X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
מעוניין ללמוד על אודות תורתו של רבי דב בער? הספר "השער לאין: תורת החסידות בהגותו של רבי דוב בער, המגיד ממזריץ'" מאת נתנאל לדרברג יוכל לסייע לך
▪  ▪  ▪

אחרי שנפטר הבעל שם טוב, מחוללה של אחת מן התנועות המשפיעות שקמו בעם היהודי לפני כמאתיים שנה, תנועת החסידות, הרי שהיה צורך בממשיך. את החלל העצום אותו הוריש הבעש"ט מילא תלמידו, המגיד ממזריטש, רבי דב בער, שחולל אף הוא תמורה בתנועה המתפתחת. ממנו ואילך, בדור השלישי של החסידות יתפצלו תלמידיו לעשרות חסידויות ויהוו פסיפס שלהם של דעות ומאפיינים, לעיתים מנוגדים זה מזה באופיים, אך ימשיכו בכך את דרכו של מורם ורבם.
המשכם של תלמידיו לדרכים שונות ולכיוונים שונים נובע מן החידוש הגדול שביקש רבי דב בער ליצור בהבנתו את תורתו של רבו. הוא ראה את כל מעשי האדם כשעשוע לפני הבורא ובזה ראה את תכלית האדם. הוא הרבה להשתמש במשלי אב ובנו הקטן בניגוד למשלים אחרים אשר דימו את האדם לעבד בפני המלך או כאדם בוגר. בכך הוא הראה למעשה כי אין ערך למעשי האדם כשלעצמם אלא הם נועדו לשעשע את הבורא ובכך זוהי מטרתם. במשנתו זו עוסק הספר.
"להפוך את היש לאין"
הספר מחולק לשלושה חלקים אם כי ניכרת חלוקה ברורה בין הצד האוטוביוגרפי שבו עוסק המחבר באופן יסודי החל בהולדתו של המגיד וכלה בפטירתו, תוך המפגש המשמעותי והתפנית בינו לבין הבעש"ט שבגללו שינה את דרכו מחסיד ישן ומסתגר כפי שהיה בתחילה, לכזה המקבל אל ביתו אנשים ומדריכם, וכן יוצר סביבו חבורת תלמידים בכירים השומעים ולומדים את תורותיו ודבריו; לחלק השני, כמחצית מהספר, העוסק בחידושו בתורת החסידות, ובכלל זה גם את תפישת השעשוע ואף את תפישת האין.
בחלק זה מובאים דבריו של המגיד על אודות האדם אשר עליו לשאוף להגיע אל האין לא תוך שהוא מבטל את החומריות ומתנכר לה, כפי שהציעו אחרים, ולא על-ידי העלאתה אל דרגות גבוהות. הוא רואה בחומר כשלעצמו דרך לעבודת ה' בכך שהתפישה של האדם צריכה להיות "להפוך את היש לאין" כלומר שהכל הוא בעצם דבר אחד בעבודה של הבורא, הרוחני והגשמי כאחד, ועל כן אין פער בין רובדי המציאות השונים כאשר הכל מכוון אל מטרה אחת שתכלתיה היא עבדות השם.
ניתן לראות את שני חלקי הספר כמין ראי: תולדותיו של המגיד כתמונה הפוכה לתורותיו על סמך קורותיו. היינו, רבי דב בער כחסיד ישן הלוקח את מעשיו ברצינות ואת המצוות כדבר המשפיע על העולמות העליונים, משנה את אורחות חייו ועמדתו וגורס כי אין למעשיו ולמצוותיו של האדם ערך כמחוללי שינוי אלא כשעשוע אשר יש בו להאדיר את האדם העושה את רצון בוראו על-אף היותו חומר נפסד, ואשר על כן הוא שונה מן המלאכים בכך.
זהו ספר מומלץ לכל הרוצה להכיר את תורתו של רבי דב בער, המגיד ממזריטש, תורה שהיוותה את תחילתה של תנועת החסידות ששורשה בימים עברו ומגיעה עד ימינו אנו.

"השער לאין: תורת החסידות בהגותו של רבי דוב בער, המגיד ממזריץ'", הוצאת ראובן מס, 2011
תאריך:  15/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השער לאין": תורתו של המגיד ממזריטש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
ספר מקסים ומרתק שנכתב בידי סופר מעולה, בעל רגישות רבה וראייה חדה לפרטים הן של הטבע והן של נפש האדם
משה ניסנבוים
אברהם יהושע השל רואה באדם העוזר לזולת ביטוי לאלוקים וקורא לאדם לחפש את רגעי המסתורין בהם הוא נתקל כביטוי לבקשת האלוקים אותו    ביקורת לספר "אלוהים מאמין באדם"
מירי אהרון
הספר "זיקוקי די-נור בעלטה" הוא ספרו השני של גיל כהן    "שום דבר משמעותי במהלך חיי, לא הכין אותי לעובדה שבגיל שלושים וחמש אשכב בחדר נעול, חשוך ומנותק מן העולם, לבוש בבגדים מקוריים של אסיר באושוויץ" - כך נפתח הספר. איך הוא נגמר?
עפר דרורי
ריחני בחר את האירועים המשמעותיים במלחמה והספר יכול לסייע למעלעל ולמתעניין בתולדות המלחמה הזו
עפר דרורי
הספר מלווה את סטיבן המנסה לפתור את תעלומת הירצחו של דודו ע"י רוצח ילדים סדרתי ולהחזיר לחייו את השקט והשלווה שכה חסרים לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il