X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התמורה: כ-1.8 מיליארד שקל, מיועדת לצמצום הגירעון האקטוארי המכירה - תוך חודש
▪  ▪  ▪

מינהלת קרנות הפנסיה הוותיקות החליטה למכור תוך חודש את שש קופות הגמל המנוהלות על-ידי הקרנות מבטחים, מקפת וקרן גימלאות מרכזית (קג"מ). תמורת המכירות מוערכת ב-1.8 מיליארד שקל. התמורה מיועדת לצמצום הגירעון האקטוארי של הקרנות.
המינהלת הודיעה הבוקר (7.8.05) כי הליך המכירה יהיה לדעתה קצר, ויימשך כחודש. הוא ינוהל על-ידי ראש המינהלת יעל אנדורן ועל-ידי ועדת מכירה, בראשות רואה החשבון איתן השחר, שהוא גם מנהל תחום ההשקעות במינהלת קרנות הפנסיה.
חברי ועדת המכירה יהיו אנדורן, המנהל המיוחד של קג"מ שלום זינגר, המנהל המיוחד של מקפת אודי נחתומי, מנכ"ל מבטחים עופר דהן, ויו"ר ועדות ההשקעות של שלוש הקרנות - יאיר סרוסי, דוד ברודט ופרופ' אלי ברקוביץ'. בוועדת המכירה יהיו גם נציגים נוספים של שלוש הקרנות, ששמותיהם לא פורטו. יונתן דולברג מונה ליועץ ומנהל פרוייקט המכירה.
רואה החשבון השחר אמר הבוקר: "הליך המכירה יהיה פשוט, מהיר ושקוף. החוק לרפורמה בשוק ההון (חוק בכר), והנחיות הממונה על הביטוח הגדירו מי רשאי להתמודד על ניהול הקופות".
נראה, שעל פי החוק החדש, לא יוכלו הבנקים להתמודד על הרכישה והתחרות תהיה בין הקרנות הלא-בנקאיות לבין יזמים פרטיים הפעילים בשוק ההון.
מבטחים מציעה למכירה שלוש קופות גמל, מקפת מציעה שתי קופות, וקג"מ מציעה קופה אחת. כל מתמודד במכרז יגיש הצעות לרכישה בבת אחת של שלוש הקופות מבטחים, שתי הקופות של מקפת או הקופה של קג"מ. המתמודדים לא יוכלו להגיש הצעה לקניית קופת גמל אחת בלבד של מבטחים או מקפת. עם זאת, יוכלו מתמודדים להגיש גם הצעה לרכישת כל שש הקופות בבת אחת.
נוהלי המכירה של הקופות יהיו שונים מאלה של מכירת הקרנות הוותיקות. השינוי העיקרי מתבטא בכך שכל מתחרה יוכל לרכוש את כל שש הקופות בבת אחת, בעוד שבמכירת הקרנות היתה יכולה כל חברה לרכוש רק קרן אחת.
קופות הגמל נמצאות בבעלות מאות אלפי עמיתיהן. מה שעומד למכירה הן חברות הניהול של הקופות. חברות אלו מקבלות הכנסה שוטפת וקבועה מדמי ניהול שמשלם כל עמית. ההערכה של תמורת מכירה ב-1.8 מיליארד שקל מבוססת על זרם תקבולים עתידי משוער של דמי הניהול.
ההליך של מכירת קופות הגמל הוא האחרון בשורה של החלטות ועיסקות מהירות שעושה בשבועות האחרונים המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש. קודם לכן פיקח על מכירת אמות, קיבל את פרישתו הצפויה של זינגר מניהול קג"מ, הקים מינהלת משותפת לקרנות הפנסיה הוותיקות ומינה על יעל אנדורן לעמוד בראשה. בן-שלוש עומד לפרוש מתפקידו ב-31 באוגוסט, ונראה כי הוא מבקש להשלים את כל ההליכים הכרוכים בתוכנית ההבראה של קרנות הפנסיה הוותיקות.

תאריך:  07/08/2005   |   עודכן:  07/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כ-175,000 חוגגים צפויים להגיע לפסטיבל האמנות הגדול בעולם    חודש של פסטיבלים בסקוטלנד
ענבל אביב
הירי נפתח מרכב חולף סמוך לצומת המשטרה הבריטית, ליד היישוב עטרת שבגזרת בנימין, מצפון לרמאללה    כוחות משטרה סורקים אחר מקור הירי
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הסיבה: צפון קוריאה עומדת על זכותה להמשיך בתוכניות הגרעין שלה למטרות שלום    השיחות יתחדשו בעוד כשלושה שבועות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך האגף לפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת    העופרת פוגעת במערכות רבות בגוף    בזמן הירי נפלטת עופרת כחלקיקים זעירים    האגף לפיקוח על העבודה העביר המלצותיו ליישום במטווחים
מחלקה ראשונה
במקום השני: אדלר חומסקי ורשבסקי, בשלישי: באומן בר ריבנאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il