X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ'. לבחור את המאבקים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
סמוטריץ': אין טעם לפטר את היועצת המשפטית לממשלה
יו"ר הציונות הדתית מסביר כי כי במקום להתעסק במאבק שבג"ץ עשוי לסכל בצו ביניים מוטב לבחור מאבק שבו אפשר לנצח כגון מינוי נציב שירות המדינה, שבו עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה ניתנת להפרכה

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', אומר כי הניסיון לפטר את גלי בהרב מיארה מתפקיד היועצת המשפטית לממשלה עלול להיות מסוכל. "אני אומר את זה בכאב כי אנחנו באנו כממשלה נבחרת ולגיטימית שקיבלה מנדט לערוך כמה תיקונים במערכת המשפט וגם הצהרנו על כך לפני הבחירות וקמו עלינו ואמרו שאסור חד-צדדית", הסביר סמוטריץ' במענה לשאלה בנושא, והמשיך:
"אם הממשלה תתכנס ותחליט לפטר אותה, בתוך דקה ייצא צו ביניים של בג"ץ והוא ימשיך להחזיק אותה. אז אני מציע שנבחר את הקרבות שבהם אנו יכולים לנצח. לפי החוק ודאי שאפשר לפטר אותה נקודה. האם בג"ץ יתן?". סמוטריץ' אמר את הדברים בראיון לפטריוטים בערוץ 14.
להערכתו, הממשלה יכולה להצליח בקרב בסוגיית הנציב: "היועצת המשפטית, לצערי הרב באלימות - אין לי מילה אחרת - פעם אחר פעם, אחר פעם, אחר פעם, מנסה לכפות את דעתה. הדברים אמורים כלפי כהונתו של נציב שירות המדינה. כהונתו פוקעת. בא גיל לימון [המשנה ליועמ"ש] וכתב חוות דעת, שבדרך שבה מינו במשך 60 שנה עד היום נציב שירות מדינה יש מניעה משפטית, לא שיש משהו טוב יותר. קראתי את חוות הדעת, 30 עמודים, אין שם אינטליגנציה - זה באמת עצוב לי, למדתי הרבה שנים בישיבה גמרא בעיון, ואני צריך שבצד השני יהיה טיעון אינטליגנטי להתווכח איתו. [ובמקום זאת -] סתם אמירה של למה? ככה! כי לא נראה לנו, ואתם חייבים; ותוך כדי הדיון [בוועדת השרים לחקיקה] הם [נציגי היועמ"ש] חזרו בהם חמש פעמים.
"יש פער בלתי נסבל במדינת ישראל בין סמכות לאחריות. בסוף האחריות היא עליי - אנחנו אחראים לביטחון, אנחנו אחראים לכלכלה, אנחנו אחראים ליעילות של המגזר הציבורי, ויש מי שמנסה לקחת מאיתנו את הסמכות בצורה שיטתית. אנחנו לא יכולים למנות רמטכ"ל, אנחנו לא יכולים למנות מפכ"ל, אנחנו לא יכולים למנות נציב שירות מדינה.
"אנחנו הרי לא נאמץ את חוות הדעת הזו, ופתאום יובל יועז או הג'ינג'י יילכו להגיש עתירה. בצורה נורא-נורא מקרית, הטיעונים של העתירה יהיו בדיוק אותם טיעונים של היועצת בחוות הדעת, איכשהו עמדת המדינה תזדהה איתם ותגיד שהעותר צודק, ולא יתנו לנו ייצוג עצמי. ואם כן - אז יגידו לנו איפה בדיוק-בדיוק מותר לנו לייצג את עצמנו. אני חושב שבאירוע הזה של נציב שירות המדינה [בניגוד לאירוע של פיטורי היועמ"שית], אנחנו יודעים לנצח, כי באמת חוות הדעת הזאת היא תת-רמה. יש פסק דין של בג"ץ מ-2011 שזרק מכל המדרגות את כל הטיעונים שהעלה גיל לימון בחוות הדעת שלו", דברי שר האוצר.
ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, כנראה לא השתכנע מהדברים, ובפתח ישיבת סיעת יש עתיד הזהיר את הציבור כי נתניהו מתכנן לפטר את מיארה, תוך שהוא מוסיף כי לא יפסול שום צעד ושום פעולה, לרבות התפטרות קולקטיבית מהכנסת. על כך הגיב באירוניה השר שלמה קרעי (ליכוד): "עכשיו ומיד! שתי ציפורים במכה אחת!".

בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית היום, התייחס סמוטריץ' לכמה נקודות:
  • "השחרור היום של מנהל מפקדת הטרור המכונה בית החולים שיפא יחד עם עשרות מחבלים נוספים הוא שערורייה וכישלון גדול. פניתי לראש הממשלה בדרישה לערוך תחקיר מיידי על המחדל הזה ולדרוש תשובות מכל האחראים ללא יוצא מן הכלל במטרה להבטיח שדבר מהסוג הזה לא יקרה שוב. אבקש שמסקנות התחקיר יוצגו לקבינט עוד השבוע, כולל נקיטת צעדים כלפי האחראים למחדל. גם אם לצה"ל יש ביקורת מוצדקת על שב"ס שלא פותר את משבר הכליאה, זה עדיין לא מצדיק את השחרור הזה. שחרור שפוגע ביעדי המלחמה, במשימה העליונה של שחרור החטופים ומעביר מסר של חולשה לאויבינו".
  • "סינוואר הנאצי הכריז שיצא לטבח של ה7.10 כדי להחזיר את המדינה הפלשתינית לסדר היום, זה גם מה שנסראללה אומר. אנחנו נוריד אותה מסדר היום באמצעות קביעת עובדות בשטח, חיזוק ההתיישבות היהודית והחלת ריבונות ישראלית. בשלב הראשון בשטח ובמעשים, ובהמשך גם בחקיקה ובאופן רשמי. חמשת הישובים שהוסדרו הם תגובה להכרה חד-צדדית של חמש מדינות באותה מדינת טרור שלא תקום, ואני אומר כאן: על כל מדינה שתכיר באופן חד-צדדי במדינה פלשתינית אנחנו נקים ישוב חדש ובכך נביא לגניזת הרעיון ההזוי של הקמת מדינה פלשתינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל".
  • "לא נעצור את המלחמה עד לעמידה בכל מטרות המלחמה של השמדת חמאס והשבת כל החטופים, הגיע הזמן גם לקחת אחריות על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי שלא יגיע לחמאס, רק ממשל צבאי בעזה יאפשר לצה"ל לכבוש ולהשתלט על השטח ולמנוע את חזרת חמאס ושיקום כוחו".

תאריך:  01/07/2024   |   עודכן:  01/07/2024
+עמי דרור, מראשי המחאה, ייחקר בחשד להסתה
21:33 01/07/24  |  עידן יוסף

פרקליט המדינה אישר לפתוח בחקירה פלילית נגד עמי דרור, מראשי המחאה, בחשד להסתה נגד ראש הממשלה (i24).

+לפיד מזהיר: נתניהו מתכנן לפטר את היועצת המשפטית לממשלה
14:55 01/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדגיש: הצורך של נתניהו לפטר אותה הפך לדחוף מאוד אחרי פסק הדין לגיוס החרדים  ▪  הבהיר: האופוזיציה לא תעבור על זה בשתיקה ולא במחאות מנומסות מהיציע

לפיד. רה"מ לא רוצה שידברו על ה-7 באוקטובר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ראשי מפלגות הקואליציה מתכנסים במשרדו של ראש הממשלה
14:06 01/07/24  |  מירב ארד

על רקע משבר הגיוס והמתיחות הפוליטית, מתכנסים ראשי הקואליציה לישיבה במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי הביטול אתמול. יו"ר ש"ס דרעי נעדר ומטעם ש"ס משתתפים בדיון השרים מיכאל מלכיאלי וחיים ביטון. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לא משתתף גם כן ובמקומום ישתתף סגן השר אורי מקלב.

+לשכת רה"מ מאשימה: אסירים משתחררים בגלל דיונים בבג"ץ
11:21 01/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מלשכת גלנט נמסר: נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב"כ והשב"ס  ▪  השר בן-גביר תקף: הפקרות ביטחונית  ▪  בשב"כ טוענים כי התריעו והפנו אצבע מאשימה לבן-גביר  ▪  השב"ס פרסמו את הצו המורה על שחרור המחבל  ▪  ראש האופוזיציה: הבלאגן בנושא שיחרור מנהל בי"ח שיפא הוא המשך ישיר להפקרות של הממשלה

נתניהו עם גלנט. לא לוקחים אחריות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גיל לימון / Gil Limon  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יובל יועז  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': אין טעם לפטר את היועצת המשפטית לממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ככה הציונות הדתית נכשלת
שאול א.  |  1/07/24 17:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
מלשכת גלנט נמסר: נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב"כ והשב"ס    השר בן-גביר תקף: הפקרות ביטחונית    בשב"כ טוענים כי התריעו והפנו אצבע מאשימה לבן-גביר    השב"ס פרסמו את הצו המורה על שחרור המחבל    ראש האופוזיציה: הבלאגן בנושא שיחרור מנהל בי"ח שיפא הוא המשך ישיר להפקרות של הממשלה
עידן יוסף
למרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של רוטמן לשינוי אופן הבחירה של נציב התלונות על שופטים בידי הכנסת    חבר בוועדה: "אותה יועמ"שית שבבוקר אמרה לנו שחייבים לשנות את הכללים תוך כדי תהליך המינוי של נציב שירות המדינה, באה עכשיו ואמרה שכשמדובר בנציב תלונות השופטים זה בלתי אפשרי"
מירב ארד
עוד ציין כהנא: "כולנו הבאנו את ישראל למצב נוראי, וב-7 באוקטובר ב-6:28 היינו הכי קרובים למלחמת אחים מאז הקמת המדינה. זה שפל היסטורי, ואנחנו די חוזרים לזה במציאות הקיימת כרגע"
מירב ארד
סער קרא להקמת ממשלה רחבה בהמשך: "המערכת הפוליטית חייבת להתאים עצמה לאתגר האסטרטגי, לעסוק בעיקר ולא בטפל"
מירב ארד
לדבריו, מיטוט המשטר באירן צריכה להיות מטרת על ובמקביל נטרול זירות בהתאם למידיות האיום וליכולת    על חיזבאללה טען כי "אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה כדי להוציא אותו מהמשחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il