X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
"בוביק" מספר על התמודדות של ילד חמוד (כמובן), עם השאלה מה נעים לו ומה לא, ובעיקר עם אחת השאלות הראשונות בחיינו: איך קוראים לי? מי צריך לקרוא בשמי - ולמי מותר להשתמש בשם החיבה שלי?
▪  ▪  ▪

1-2 קוֹרְאִים לִי שָׁרוֹן. כָּךְ אֲנִי עוֹנֶה כְּשֶׁאֲנָשִׁים שׁוֹאֲלִים אוֹתִי מָה שְׁמִי.
אֲבָל הָאֱמֶת?
אֲנִי אוֹהֵב יוֹתֵר כְּשֶׁאִמָּא אוֹ אַבָּא קוֹרְאִים לִי "בּוּבִּיק", כִּי זֶה שֵׁם מְיֻחָד בִּשְׁבִילִי.
נָעִים לִי כְּשֶׁקּוֹרְאִים לִי כָּךְ.
אֲנִי שׁוֹמֵעַ אַהֲבָה וּמַרְגִּישׁ אֶת הַחֹם פֹּה, בַּלֵּב.
זֶה קוֹרֶה לִי גַּם כְּשֶׁאִמָּא מְחַבֶּקֶת אוֹתִי, בְּכָל פַּעַם, וּבִמְיֻחָד כְּשֶׁאֲנִי עָצוּב.
הֲכִי מַצְחִיק אוֹתִי כְּשֶׁאַבָּא מִשְׁתּוֹלֵל אִתִּי, וּבַסּוֹף תּוֹפֵס אוֹתִי חָזָק
וְאוֹמֵר בְּקוֹל מוּזָר, כְּמוֹ אַרְיֵה:
"עַכְשָׁו זֶה זְמַן לֶאֱכֹל בּוּבִּיקִים",
וַאֲנִי צוֹחֵק, עַד שֶׁאֵין לִי כּוֹחַ וּמְבַקֵּשׁ שֶׁיַּפְסִיק.
4-3 בַּבֹּקֶר, כְּשֶׁמְּעִירִים אוֹתִי, כֻּלָּם מְבָרְכִים:
"בֹּקֶר טוֹב, בּוּבִּיק, אֵיךְ יָשַׁנְתָּ, אָהוּב?"
וּלְיַד הַשֻּׁלְחָן שׁוֹאֲלִים אוֹתִי:
"בּוּבִּיק, מָה אַתָּה רוֹצֶה לֶאֱכֹל הַבֹּקֶר?"
כִּמְעַט תָּמִיד אֲנִי עוֹנֶה בְּחִיּוּךְ: "בֹּקֶר טוֹב,"
וְאוֹמֵר מָה אֲנִי רוֹצֶה.
לִפְעָמִים אֲנִי רוֹצֶה רַק שׁוֹקוֹ חַם,
וְלִפְעָמִים אֲנִי מְבַקֵּשׁ פְּרוּסַת לֶחֶם וּגְבִינָה,
מְלָפְפוֹן, עַגְבָנִיָּה וְגַם שְׁתִיָּה, כִּי אֲנִי כָּל כָּךְ רָעֵב.
פַּעַם בִּקַּשְׁתִּי גְּלִידָה לַאֲרוּחַת בֹּקֶר, וְאִמָּא אָמְרָה:
"זֶה מַמָּשׁ לֹא יִקְרֶה," וְשֶׁאֲנִי "צָרִיךְ לֶאֱכֹל אֹכֶל מֵזִין וּבָרִיא."
וְהוֹסִיפָה: "שְׁטֻיּוֹת עַל הַבֹּקֶר לֹא הָיָה וְלֹא יִהְיֶה."
יֵשׁ יָמִים שֶׁאֲנִי קָם בְּמַצַּב רוּחַ לֹא כָּל כָּךְ טוֹב,
וְאָז אֲנִי מִתְעַקֵּשׁ, אֲפִלּוּ קְצָת כּוֹעֵס.
בְּיָמִים כָּאֵלֶּה אַבָּא אוֹ אִמָּא אוֹמְרִים:
"שָׁרוֹנִי, כְּדַאי שֶׁתַּקְשִׁיב," אוֹ "זֶה לְטוֹבָתְךָ וְאֵין מָה לְהִתְעַקֵּשׁ."
אִם אֲנִי מַמְשִׁיךְ לָשֶׁבֶת בְּפַרְצוּף חָמוּץ דַּקָּה אוֹ שְׁתַּיִם,
אִמָּא בָּאָה וְאוֹמֶרֶת: "בּוּבִּיק, אֶפְשָׁר לִבְחֹר מַשֶּׁהוּ אַחֵר שֶׁיַּתְאִים, רוֹצֶה?"
מִיָּד אֲנִי נִרְגָּע וּכְבָר מְחַיֵּךָ
וּמְבַקֵּשׁ מַשֶּׁהוּ אַחֵר שֶׁאֲנִי אוֹהֵב.
6-5 לְסַבְתָּא שֵׁם מְיֻחָד בִּשְׁבִילִי.
הִיא קוֹרֵאת לִי "אֲהוּבִיק", וְתָמִיד אוֹמֶרֶת אֶת אוֹתוֹ הַדָּבָר:
"כָּל כָּךְ הַרְבֵּה שִׂמְחָה הֵבֵאתָ לָעוֹלָם!
וּמִפְּנֵי שֶׁאַתָּה שֶׁלָּנוּ, אֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים אוֹתְךָ יוֹתֵר מִכֻּלָּם."
לִפְעָמִים, מִפְּנֵי שֶׁזֶּה כָּל כָּךְ נָעִים, אֲנִי מְבַקֵּשׁ מִמֶּנָּה שֶׁתַּחְזֹר עַל כָּךְ עוֹד כַּמָּה פְּעָמִים.
זֶה לֹא נִגְמָר, עַד שֶׁהִיא מְכַסָּה אֶת כֻּלִּי בְּמִילְיוֹן נְשִׁיקוֹת,
עַד שֶׁאֵין לִי כְּבָר אֲוִיר לִנְשֹׁם, וַאֲנִי מְבַקֵּשׁ מִמֶּנָּה שֶׁתַּפְסִיק,
וְשֶׁנֵּלֵךְ יַחַד לַגַּן, לַנַּדְנֵדוֹת.
סַבְתָּא מְנַדְנֶדֶת אוֹתִי חָזָק וְגָבוֹהַּ מְאוֹד,
וַאֲנִי נֶהֱנֶה וּמִתְרַגֵּשׁ וְלִפְעָמִים צוֹעֵק חָזָק וּמְבַקֵּשׁ: "עוֹד".
סַבְתָּא מַמְשִׁיכָה, וְאַחַר כָּךְ הִיא מְחַבֶּקֶת אוֹתִי וְאוֹמֶרֶת:
"אֲהוּבִיק, אַתָּה יֶלֶד שֶׁל שִׂמְחָה שֶׁמִּדַּבֶּקֶת,
וּבְכָל פַּעַם שֶׁאֲנִי אִתְּךָ, אֲנִי נֶהֱנֵית מְאוֹד וְכָל הַזְּמַן צוֹחֶקֶת".

אהוביק
הסיפור נוגע בשלוש דמויות סמכות משמעותיות בחייו: ההורים - כדמות מחנכת ומעודדת, הסבתא-כדמות מפנקת והגננת-כדמות מלמדת ומכוונת"
▪  ▪  ▪

לסבתא שם מיוחד בשבילי, היא קוראת לי "אהוביק" ותמיד אומרת את אותו הדבר: "כל כך הרבה שמחה הבאת לעולם! ומפני שאתה שלנו, אנחנו אוהבים אותך יותר מכולם".
"בוביק" מספר על התמודדות של ילד חמוד (כמובן), עם השאלה מה נעים לו ומה לא, ובעיקר עם אחת השאלות הראשונות בחיינו: איך קוראים לי? מי צריך לקרוא בשמי - ולמי מותר להשתמש בשם החיבה שלי?
"בוביק" נולד מתוך חוויותיה של דליה ערן עם נכדותיה ומתוך עבודתה הטיפולית עם הורים וגננות, והוא עוסק בהתייחסות של ילד לפניותיהם של הקרובים אליו והסובבים אותו בתקופה מוקדמת ומשמעותית זו של חייו.
המלצת מכון אדלר:
"הספר מציג את עולמו של הילד תוך התייחסות לשגרת יומו ומפגשיו השונים במהלך היום. מדובר על הורים הרגישים לילד ולחוויותיו היומיומיות. הם מפנקים וגם מציגים גבולות. הם מלמדים את בנם וגם מעודדים אותו. הילד מוקף ואהוב.
הסיפור נוגע בשלוש דמויות סמכות משמעותיות בחייו: ההורים - כדמות מחנכת ומעודדת, הסבתא-כדמות מפנקת והגננת-כדמות מלמדת ומכוונת".
דליה ערן, פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מנחת קבוצות ומאמנת בהכשרתה, תחום התמחותה הוא אינטליגנציה רגשית יישומית. במהלך השנים פיתחה מודלים יישומיים להטמעת תהליכים בחיי היום-יום במערכות היחסים המלווים אותנו במעגלי החיים השונים. תחום ההורות תופס באופן טבעי חלק חשוב.
בראשית שנות ה-2000, עברה את אחד ממסלולי הלימודים הראשונים בארץ באינטליגנציה רגשית והנחיית קבוצות. מאז ועד היום משלבת תחום זה במסלולי ההנחיה והטיפול. בשנת 2007 הוסמכה מטעם מכון אדלר כמאמנת, ושם גם סיימה לימודי פסיכותרפיה. בין לבין, עשתה קורס ממושך בטיפול זוגי ובמהלך השנים העבירה מאות סדנאות בעיריות, במכללות ובסקטור הפרטי והציבורי.
בצעירותה עבדה עם ילדים בגילאי פעוטון ואח"כ גילאי גנים ולמדה ייעוץ חינוכי במכללת עמק הירדן. חייה שילבו עבודה במשק חקלאי, גידול ילדים, עבודה ולימודים. הייתה חלק מצוות ההקמה של מפעל "פרי ניר" שהוקם לטובת חקלאי האזור. ב-1985 נסעה עם משפחתה לשליחות, לדרום אפריקה, שם התוודעה לעולם חיות הבר המוגנות ולאנשים מיוחדים שחייהם נסבו סביב עולם זה.
עם שובה לארץ, הפך הקשר לפרויקט יוצא דופן. היא עסקה בהעברת בעלי חיים (אריות, קרנפים והיפופוטמים) לשמורות טבע בחו"ל. זו הייתה תקופה מסעירה ומרגשת, עם חוויות יוצאות דופן ולימוד מעמיק על עולם הטבע הפראי. סמוך לתקופה זו למדה ניהול וכלכלה בבר-אילן.
מאוחר יותר עסקה, במשך מספר שנים, בהדרכה ברשת מלונות, מה שהוביל אותה ללימודי מדעי החברה והרוח באוניברסיטה הפתוחה.
דליה ערן, בשנות ה-60 לחייה, ילידת תל אביב, גדלה וחייתה כ-20 שנה בגבעתיים וכ-35 שנה במושב רמות ברמת הגולן. כיום מתגוררת ברשפון. אם לשלושה ילדים בוגרים וסבתא לחמש נכדות.

תאריך:  15/03/2017   |   עודכן:  15/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלי ויס
ציפי לוין
"ספרה של מילה קידר מצליח להוריד גשם בבצורת הישראלית בעזרת חיבור לשורשים של הגיבור והכותבת ובזכות חיבור לאמנות בחיי איש היי-טק... ספר שהייתי יכולה לכתוב – או, ליתר דיוק, ספר שלא הייתי יכולה לכתוב, ואני יודעת זאת, מפני שפעם ניסיתי לכתוב אותו ולא הצלחת – ואילו מילה קידר הצליחה" [סיון בסקין, הארץ ספרים]
עפר דרורי
הספר מנגיש את הגיגיו של הרב קוק לציבור הרחב ופורמט הדפסתו מאפשרים לקחת אותו אתנו לעיון קצר במהלך היום
הרצל חקק
ארגון הוא כמו קונצרט: נגנים מוכשרים, הרכב מתוזמן, ומנצח המשכיל להעביר את פרשנותו ליצירה − הכרחיים להצלחת המופע המוזיקלי
שושנה ויג
חיים יחזקאל אינו מתבייש לייחד מקום לתחת בעמ' 14 בספר, ולבטא את הקונפליקט האינסופי שיש לנו בין הטוב לרע    אומנם באופן קונקרטי זהו תחת אך באופן מטאפורי זהו מקום שנושא משמעויות רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il