X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיפא. "פשעים חמורים" [צילום: דובר צה"ל]
אנגלמן ישקול לבדוק את שחרור מנהל ביה"ח שיפא
מתייחס לחילופי ההאשמות בעקבות השחרור: חיוני לוודא שלא מדובר בבעיה שורשית בהליכי קבלת ההחלטות הבטחוניות קורא לשב"ס להבטיח את שלום הסוהרות שישמרו על אנשי הנוח'בה

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, אומר (2.7.24) שישקול לבדוק את ההליכים שהובילו לשחרורו ממעצר של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו-סלמיה. הוא דיבר בטכס הענקת רשיונות לרואי חשבון.
לדברי אנגלמן, "לפי גורמי הביטחון, בבית החולים שיפא התבצעו פשעים חמורים. מטבע הדברים מנהל בית החולים, שנתפס על ידי צה"ל בחודש נובמבר, נושא באחריות. שחרורו השבוע, לצד שחרור מחבלים נוספים, לווה בחילופי האשמות בין שרים בדרג המדיני ובינם לבין בכירים במערכת הביטחון.
"השיח בין גורמים מדיניים וביטחוניים שמתקיים בנושא מעלה חשש, כי לא נעשתה עבודה סדורה שבחנה את כלל ההיבטים של השחרור. על כן בכוונתי לבקש מראש הממשלה את התחקירים שיונחו על שולחנו בעניין שחרור המחבלים. לאחר שנעיין בתחקירים, נבדוק את הצורך להיכנס לביקורת בנושא. חיוני לוודא, כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בהליכי קבלת החלטות בעניינים ביטחוניים".
אנגלמן גם יצא נגד העברת האחריות על האסירים הבטחוניים מצה"ל לשירות בתי הסוהר. הוא הזכיר, כי בדוח שפרסם בנובמבר 2022 (על רקע פרשת ההטרדות המיניות של חיילות חובה בידי אסירים בטחוניים בכלא גלבוע), נמצא שההטרדות המיניות הן בבחינת תופעה נרחבת (38% מהחיילות שרואיינו בידי משרד המבקר מסרו שהוטרדו), וכי הדרג הפיקודי בשב"ס לא נתן להן את הגיבוי הדרוש.
אנגלמן הוסיף: "עם העברת השמירה על מחבלי הנוח'בה, שחלקם אף היו מעורבים בפשעים מיניים חמורים, מצה"ל לשירות בתי הסוהר, אני מצפה מהשב"ס להפיק לקחים מהדוח שפרסמנו. בכוונתי להיערך לביקורת בנושא על מנת לעקוב ולוודא שכל הסוהרות והסוהרים במתקני הכליאה הביטחוניים מוגנים".

תאריך:  02/07/2024   |   עודכן:  02/07/2024
+צה"ל תקף מהאוויר חוליית מחבלים במחנה נור א שמס בטולכרם
23:46 02/07/24  |  עידן יוסף

תקיפה מהאוויר במחנה נור א-שמס: צה״ל עקב אחרי חוליית מחבלים שזממה להניח מטענים, הכין לה מארב ותקף את חברי החוליה מהאוויר.על-פי דיווחי הפלשתינים, חוסלו ארבעה מחבלים.

+מתקני ההתפלה בעזה - והחשמל שיעבור - לא יהיו בשליטה ישראלית
22:27 02/07/24  |  עידן יוסף

מתקני ההתפלה ברצועת עזה, שיעבדו על חשמל שיסופק מישראל - לא יהיו בשליטה ישראלית. בנוסף, לישראל לא תהיה שליטה על החשמל שיועבר לרצועה (i24).

+תחקירים ראשונים על 7 באוקטובר הוצגו לרמטכ"ל
22:24 02/07/24  |  עידן יוסף

ממצאים ראשוניים של אגף המודיעין על מחדל 7 באוקטובר הוצגו לרמטכ"ל הרצי הלוי. לפי גורמים בצה"ל מדובר בתחקירים יסודיים ומעמיקים, אך לא בתחקיר המלא. בין היתר נקבע כי "הסימנים המעידים היו מספיקים, על פחות מזה הוקפצו גזרות שלמות".
התחקירים הראשוניים הוצגו בדיון אתמול (ב') בערב בלשכתו של רא"ל הלוי, והתמקדו במה שהתחולל ביממה שלפני המתקפה - ב-6 באוקטובר: איזה מידע חלקו בצה"ל, ואילו צעדים ננקטו. הדיון התקיים במידור קפדני, וכלל המשתתפים ערכו בדיקת גלאי אמת והוחתמו על טופס סודיות.
כעת, גורמים בצה"ל מעריכים שייתכן כי הרמטכ"ל לא יקבל את התחקיר מאחר שיש מחלוקות בינו לבין ראש אמ"ן היוצא אהרון חליוה, ושאולי הוא יבקש לקבל תחקירים חדשים מראש אמ"ן הנכנס (חדשות12).

+חייל משוחרר חשוד ברצח מחבל נוח'בה ב-7 באוקטובר
22:22 02/07/24  |  עידן יוסף

המשטרה עצרה (ג') חייל משוחרר, בשנות ה-20 לחייו, בחשד שרצח מחבל נוח'בה. החשוד, ששירת בחטיבת כפיר, נעצר בביתו והוא יובא מחר לדיון בהארכת מעצרו.
להגנתו אמר החשוד: "ב-7 באוקטובר אני והחברים שלי ירדנו דרומה. ראינו קרב קשה שהתנהל בין לוחמי ימ"מ למחבלי נוח'בה. לצערי נהרגו לנו כמה לוחמים שלנו. אנחנו המשכנו להילחם וחיסלנו את המחבלים". החוקר הטיח בו: "אתה בעצמך חקרת בשטח מחבל, אח"כ ירית בו בראש. לכן אתה חשוד ברצח". הצעיר החשוד השיב: "אני לא רצחתי אף מחבל, אלא חיסלתי את המחבלים שהיו שם וירו לעברנו". כך מכחיש החשוד את כל החשודות החמורים נגדו (חדשות 12).

+סמוטריץ': "בכירי צה"ל להוטים להגיע להפסקת אש; את מה הם משרתים?!"
21:59 02/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בביקור בשדרות רומז יו"ר הציונות הדתית כי התדרוכים מצד צמרת הצבא משרתים את החמאס  ▪  "לא אתפלא אם פתאום, אחרי חודשים של סרבנות, סינוואר ישיב בחיוב על ההצעה שהוא קיבל לעסקה"

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הרמטכ"ל ברפיח: יותר מ-900 מחבלים הרוגים
20:36 02/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רא"ל הלוי אמר כי רדיפת המחבלים על הקרקע ותחתיה תימשך גם בשלב בלחימה הבא  ▪  "נביא שיטות אחרות, נביא תחבולה אחרת, נביא תמיכה לוגיסטית בצורה שונה. הם ירגישו מותשים ואנחנו נרגיש טעונים ונחושים"

הלוי עם לוחמים [צילום: דובר צה''ל]
+מחבל נכנס למבנה צבאי של חיזבאללה וחוסל באמצעות מטוסי קרב
20:11 02/07/24  |  עידן יוסף

כוחות חטיבה 228 זיהו מחבל נכנס למבנה צבאי של חיזבאללה במרחב יארין שבדרום לבנון, זמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב תקפו את המבנה הצבאי בו פעל המחבל.
בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בשעה 17:00 ובשעה 17:06, זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, עשרה מהם יורטו בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית, אין נפגעים.

+התקנות ישונו, ולמשפחת יודקין יתאפשר לכתוב הי"ד על המצבה
19:43 02/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברוב קולות המליצה המועצה הציבורית להנצחת החייל לאשר למשפחות שכולות את הכיתובים הי"ד וז"ל בנימוק שמדובר בחלק מהאמונה היהודית  ▪  שר הביטחון אימץ את ההמלצות והורה לתקן את התקנות בהתאם

מצבתו של סרן ישראל יודקין [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נתניהו על הפרסום בנ"י טיימס: "הפסקת המלחמה? חד משמעית, לא יקרה"
18:06 02/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעיתון פורסם כי בכירים בצה"ל שוקלים להכריז על הפסקת אש בעזה, גם במחיר השארת חמאס בשלטון  ▪  ראש הממשלה: "אנחנו נסיים את המלחמה רק אחרי שנסיים את כל מטרותיה, לרבות חיסול חמאס"

לוחמים בגבול רצועת עזה [צילום: אוהד צוויגנברג/AP]
+"חבל ארץ שלם קורס כלכלית - הביורוקרטיה גומרת את האנשים"
16:03 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדברים נאמרו במסגרת ציון יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ונציגי הרשויות בצפון הדגישו את הצורך בפיצויים, ביטול ביורוקרטיה ותמיכה עקבית להישרדות העסקים והעובדים  ▪  יוזם הדיון ח"כ שוסטר קרא לממשלה להכין תוכנית גם לצפון ולרשות המיסים להאיץ טיפול בפניות  ▪  רשות המיסים: גייסנו כ"א נוסף לטיפול במשימות

שריפה בקריית שמונה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן ישקול לבדוק את שחרור מנהל ביה"ח שיפא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
הדברים נאמרו במסגרת ציון יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ונציגי הרשויות בצפון הדגישו את הצורך בפיצויים, ביטול ביורוקרטיה ותמיכה עקבית להישרדות העסקים והעובדים    יוזם הדיון ח"כ שוסטר קרא לממשלה להכין תוכנית גם לצפון ולרשות המיסים להאיץ טיפול בפניות    רשות המיסים: גייסנו כ"א נוסף לטיפול במשימות
מירב ארד
העיתון האמריקני מדווח כי מפקדים בכירים בצה"ל תומכים הפסקת אש לצורך לשחרור חטופים וזמן התאוששות לכוחות לקראת מלחמה אפשרית עם חיזבאללה
חיים רמון
כלומר, לקח לצה"ל קרוב לשלושה חודשים לפרק גדוד אחד של החמאס ולחסל את רוב לוחמיו, אבל תוך שישה חודשים הצליח החמאס לשקם בחזרה את הגדוד ולהכין אותו ללחימה אינטנסיבית
מיכאל מירו
ישראל הימנית בעד מפעל ההתנחלויות וישראל האחרת אדישה ולא מודעת למה שקורה בשטחים, בעיקר בגבעות    ישראל מקבלת על עצמה בין אם ביודעין בין אם בהסכמה את העיקרון "לעולם נחיה על החרב"
מירב ארד
רס"ן (מיל') אייל אבניאון, בן 25 מהוד השרון, ורס"ר (מיל') נדב אלחנן נולר, בן 30 מירושלים נהרגו מפיצוץ בפרוזדור נצרים    בדרום הרצועה נפצע לוחם באורח קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il