X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שריפה בקריית שמונה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
נציגת מועצת גליל עליון בוועדת הכלכלה:
"חבל ארץ שלם קורס כלכלית - הביורוקרטיה גומרת את האנשים"
הדברים נאמרו במסגרת ציון יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ונציגי הרשויות בצפון הדגישו את הצורך בפיצויים, ביטול ביורוקרטיה ותמיכה עקבית להישרדות העסקים והעובדים יוזם הדיון ח"כ שוסטר קרא לממשלה להכין תוכנית גם לצפון ולרשות המיסים להאיץ טיפול בפניות רשות המיסים: גייסנו כ"א נוסף לטיפול במשימות

ועדת הכלכלה ציינה (יום ג', 2.7.24) את יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ודנה בסיוע לעסקים שנמצאים באזורי העימות. בפתח הדיון, ציין ח"כ אלון שוסטר, שמילא את מקומו של היו"ר, כי זה יום שכולו ניסיון להשתלט על המצב: "המציאות היא שבחלוף החודשים יש תוכנית וארגון, יש תקציבים וניהול סדור ויש עם מה לעבוד באזור הדרום. בצפון אנחנו במצב מעורפל עדיין. מצב העסקים בצפון בירידה דרמטית עם השפעות משמעותיות מעבר לקו העימות. אי-אפשר להיות מדויקים עד הסוף לשלל הכאבים, וזה המקום לזהות את המקומות שצריך לטפל בהם".
ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל, אמר: "מינואר השנה עסקי התיירות לא מקבלים סיוע מהמדינה. גם רשתות קמעונאיות החליטו לעזוב את האזור שלנו למרות שאנחנו לא מפונים והתושבים נפגעים פעמיים, גם שהם צריכים לנסוע רחוק כדי לרכוש דברים וגם מבחינת הכנסות ותעסוקה". לדבריו הצטרף ראש מועצת גוש חלב, נג'ם שריף, שאמר כי "גוש חלב נכנסה לאחרונה להחלטת ממשלה אבל התברר שזה לא מספיק, אנחנו צריכים לרוץ אחרי כל משרד ובמקום שאנחנו נתמקד באוכלוסייה אנחנו רצים אחרי הממשלה. צריך לעזור לאנשים שלמרות הכל נשארו". נציג האוצר, אוראל פיין, השיב: "כל עסק שנמצא בקו העימות זכאי למאה אחוז פיצוי, אנחנו מכירים שיש בעיות של עיכובים של בעיות תפעוליות עד שהפיצויים מגיעים".
מנהל אגף הכספים במועצה אזורית מטה אשר, תומר גלעד, אמר: "אין פטור לעסקים מתשלום ארנונה והוחלט לתת להם מענקים אחרים. המציאות היא שהעסקים הגישו בקשות אבל אין מענה, וכדי להחזיק את הראש מעל המים הם מביאים מישהו שמשלמים לו 20% מהמענקים שהם מקבלים כדי שיסדר להם את העניינים. המטרה הייתה לפרוס רשת ביטחון לעסקים, התקנות אושרו אבל לא מיושמות בשטח בפועל".
נציגת מועצת גליל עליון, ענבר בזק, הוסיפה: "אנחנו מדברים על חבל ארץ שלם שקורס כלכלית, לא רק עסקים בינוניים וקטנים אלא גם גדולים, שפשוט לא מצליחים לעמוד על הרגליים. אנחנו מדברים על אלפי עובדים ביישובים שלא מפונים שלא זכאים לחל"ת ונמצאים כרגע בלי פרנסה מחודש אפריל. היום הכי אקוטי לראות איך מעבירים את ההחלטות שיתמכו וישמרו את העסקים בצפון. צריך לעבוד על איך לתת תמיכה ביום שאחרי ולעשות אפילו העדפה מתקנת. הביורוקרטיה והאיטיות של התהליכים גומרים את האנשים".
יו"ר האגודה החקלאית נטועה, יואב כהן, הציף בעיה נוספת: "המשכנתאות ליישובים שלא מפונים לא נעצרו והתושבים ממשיכים לשלם הלוואות ואילו ביישובים שכן מפונים עצרו את המשכנתאות אבל הריביות ממשיכות כרגיל. זה מפרק אותנו ואת העתיד שלנו. התפרנסנו בכבוד לפני המלחמה והתמודדנו עם הכל בגאון ובכבוד אבל פה יש פגיעה בחוסן הכלכלי".
ח"כ יוראי להב-הרצנו התייחס לנושא העובדים ביישובי קו העימות: "כשאני מסתובב ביישובים שלא פונו בקו העימות אין כמעט לימודים סדירים אין רווחה אין תגבור בבריאות וזה גוזר על העסקים והעובדים. לעסקים יש מתווה אבל לעובדים אין מתווה, הם לא זכאים לכלום ונותנים להם לקרוס. הם צריכים לנסוע רחוק כדי לקבל שירותים בסיסיים. זה חבל הארץ הכי יפה וזה עצוב שהמדינה ויתרה עליו. מה ששובר אותם זאת ההתעלמות שלא רואים את הצרכים שלהם. המינימום הוא להגדיר מתווה לעובדים".
יוסף חיים דיאמנט, נציג משרד הכלכלה אמר כי המשרד מנהל פרויקט שהמטרה שלו היא לסייע לעסקים מקומיים דרך הרשויות המקומיות כאשר הרשויות עצמן יתכננו את התוכניות לפי הצרכים הפרטניים שלהן, ומשרד הכלכלה יאשר וישלם. נציגה נוספת מהמשרד, נועה שפיצר, הוסיפה: "פתחנו חמ"ל תעסוקה שנתן מענה גם לעובדים וגם לעסקים, חלק מהמתווים נקבעו על בסיס אירועים שאנחנו העלנו מהשטח. קראנו לעסקים ולתעשיה להגיע לפגישות עם נציגים שיטפלו בבקשות תקועות והגשת בקשות".
נציגת רשות המיסים, יעל אסיף, השיבה לטענות שעלו בדיון: "יש מורכבות במסלולי הפיצוי, ניסו לתת מענה לפי השונות של האזורים. אנחנו מגיעים לשטח לימים מרוכזים לשטח ומסבירים את המסלולים וכיצד מגישים בקשות. אנחנו מגיעים עם מחשבים ופותרים בעיות פרטניות במקום. המקדמות משולמות באופן אוטומטי. יש מקרים בהם יש תקלות אז זה דברים שצריכים להיבדק ויש לנו מערכת שבוחנת בקשות. גייסנו כוח אדם נוסף למען המאמץ של המשימה".
ח"כ אלון שוסטר סיכם את הדיון, ואמר: "הוועדה מצפה מהממונה על שיקום הצפון וממשרד ראש הממשלה לקדם בשבועות הקרובים תוכנית מידית שתאפשר קיום עסקים בצפון ובדרום במציאות המורכבת. הבקשה השנייה מופנית לרשות המיסים, אנחנו מבקשים להאיץ את הטיפול בפניות. אנחנו פונים לממשלה ומבקשים לייצר תוכנית כוללנית מגובה בתקציב מתאים בנוסח מה שקיים בדרום וסוגיות שעלו פה כמו תמיכה בארנונה צריכים להיות מטופלים בתוכנית בראייה הכוללת לנוכח המשבר. אני מבקש מהרשות לעסקים קטנים מסמך סדור לוועדת הכלכלה, שמגדיר מהן הציפיות מתוכנית שיכין הממונה לשיקום הצפון".

תאריך:  02/07/2024   |   עודכן:  02/07/2024
+2.5 טריליון סיבות לדאגה: המספרים מאחורי שוק ההון הישראלי
00:03 03/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רשות שוק ההון מפקחת על 2.5 טריליון שקל בנכסים מוסדיים  ▪  תיק ההשקעות המוסדי מתגוון ומגדיל חשיפה לחו"ל  ▪  הרשות מתמודדת עם אתגרי תקציב וכוח אדם ביחס להיקף הפיקוח  ▪  ועדת המשנה בכנסת דנה בחיזוק הפיקוח על שוק ההון

טריליונים על כף המאזניים
+תיקון לחוק הגנת הצרכן ימנע עליות מחירים בעת מלחמה
23:32 02/07/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 69), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת דוד ביטן, ינון אזולאי וקבוצת חברי כנסת. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
אם הוכרז מצב חירום ושוכנע שר הכלכלה והתעשייה כי יש חשש ממשי שעוסקים ינצלו את מצב החירום כדי להעלות מחירים של טובין חיוניים או שירותים חיוניים, רשאי השר, בהתייעצות עם שר האוצר, להכריז כי בתקופה כפי שתיקבע, יראו עוסק המציע, מציג או מוכר טובין חיוניים או שירותים חיוניים במחיר העולה באופן משמעותי וחריג על מחירו הממוצע, כמי שמפעיל השפעה בלתי הוגנת.
הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן והממונה על התקציבים במשרד האוצר יקבעו, אם הוכרזה הכרזה כאמור, על אילו טובין ושירותים חיוניים יחול ההסדר המוצע.

+בקריאה ראשונה: לרשויות האכיפה ייקל להאבק בפרסומי הסתה לטרור
23:05 02/07/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המאבק בטרור (תיקון מס' 11) (עבירת הסתה לטרור), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת צבי סוכות, אליהו רביבו, יצחק קרויזר ולימור סון הר-מלך. 16 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה.
לעניין עבירת ההסתה לביצוע מעשה טרור באמצעות הבעת דברי שבח ואהדה למעשה טרור, מוצע להקל את המבחן ההסתברותי לגבי הקשר הנדרש בין הפרסום המסית ובין התוצאה, כך שבמקום אפשרות ממשית שהפרסום המסית יביא לביצוע מעשה טרור, יהיה די בכך שיש אפשרות סבירה להתקיימות התוצאה האמורה. בנוסף, מוצע לקבוע עבירה חדשה בלא יסוד הסתברותי לגבי מי שפירסם דברי שבח או אהדה למי שביצע מעשה טרור שגרם למותו של אדם, תמך בו או הזדהה עימו, במטרה להזדהות עם המעשה.

+רשויות מקומיות ישיבו עודפי גבייה של ארנונה באופן יזום
23:01 02/07/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי והצמדה על תשלומי חובה) (תיקון מס' 3), התשפ"ד-2024 ללא מתנגדים. במקרה בו אדם הודיע לרשות המקומית כי חדל להיות מחזיק או בעלים בקרקע או בבניין ונגבו ממנו שיעורי תשלומי חובה עודפים, העירייה תשיב את תשלום היתר ששולם באופן יזום לאדם בתוך 30 ימים ממסירת ההודעה. ההוראה לא תחול אם הרשות ביקשה ממוסר ההודעה פרטים לגבי אופן ההשבה והוא לא מסר לרשות פרטים כאמור, אלא אם פרטי המבקש ידועים לרשות.
ח"כ ארז מלול: "נמשיך לדאוג לאזרחים בהצעות חוק חברתיות ולהתעלם מרעשי הרקע. על זה נבחרנו ועל זה אנו נבחנים". ח"כ יונתן משריקי: "זו הצעת חוק חברתית ממדרגה ראשונה. חונים הרבה כספים ברשויות המקומיות שלא מוצאים בחזרה את הדרך לאותם אלו ששמו את הכסף שם שלא לצורך".

+בעל דירה יהיה רשאי להתקין בגג המשותף מתקן של חובב רדיו
22:57 02/07/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 78), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת אלי דלל, אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
בעל דירה יהיה רשאי להתקין במקום סביר בגג הבית המשותף שהוא רכוש משותף מתקן של חובב רדיו, בתנאים המנויים בהצעת החוק ובתנאי שלא הובעה התנגדות בכתב מצד רוב הדיירים בבית המשותף להתקנה או בתנאי שהמפקח לא אסר את ההתקנה לאחר בחינת פנייה של אחד מדיירי הבניין. ההתקנה והתחזוקה תהיה על חשבונו של הדייר המתקין ויהיה עליו להסיר את המתקן בנסיבות הקבועות בחוק.

+ח"כים בעבודה: מסתירים מאיתנו את ההסכם עם מרצ
22:20 02/07/24  |  עידן יוסף

חברי מפלגת העבודה, שתתאחד עם מרצ, מתלוננים על כך שלא נותנים להם לראות את ההסכם לפני שהם מגיעים לאשר אותו (i24).

+ח"כ צבי סוכות ביקש להתגייס לצה״ל כבר בפגרה הקרובה
15:37 02/07/24  |  מירב ארד

ח"כ צבי סוכות פועל לביטול הפטור שניתן לו משירות בצה"ל, על מנת להתגייס לצה"ל כבר בשבועות הקרובים. ח"כ סוכות פנה לפני כחודש לייעוץ המשפטי של הכנסת על מנת לברר את האפשרויות החוקיות העומדות בפניו בבואו להתגייס לצה"ל.
בפגישה שנערכה בינו לבין גורמי הייעוץ המשפטי הוסבר לו כי בודקים את בקשתו, במטרה להביא לביטול הפטור שניתן לו בעבר ולאפשר לו להתגייס לצה"ל כבר בפגרת הקיץ של הכנסת. מדובר בגיוס ״שלב ב״, הכולל כשבועיים וחצי טירונות ולאחר מכן שילוב במערך המילואים של צה״ל.

+ח"כ שאשא-ביטון פורשת מהחיים הפוליטיים
14:07 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שאשא-ביטון נימקה את החלטתה פוסט שכתבה ברשת X: "לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה"  ▪  יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער: צר לי על החלטתה לקחת פסק זמן. אני מאמין ומקווה שעוד תחזרי לשרת את הציבור

יפעת שאשא-ביטון."תחושה שהכל עומד במקום" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+התחרות על פקדונות בבנקים: הרפורמה בשוק הכסף אושרה בכנסת
12:13 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במסגרת הרפורמה, יורחבו סוגי הקרנות הכספיות הקיימות, כולל הקמת קרנות מועדים קבועים המקבילות לפיקדונות בנקאיים. כמו-כן, יורחב מעגל הגופים המפוקחים שיוכלו להפיץ קרנות כספיות לציבור הרחב

[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלון שוסטר / Schuster Alon  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חבל ארץ שלם קורס כלכלית - הביורוקרטיה גומרת את האנשים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
שאשא-ביטון נימקה את החלטתה פוסט שכתבה ברשת X: "לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה"    יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער: צר לי על החלטתה לקחת פסק זמן. אני מאמין ומקווה שעוד תחזרי לשרת את הציבור
מירב ארד
במסגרת הרפורמה, יורחבו סוגי הקרנות הכספיות הקיימות, כולל הקמת קרנות מועדים קבועים המקבילות לפיקדונות בנקאיים. כמו-כן, יורחב מעגל הגופים המפוקחים שיוכלו להפיץ קרנות כספיות לציבור הרחב
עידן יוסף
החוק החדש מגדיר לראשונה מהו "עוסק מפר בנסיבות מחמירות" וקובע תבחינים ברורים לקביעה זו    החוק מעניק לממונה על הגנת הצרכן סמכויות חדשות לפעול נגד עוסקים מפרים, ביניהן הפסקת שירותי סליקה והגבלות בהוצאה לפועל    עיקר הנהנים: צרכנים פגיעים לעוקץ ולעושק, במיוחד זקנים
עידן יוסף
שר התקשורת אמר את הדברים בדיון בהצעת חוק להגברת התחרות בשוק השידורים, שנועד לספק לציבור חדשות חינם, תוך מימון ע"י התאגיד, ולחסוך לציבור עלויות    האוצר מתנגד למהלך עקב הפסד הכנסות מאגרות תדרים, אך השר קרעי טוען שהתאגיד יכול לממן זאת    ביטן: הצעת החוק לא תעסוק בתכני הארכיון של התאגיד ובחובות העבר של ערוץ 14 - אלא רק בהחלפת עידן פלוס ביישומון מתקדם
עידן יוסף
שר הביטחון קרא לחברי כנסת מכל הסיעות לתמוך בגיוס חרדים כחלק מהפתרון ותיאר את הקשיים בהשגת הסכמה לגבי גיוס חרדים, הן מצד הממשלה והן מצד גורמים משפטיים    יו"ר ועדת החוץ והביטחון הדגיש את הצורך בחוק חדש שיתאים למציאות החדשה ויענה על צרכי הצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il