוונה לאמוד את דעת בית המשפט.
"אני חושש מהניסיון להגדיר פורמלית מהו חוזה עסקי, ויש לוודא שהנסיבות הן המעידות על טיב החוזה. כמו-כן, יש להבהיר שאי אפשר לתת לשום חוזה לחרוג מהמובן הלשוני המפורש.
"לצד העובדה שצריך לשקול שיקולי משקל בין לשון לנסיבות, צריכה להיות הוראה חד-משמעית שאם מביאים נסיבות הן צריכות להבהיר את הלשון ולא לפתוח את החוזה מחדש כי אז לא תהיה ודאות. אי-אפשר יהיה לקרוא לכך פרשנות אלא חוזה חדש".
הד"ר מנשה כהן, נשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית: "מדי שנה מגיעים למוסד לבוררות עסקית עשרות סכסוכים והרבה מהם עוסקים בפרשנות חוזית. הוודאות החוזית היא הבסיס לחיי מסחר תקינים וזה אינטרס של כל המשק. חוק החוזים הוא חוק מצוין ופשוט והתיקון המוצע לא פשוט וא-פרופורציונלי עם תיקונים שלא מתאימים לרוח החוק. ראוי לפשט את נוסח התיקון ולשים דגש על כך שבחוזה עסקי יהיה משקל מכריע ללשון החוזה. בפס"ד אפרופים ופס"ד מגדלי הירקות, מי שניסח את החוזה הוא המדינה ואין שום סיבה שהתיקון לא יחול עליה".
ד"ר אלעד פינקלשטיין, דיקן הפקולטה למשפטים הקריה האקדמית אונו: "המצב בפסיקה מאז פס"ד אפרופים הוא של חוסר ודאות. התיקון חלקי כי הוא עוסק בסוג מסוים של חוזים ומצד שני יורד לרזולוציות עמוקות מדי ביחס לחוזה עסקי. כדאי לתקן את החוק בתיקון הוליסטי ממבט יותר רחב על פרשנות חוזים בכלל. אני מצטרף לדברי פרופ' ליפשיץ, שצריך להשאיר את הרישא של 25(א) ולמחוק את הסיפא ולהוסיף שתי תוספות- שבית המשפט לא ייתן פרשנות מעבר למה שכתוב בחוזה, וביחסים שבין לשון החוזה לנסיבות- להבנות את שיקול דעת בית המשפט, שיוכל לבדוק את פערי הכוחות ועד כמה השקיעו בכתיבת החוזה אם הוא מפורט וכו'".
בן רייך, מפורום ההיי-טק בכנסת: "אנחנו הנשוא של הרבה מהמדובר כאן ושותפים לרצון לייצר ודאות אך התיקון המוצע משיג את ההפך. ביו היתר נקבע רף של 15 מיליון שקל כשבחוזים רבים יש קושי לקבוע מה סכום העסקה. ההגדרה לגבי מי מייצג את מדיניות המדינה תעלה הרבה שאלות. כל בעלי התפקידים הרלוונטיים במגזר ההיי-טק להם הצגתי את התיקון תמימי דעים שהתיקון מחמיר את אי-הוודאות ולכן יש להסיר מסדר היום את התיקון ולחלופין, להסיר את החרגת המדינה".
עו"ד פרופ' אורי בן אוליאל, לשכת עוה"ד: "הצעת החוק מיותרת כי הפסיקה של בית המשפט העליון ממילא הטמיעה את הכלל שמבקשים לחוקק בסדרת פסקי דין גם אחרי הערעור על פס"ד ביבי כבישים. מרבית שופטי העליון קובעים שחוזה עסקי יפורש לפי לשונו. בפס"ד ביבי כבישים השופט גרוסקופף הגדיר חוזה עסקי כחוזה בין הצדדים שהם עוסקים המיוצגים על-ידי עו"ד והכלל אומץ על-ידי הפסיקה. הניסיון בהצעת החוק להגדיר מסגרות חדשות דווקא יוסיף חוסר ודאות כי ההגדרות פה מבוססות על מושגי שסתום. לדוגמה, החריג שנקבע לעניין תוצאה בלתי מתקבלת בנסיבות העניין- איזה נסיבות נכללות? יתרה מכך, ההחרגה של חוזים שהמדינה צד להם שהם בעלי חשיבות- מי קובע מה החשיבות? הצעת החוק מתפרצת לדלת פתוחה ומצד שני מוסיפה חוסר ודאות שיוביל גם לריבוי סכסוכים משפטיים. בהצעה יש חידוש משמעותי שאני מברך עליו שכאשר יש פערי כוחות ניתן שיקול דעת לבית המשפט וזה עיקרון נכון מוסרית, וכשחברה כמו פייסבוק חותמת מול ספק קטן, בית המשפט התערב בכך".
היו"ר ח"כ רוטמן: "השאלה שנשאלה סביב השולחן ובמשרד המשפטים היא האם המצב שבור והאם נדרש תיקון. יש מחלוקת, השאלה אם מדובר בדיני ראיות ובחלוקה בין עסקי לפרטי, והאם רוצים לייצר כללים או סטנדרטים, הכל מונח על השולחן. מעטים חושבים שאין כל צורך לתקן והכל מושלם ואז השאלה היא אם התיקון מגשים את הצורך בו.
"יש המון כלים להתערב בחוזה. אפשר להגדיר כחוזה אחיד, אפשר להשתמש בעושק, כפייה או תום לב, אבל אתה לא יכול לומר שמשמעות המילים אחרת כשאני עושה את החוזה מול מישהו חזק או חלש. העובדה שיש פערי כוחות בין צדדים לחוזה היא לא סיבה לפעול, לשנות לתקן או להתערב כשלעצמה. ברוב המקרים בהם נרצה לעזור זה לא יהיה בגלל פערי הכוחות אלא בגלל שהייתה למשל כפיה. האינטרס המוגן הוא שחוזה ישקף גם את כוונת הצדדים ושכצד שלישי אתן תוקף לכוונת הצדדים כפי שבאה לביטוי בחוזה. פערי הכוחות אינם באג שהכנסת צריכה לפתור. עלינו לוודא שמי שמחזיק בכוח עודף או לא מחזיק בו, לא יטעה את הצד השני ולא ישתמש בכוחו".

ח"כ גלעד קריב: "לא השתכנעתי בצורך בחוק הזה. מצב העניינים המשפטי לא מצדיק שהתיקון השני המהותי לחוק דיני החוזים יעסוק במצב שהוא סביר ומאוזן. בכל מצב משפטי יש גם מקרים שלא מתלבשים טוב על המצב, או שאפשר להביא תקנה לא מוצלחת שהתקין שר אבל בתמונה הכוללת גם חסידי וגם מתנגדי הלכת אפרופים המקורית יאמרו שהייתה התפתחות טבעית של מו"מ בין רשויות השלטון והגענו למצב מאוזן ולכן לא ברור יתרונה של החקיקה.
"מתגנבת ללבי התחושה שיש פה רצון לתקוע דגל בעיצומו של ויכוח שפעם אכן היה ויכוח מאוד גדול בין מצדדי גישות שונות בדיני החוזים, בעניין הגישה האקטיביסטית, רק שכרגע אין צורך בהצבת הדגל, שגם תגרום נזקים. אני לא רוצה לחזור לעימותים של לפני 9 חודשים אבל נראה שיש פה ניסיון לתקוע מסמר אחרון בארון כדי לומר "השלמתי את מסעי האידאולוגי" וזה לא מה שמצופה מהצעות חוק ממשלתיות. הצעת החוק מייצרת נזק במישור הכללי - אני חסיד של התפתחות הדין בין השאר על-ידי הפסיקה. הרבה מאוד פעמים הבית הזה עיגן את הפסיקה או ביקש לשנותה אבל התחושה שעולה היא שיש ניסיון להחניק את ההתפתחות הטבעית הבריאה של הדין הישראלי, בתחום שבהגדרה הוא דינמי, כשהעולם העסקי והחוזי משתנה ולבית המשפט יש תפקיד קריטי בפיתוח מושגי השסתום והצבעה על הלקונות ומילוין על-ידי הדין הקיים.
"החקיקה הזו מייצרת יותר סיכונים לוודאות שאתם מדברים עליה. הולכים לייצר עומס התדיינותי נוסף סביב הוויכוח מהו חוזה עסקי, והאם זו מדיניות ממשלה או של השר, ומה היתרון על פני הפסיקה הקיימת? החוק הזה יותר פוליטי מענייני והוא יותר עסוק בקרבות העבר מאשר באתגרי ההווה והעתיד ולכן אין לקדמו או לפות לצמצם את ממדיו".
עו"ד למברגר: "אנחנו לא גורמים פוליטיים, ערכנו את התהליכים שלנו וחשבנו שאפשר לקדם את הצעת החוק ושיש בה גם תועלת".
ח"כ קריב: "הבית הזה וועדותיו, במיוחד ועדת החוקה עמוסים מאוד ומשרד המשפטים עמוס מאוד ואשמח ללמוד האם זה הדבר המרכזי היום שאינו מושלם בדיני החוזים בישראל. בסופו של דבר יש תשומות של צוות או שניים שיכולים לעבוד על קלות העסקים בישראל. אם מקדמים חוק שתרומתו קטנה ובצדו יכולים להיווצר נזקים, יש לחשוב על סדרי העדיפות".

אמיר סינאי, רפרנט רכש במינהל הרכש הממשלתי, באוצר: "התכלית של ודאות, טובה לעולם הרכש ומכרזי התשתית, אבל פירוש החוזה על-פי לשונו בלבד, מסירה את הכלי שמאפשר התמודדות בדיעבד עם טעויות שיכולות לקרות בגיבוש מכרזים והתקשרויות. החרגה מלאה של המדינה מהחקיקה לא עולה מהחקיקה- יש חוזים של המדינה, בעיקר מכרזי תשתית, מכרזי PPP, מכרזים מאוד גדולים שמיישמים את מדיניות המדינה בהשקעה כספית עצומה וכמות שעות הניסוח והמשאבים גדולה מאוד, כשיש להבין שטעות חוזה מביאה לעיכובים משמעותיים של קידום תשתיות של המדינה, הנסיבות מאוד משתנות בחוזים הללו שנמשכים במקרים רבים גם 25 שנה, והשינויים בנסיבות העניין מביא לצורך לעיתים לפרשנות לפי הנסיבות".
עו"ד למברגר: "בעבר נטען בדיוק הפוך מצד משרד האוצר, שמשקיעים המון בניסוח חוזי PPP".

עו"ד עמית שטאובר סגן יועמ"ש משרד האוצר: "הצעת החוק הגיעה לאחר ליבון נרחב גם עם משרד האוצר. יש חשיבות להתחשבות באינטרס הציבורי והתכליות במיוחד בחוזים ארוכי טווח, דבר הבא לביטוי בפסקי מקרקעין, בשינוי ייעוד. בסוף גם הפרשנות נועדה לקיים את אותה מדיניות ממשלתית שבגינה הוצאנו את החוזים והמכרזים.
"נאמר כאן שזה חריג אך המדינה זוכה להתייחסות נפרדת בכל מיני חוקים, זה מוכר בחוק התכנון והבניה שתוכניות זוכות לעדיפות, בחוק המקרקעין ובחוק מקרקעי ציבור. מהניתוח שביצענו וגם מהפסיקה הקשורה למקרקעין, התקשרויות ארוכות טווח ומכרזי תשתיות, ההבנה שלנו היא שההתחשבות של בית המשפט חסכה לא מעט כסף למדינה והצליחה לממש את המדיניות הממשלתית בעקבות זאת".

היו"ר רוטמן: "במיוחד בעניין קלות עשיית עסקים עם ישראל, עדיף שיהיה מקור אחד עליו אדם מסתכל כדי לדעת מה שיטת הפרשנות הנוהגת בישראל. האמירה שנשאיר את הדברים עמומים ל-17 פסיקות של בית המשפט אינה נכונה. נשאלת השאלה אם המצב הקיים טוב ואם ניתן לשפרו, ושאלת היחס בין העסקי לפרטי והאם הצעת החוק מעגנת את המצב הרצוי או המצוי. הכנסת והממשלה החליטו שיש צורך לתקן את המצב הקיים. גישתי היא שאמת ויציב, יציב עדיף, ובדיני חוזים עוד יותר. הגישה נובעת מהסקפטיות שיש לי כלפי היכולת של כל שופט וודאי במערכת המשפט הישראלית, להיכנס תחת מכסה המנוע ולהסתכל במבט רטרוספקטיבי על רצון הצדדים. אני סולד מגישה פטרנליסטית, זה חלק מהאמונה שלי בחופש החוזים, ואני נגד לעשות ניתוח לאחר המוות לחוזה, שהרי אם היה חי לא היה מגיע לבית המשפט.
"המצרך הכי יקר שאני כמחוקק והממשלה כממשלה יכולים לספק לאזרחים הוא ודאות משפטית. את זה אין מי שיעשה במקומנו. אם היינו בשיטת משפט סופר פורמליסטית קיצונית שלא רואה בעיניים, המקפידה על קוצו של יוד על כל כלל משפטי, אבל יש המון כלים להתמודד עם חוסר הצדק מבלי לגעת בפרשנות הטקסט, כמובן תום הלב ההולך וגדל, טעות, הטעיה, עושק ועוד. אם זה ייעשה באמצעות פרשנות, העוול של החרבת תוכן המילים, מייצר נזק אדיר לאנשים הנורמטיביים שרוצים לנסח חוזה ולהסתמך עליו.
"נשרפו לי האוזניים מהמילים של נציג האוצר, אם הוא אומר שהוא לא יודע לנסח חוזים קדימה, ונאלצים למשוך בסינר בית המשפט כשלא ניסחתם חוזה כמו שצריך והתרשלתם. ניסחתם מכרז שאדם זכה בו, המדינה כמדינה ניסחה את האירוע ושולטת שליטה מלאה ואתם רצים לבית המשפט שיציל אתכם מהתקלות שלכם, אז מה אתם מצפים ממסעודה משדרות? פרשנות היא לא הכלי לעשות את זה הפרשנות מזיקה. לא נתקלתי במקרה בו כלו כל הקיצים ולא היה ניתן להגו על צד חלש רק באמצעות פרשנות. יש להביא לוודאות משפטית מבלי לייצר נזק לחקיקה ולאופן בו תתפרש".

תאריך:  30/06/2024   |   עודכן:  30/06/2024
+מפלגת השמאל המשותפת תיקרא "הדמוקרטים"
19:28 30/06/24  |  עידן יוסף

מפלגות העבודה ומרצ הגיעו להסכם על איחוד. המפלגה המשותפת, בראשות יאיר גולן, תיקרא "הדמוקרטים". על-פי ההסכם, מרצ תקבל מקום אחד ברביעייה הראשונה ומקום נוסף ברביעיה השנייה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מומחים חוששים: תיקון לחוק יאפשר פרשנות שרירותית לחוזים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
היו"ר ביטן: כשנקל על היבואנים בסוף הם יורידו מחירים - משרדי הממשלה מציינים שהבעיה היא כ"א וצריך להוסיף להם תקנים    נציג האוצר: הבעיה היא לא תקנים - כשרוצים לעשות עושים    בדיון התברר כי ברירת המחדל בהצעה היא לא שמה שטוב לאירופה טוב לישראל באופן אוטומטי - השר ברקת התייחס לכך: זה היה הסיכום בממשלה ואם צריך נתקן
עידן יוסף
בראיון להארץ תקפה שופטת העליון בדימוס את הממשלה והאשימה אותה בהפיכה משטרית המסכנת את קיום המדינה    חברת הכנסת מהליכוד אומרת כי אין בברון שמשחירה את הממשלה שום יכולת להעביר ביקורת על צמרת צה"ל והמודיעין
עידן יוסף
נתוני המשטרה מאחורי הוראת השעה המוסיפה לה שתי עילות לביצוע חיפוש מידי וללא צו שיפוטי: במהלך השנה הראשונה להוראת השעה נערכו 142 חיפושים ללא צו מכוח סמכות שנקבעה בהוראה    בסך-הכל נערכו 77 חיפושים שנועדו לאתר נשק ו-81 חיפושים שנועדו לאתר מצלמות    ב-22% מהחיפושים ללא צו שנערכו במטרה לאתר נשק אכן נתפס נשק וב-69% מהחיפושים נתפסו מצלמות
עידן יוסף
הוועדה המשותפת אישרה הארכה זמנית לאגירת טביעות אצבע במאגר הביומטרי, תוך ביקורת על התנהלות הממשלה והדגשת הצורך בחקיקה מסודרת    הדיון עסק גם בקשיים ביישום המאגר והחלטות שנויות במחלוקת, כמו החזרה לאגירת טביעות אצבע    הוועדה קראה לקבל החלטות מהותיות ולהסדיר את הנושא בחקיקה ראשית במקום להסתמך על הארכות זמניות
עידן יוסף
שר הביטחון החליט כי בקשתה של משפחת יודקין להוסיף את הכיתוב "השם יקום דמו" על מצבת בנם, חלל צה"ל ישראל יודקין, תוכרע על-ידי המועצה הציבורית להנצחת החייל    חברי כנסת רבים תומכים בבקשת משפחת יודקין, וטוענים כי מדובר בהנצחה ראויה של חלל יהודי שמסר את נפשו למען המדינה    ח"כ שטרן: הנושא רגיש ועלול ליצור תהיות לגבי מצבות של חללים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il