X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
בעוד מספר שנים, אף אחד לא יזכור את העבודה שעשו החיילים, את השעות הקשות, את הפקודות וההתמודדות. לטענתו, בעוד מספר שנים מה שישאר זה רק מספרים: כמה חיילים נהרגו? כמה פלשתינים? על ספרו של אשר קרביץ
▪  ▪  ▪

יאיר רבינוביץ' הוא סמל ראשון מוסטפא רבינוביץ' חייל ביחידת המסתערבים "דובדבן". ילד שגדל ברמת גן ונדר לעצמו נדר שלמרות שהוא הפך למוציא להורג, הוא לא הורג אף אחד. נדר קשה מאוד למימוש בהתייחס לתפקיד שהיה עליו למלא בצבא.
הספר מתאר את שיתוף הפעולה המלא הנדרש בין חיילי הגדוד של יאיר. את הצורך לסמוך על החברים שלך באותה מידה שאתה סומך על עצמך. את אומנות התחפושות. ההתמודדות עם השפה הזרה והמבטא המדויק, הפחד, הטעויות הבלתי נמנעות, ההתמודדות עם חקירות מצ"ח על ימין ועל שמאל.
אסור לחשוב, צריך לעשות את העבודה ולעשות אותה טוב, אבל אסור גם לאבד את המוסר ואת האנושיות.
אחרי פציעה קלה, יאיר מתאשפז בבית חולים, שם הוא פוגש מישהו שנפגע באחד הפיגועים. אחרי שהוא חוזר להכרה, הם מנהלים מספר שיחות ושני משפטים שאומר האיש נשארים חרוטים ליאיר בזיכרון. לטענתו, בעוד מספר שנים, אף אחד לא יזכור את העבודה שעשו החיילים, את השעות הקשות, את הפקודות וההתמודדות. לטענתו, בעוד מספר שנים מה שישאר זה רק מספרים: כמה חיילים נהרגו? כמה פלשתינים?
אף אחד לא יזכור האם המניעים היו טהורים או לא, האם היו מוצדקים או לא, מספר שנים מאוחר יותר, גם המספרים לא יעניינו איש. הוא מאלץ את יאיר לחשוב איך מרגיש הצד השני.
את אשר קרביץ הכרתי לראשונה עם צאת ספרו הכלב היהודי. אהבתי מאוד את השנינות והציניות שלו שאינם באים לביטוי בגסות, אלא בשפה יפה מתובלת בהומור שנון, ברעיונות ובהמשכיות של הסיפור ובדיוק כמו בכלב היהודי, גם כאן אשר קרביץ לא אכזב בסגנון הכתיבה שלו. אשר קרביץ מציג לנו את יאיר מוסטפא רבינוביץ' - דמות בעלת שתי פנים, בעלת שתי זהויות שהחובה המוטלת עליה היא לחיות עם שתי הזהויות במקביל.
אני חייבת להודות, שכשקיבלתי את הספר הזה הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שהסופר עומד עכשיו להעמיס עלי את דעותיו הפוליטיות, אבל בגלל ההכרות שלי עם הספר האחר של קרביץ, לא יכולתי לפסול אותו על הסף ולא לתת לו הזדמנות.
ברגע שפתחתי את העמוד הראשון "נדבקתי" ולא יכולתי לעזוב עד שסיימתי את הספר למחרת היום. מלבד במקום אחד, שבו היתה לי תחושה שיש יותר משמץ של ביקורת (לא יכולה לגלות לכם מה הוא, כי זה יהיה ספויילר רציני), אין בספר הזה דעות פוליטיות או ביקורת גלויה או סמויה על המנהיגים של המדינה הזו או על מובילי המהלכים הצבאיים שלה, למרות שיש שם תהליכים של קבלת החלטות. יש בספר הזה סיפור נטו. סיפור של חייל שהתפקיד שלו הוא אחד מהתפקידים הקשים ביותר הכרוכים בהגנה על מדינתנו הקטנה.
לראשונה הספר יצא בספרית הפועלים לפני מספר שנים. לפי הכתוב בעמוד הראשון, יש בחידוש שיצא כעת תוספות שלא הופיעו בספר הראשון. לא קראתי את ההוצאה הראשונה, אז אין לי נתונים להשוואה.
אני ממליצה על הספר הזה. הוא כל-כך ישראלי. כל-כך כאן, הבן של זה או של ההוא שגר אולי בדלת ממול. כל-כך מציאותי.
אני מרשה לעצמי לגלות לכם ששלחתי לאשר קרביץ מייל עם הערכתי לספר והוא גילה לי מבלי להכביר בפרטים, שהוא כבר עובד על ספרו הבא. אני בוודאי אשמח לקרוא עוד משלו.

בין השורות
הוצאת ידיעות 2008, 253 עמ'.
תאריך:  25/05/2008   |   עודכן:  25/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמל ראשון מוסטפא רבינוביץ'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סמל:,לימין שור!!!
מאיריקו-  |  25/05/08 16:31
2
סיגלית......
י.ש  |  25/05/08 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
אהבה ומצוות אחרות, הוצאת ידיעות אחרונות, 2008, עורכים עדי גרסיאל ואסתי רמתי, 247 עמודים
שלי דייניש
"תחנות בזמן" הוא אסופה מבטיחה של סיפורים קצרים, ונובלה אחת, המהווים שירת הלל נוסטלגית לתקופה המופלאה של דלתות פתוחות, של יללות התנים בלילות ושיחות שכנים על מרפסות, של חבורות ילדים המשחקים משחקי רחוב אמיתיים, ושל נעורים מתוקים ומרירים לדור המדינה, דור שני לשואה, ברחובות הלא-סלולים של הערים הישראליות מלפני חצי מאה
איריס אברהם
מי ששומע היטב לא תמיד מבין וגם לא ממש מקבל את השוני בילד שמח שנראה רגיל רק ש.... מורכבים לאוזניו מכשירי שמיעה    את מכשירי השמיעה הגדולים המוצמדים לאוזניו אי אפשר שלא לראות ולעיתים אף להירתע מהם
יונה סוקולובסקי
הרומן "לולב מיריחו" מתרחש בתקופה של מלחמת ששת הימים ולאחריה. הגיבור המרכזי בספר אוסף את הסיפורים ומעביר אותם לדורות הבאים - סיפורים שהם הרקע של החברה הרב-גונית של ישראל    פרק שלישי
יעקב נמרודי
פרק מספרו "מסע חיי" של יעקב נמרודי, אשר יצא לאור בשנת 2003 בהוצאת מעריב    והפעם: עשור של מאמצים להשגת מידע על נעדרי קרב סולטאן יעקב ועל רון ארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il