X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
בבוקר יום ראשון אחד, אחרי סוף שבוע ארוך, גדעון דגן - סמנכ"ל משאבי אנוש מגיע לעבודה ראשון כהרגלו. הדלת הראשית פתוחה, האזעקה לא עובדת והריח בלתי נסבל. באמצע הלובי, סמוך למדרגות, שוכבת דמות במרכזה של שלולית שמן זית, לידה מפוזרים שברי זכוכית של בקבוק
▪  ▪  ▪

הוצאת אגס 2008, 288 עמ'.
חני היא בחורה רווקה בת 30+, מנהלת רשת בחברה שממוקמת במרכז הארץ. חני היא בעצם חנה או במקור אנה. כשמישהו כאן בארץ החליט בשרירותיות לעברת לה את השם לחנה, היא לקחה את זה רחוק יותר והצמידה לעצמה שם חיבה ישראלי לחלוטין. אף אחד לא יודע שהיא מבינה או דוברת רוסית וזה משרת אותה היטב, לפעמים.
בבוקר יום ראשון אחד, אחרי סוף שבוע ארוך, גדעון דגן - סמנכ"ל משאבי אנוש, מגיע לעבודה ראשון כהרגלו. הדלת הראשית פתוחה, האזעקה לא עובדת והריח בלתי נסבל. באמצע הלובי, סמוך למדרגות, שוכבת דמות במרכזה של שלולית שמן זית, לידה מפוזרים שברי זכוכית של בקבוק.
כל הפרקים בספר מתוארכים. הסיפור מתחיל מהסוף, התאריך בעמוד הראשון הוא 22/12/05 בעוד שהתאריך של אותו יום ראשון ארור הוא 6/11/05.
חקירת המשטרה קובעת שהייתה תאונה. הייתה הפסקת חשמל ושלום גוטמן החליק במדרגות.
שלום גוטמן היה איש מרושע. הוא סלל את דרכו לראש החברה ע"י הפצת רכילות ושמועות מרושעות, קרובות מאד לאמת, מתוך סיפורים שעובדי החברה סיפרו לו בתמימות, מתוך מחשבה שהם משתפים אותו בדיסקרטיות בבעיות שלהם. חני חשדה ששלום גוטמן הפיץ שמועה רכילותית מיותרת אחת שגרמה למותו. חני החליטה שהתבצע כאן רצח, הבעיה היא שחני היא היחידה שחשבה כך.
הנקודה בזמן היא כזו שחני בדיוק נפרדה מהחבר האחרון שלה. כולם חשבו שהיא פשוט בודדה ומשועממת ולכן מעסיקה את עצמה במשהו שמעסיק את הדמיון שלה כדי להתגבר על הפרידה והבדידות. המשטרה הלא כבר קבעה שמדובר בתאונה.
הכתיבה של הדס מטס מאד זורמת ומשעשעת. לא אחת מצאתי את עצמי מגחכת ואפילו צוחקת. חני היא בחורה קלילה, צינית, פחדנית מצד אחד וסקרנית מצד שני. הסקרנות שלה גוברת על הפחדנות שלה ומובילה אותה למקומות שסביר להניח, שהיא לא הייתה מוצאת את עצמה בהם לולא היה לה המון זמן פנוי; אבל מה שהצחיק אותי היו בעיקר התבטאויות של חני ושל הוריה, חלקן ציניות להחריד, בדיוק כמו שאני אוהבת. ציניות שלא תמיד פגעה במטרה של האוזניים השומעות. הדס כנראה מיטיבה להבין שהשומע לא תמיד מבין את הציניות של הדובר.
לאורך כל הספר, היה נדמה לי שאני יודעת מי הרוצח וזהו. לא משנה מה יקרה עכשיו, חני עלתה עליו והוא לא יחמוק מידיה, אלא שהייתי צריכה לדעת שמספר העמודים שנותרו לי לקרוא, לא נמצאים שם סתם כדי להלל את גבורתה של הגיבורה. הייתי צריכה לדעת שדווקא הברור מאליו הוא לא הפתרון.
הדס מושכת את הקורא לעקוב אחרי חני ולמקד בה את תשומת ליבו ואינה מאפשרת לו לנחש איזה קלפים היא עוד מחזיקה בשרוול עד שבסוף דמיינתי בעיני רוחי את הדס עומדת מולי וצוחקת צחוק גדול מכל הלב, כביכול אומרת: "הצליח לי!"
הספר כ"כ ישראלי. הסיפור קורה במרכז הארץ עד שיכולתי ממש לדמיין את חני הולכת ברחוב, את בית הקפה שבו היא יושבת ואף את הבניין שבו ממוקמת כביכול דירת המגורים שלה. או את הרחוב אותו היא רואה מחלון ביתה - רחוב מוכר וידוע, כך שזה לא היה קשה.

בין השורות
תאריך:  13/06/2008   |   עודכן:  14/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאונת עבודה / הדס מטס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תאונת עבודה הדס מטס
robiilan  |  24/06/08 11:37
2
תאונת עבודה הדס מטס
robiilan  |  24/06/08 11:45
 
- ניתן למצוא
סיגלית בן ישראל  |  26/06/08 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיגלית בן ישראל
הרעיון לסיפור מבוסס בעיקרו על אגדת הגולם מפראג [הוצאת זמורה ביתן, 286 עמ`]
סיגלית בן ישראל
יוכי ברנדס לוקחת את הדמויות התנכיות ובונה עליהן סיפור בדיוני לחלוטין. היא מערבבת ביניהן, משייכת אותן למי שאינן שייכות במקור, משלימה מדמיונה פערים שאין להם אזכור בסיפור התנ"ך המקורי. היא רוקמת להן עבר, הווה ועתיד, מקימה והורסת משפחות במחי דיו
ד"ר יצחק (צחי) בן-ציון
הספר "סקס - לא מה שחשבת" עוסק בשאלות רבות שלא מרבים לדבר עליהן בקול רם: למה גברים רוצים יותר סקס מנשים? איך נשים הכי אוהבות לגמור? האם לבעלי עור כהה יש באמת איבר מין גדול יותר? כמה זמן מחזיק גבר ממוצע עד שהוא גומר? ושאלות רבות נוספות בפתיחות ובדרך הומוריסטית ומיוחדת
סיגלית בן ישראל
בעוד מספר שנים, אף אחד לא יזכור את העבודה שעשו החיילים, את השעות הקשות, את הפקודות וההתמודדות. לטענתו, בעוד מספר שנים מה שישאר זה רק מספרים: כמה חיילים נהרגו? כמה פלשתינים?    על ספרו של אשר קרביץ
הרצל חקק
אהבה ומצוות אחרות, הוצאת ידיעות אחרונות, 2008, עורכים עדי גרסיאל ואסתי רמתי, 247 עמודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il