X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
הסיפורים בספר "אפיקי הלב" מאת כרמית רינצלר מבטאים געגועים כואבים לדמויות ולמקומות מתקופה אחרת
▪  ▪  ▪
כריכת הספר

הסיפורים בספר "אפיקי הלב" מאת כרמית רינצלר מבטאים געגועים כואבים לדמויות ולמקומות מתקופה אחרת. זהו קובץ סנטימנטלי שכתבה הסופרת לפני שנים רבות. כרמית כותבת מגיל צעיר שירים, יומני חיים ופרוזה.
כוחה של צוואה רוחנית/ כרמית רינצלר
ליחזקאל היו ארבעה ילדים, שתי בנות ושני בנים. הוא היה בעליה של חנות לממכר זהב, ופרנס את ילדיו בכבוד. כולם התחנכו בבתי ספר 'אליאנס'. הוא השקיע את כל כספו בילדיו. כאשר בגרו דאג להעמיד להם חתונות. עזר לכל אחד מהם לרכוש דירה, סייע לגדל את הנכדים המתוקים והעניק להם מתנות רבות.
הנכדים התחברו לסבא וכמובן, לאשתו סעידה. אלא שכעבור שנים האישה חלתה מאד ולא זכתה ליהנות מהפירות המתוקים שהביאו ילדיה אל ביתם. יחזקאל היה שרוי בצער עמוק על אבדן אשתו היקרה, ולא נישא בשנית. הוא המשיך לפנק את ילדיו ולא החסיר מהם כלום, אם זה עוגיות תמרים משובחות, זנגולה או לוקום מתוק שנקנה מרוכלים שעברו ברחוב. הילדים היו כל עולמו.
האב שמע סיפורים רבים מחבריו על הפתגם: "אבא יפרנס וייתן כסף בשמחה גדולה לעשרה ילדים, אלא שעשרה ילדים ביחד לא יתנו אגורה לאבא אחד, כשאבא נותן - שמח האב ושמח גם הבן. אך כשהבן צריך לתת - אויה לאבא המסכן, הרי בוכים שניהם." היה זה סיפור שאמי סיפרה לי בילדותי. הקשבתי אל הסיפור והחרשתי. הייתי מרותקת לעלילה ומתוחה לקראת המשך הסיפור מפיה של אימא.
והנה היא המשיכה לספר. יום אחד תקפה גם את האב מחלה. הילדים ביקרו בתורנות וניסו לעזור לו בעבודות הבית. כל עוד המשיכו לקבל ממנו כסף הם הזמינו רופא. אלא שחלפו השנים ומחלתו של האב מנעה ממנו לעבוד ולא נותר לו כסף. הוא מכר את החנות שלו, כי לא היה מסוגל לעבוד יותר. הילדים הבחינו שאין כסף לאב לתת להם והם הפסיקו לבוא לבקר אותו. כל החמימות שקיבל האב מהילדים הצטמצמה מאד וכאשר יחזקאל האב חלה מצבו הנפשי הדרדר. וכשראה כך התחיל מהרהר בתבונה איך לנהוג, ואז ביקש מילדיו שיבואו לבקרו כי החליט להשאיר צוואה. כולם הגיעו!
יחזקאל פתח ואמר: "תראו, אני מכרתי את חנות הזהב, אך השארתי מזוודה מלאה יהלומים וזהב, מי שיטפל בי וימשיך לבקר אותי וקצת יסתכל עליי, אותו ילד טוב לב יקבל מזוודה מלאה זהב, ובתוכה הצוואה!"
מיום זה הילדים חזרו לאהוב את יחזקאל כבימי גדולתו. הם באו לבקרו בתורנות והתחרו ביניהם מי מטפל במסירות רבה באב החולה. כולם טיפלו בו מצוין. אותה חמימות ולבביות שהייתה קודם חזרה לשכון בין האב לבניו. לפתע הרגיש בתוכו שכולם אוהבים אותו. הרגיש שכולם מטפלים בו ואז חשב בחוכמה שילדים אוהבים את ההורים שלהם רק למען כסף. בשעה שאין כסף הם שוכחים את האהבה ואת המסירות שבה ההורים גידלו אותם.
והנה הגיע זמנו להסתלק מן העולם. בימי השבעה אורחים רבים הגיעו לנחם, אכלו והתכבדו. הבנים הכינו לאביהם מצבה מפוארת עם כד פרחים מעליה בתום חודש ימי האבל.
חודש שלם באו רבנים והתפללו תפילות לעילוי נשמתו. כשחלפה שנת האבל למות יחזקאל נזכרו הבנים בצוואה. המזוודה נשמרה אצל מר ששון שר האוצר בבגדד, בבנק. הילדים הלכו לבנק לפתוח את הצוואה. הרי צוואה פותחים לאחר מות האדם. הם פתחו את המזוודה כשפקידי הבנק מסתכלים וצוחקים.
לא היה בה דבר. לא כסף, לא זהב ולא יהלומים. יחזקאל השאיר איגרת עשויה קלף ובה כתובות מילים באותיות של קידוש הלבנה.
יחזקאל כתב בצבע שחור אותיות בולטות וגדולות: "ילדיי היקרים, אל תבכו שלא השארתי לכם כלום. השארתי לכם צוואה רוחנית. אנו ההורים תמיד נותנים לילדינו את הנשמה, את כל מה שאין לנו. כדי שתטפלו באבא חולה הייתי צריך לטכס עצה ולהבטיח לכם את הכסף שלא היה ולא נברא. אני הייתי שרוי בעצב עמוק כשגיליתי שילדים מטפלים בהוריהם רק למען בצע כסף. הרי לא זורקים אדם בזקנתו.
כיבוד אב ואם בזמן חולשתם ומחלתם היא המצווה הגדולה ביותר שנתן השם לאדם. אל תבכו ילדים שלי, אני בכל זאת אוהב אתכם. הרי אתם הילדים שלי. תתנחמו שהשארתי לכם צוואה רוחנית ותלמדו לחנך את הילדים שלכם בדרך הצוואה הזו. לא קונים בכסף שום דבר. הורים צריכים לקבל אהבה גם ללא הכסף שישאירו אחריהם."
נרדמתי והפנמתי את הסיפור של אימא רחל זצ"ל באמת ובתום לב. לאחר שאבא שלי נפטר והשאיר את אמי אלמנה, בודדה בביתה טיפלתי בה בשמחה גדולה. אהבתי לפנק אותה במתנות, ולא כדי לקבל תמורה. משהו פעפע למעמקי נשמתי. הסיפור הזה גרם לי לבכות ולהזדהות עם דמויות ההורים הנזנחות בסוף ימיהן. הצטערתי על יחזקאל החולה שקיבל טיפול מילדיו רק למען צוואה חומרית.

פרסומים: "צמחים דומעים בלי בכי", 1994
"על דם היתמות-מכתבים לאבא", 2008.
"עם כתם של אור וכתם של עלה", 2012
זהו ספרה הרביעי.
תאריך:  18/02/2014   |   עודכן:  18/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לוין
היכרות אינטימית עם נופים ואנשים באחת הארצות המסקרנות בעולם    מאת: חנן גטריידה    פתח דבר מאת משה צוקרמן    הוצאת קורדינטה    401 עמודים, 149 שקלים    פורמט אלבומי, דו-לשוני
חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
ציפי לוין
השם "יד ושם" יש בו תוכן רב    יד פירושו בעברית זכרון    יד זה עניין כללי, הזכרון לכלל    שם זה כבר לא רק לכלל    זה גם לפרט    אני רואה את העיקר בזה, להקים יד לכלל ולהציל את השמות לעתיד    יצחק בן צבי, ישיבת הוועד הלאומי, 6 במאי 1946
ציפי לוין
מאת נתן דונביץ', הוצאת כרמל, 177 עמודים, 79 שקלים
אריה אבנרי
ספר על ד"ר ישראל כ"ץ - מוביל מהפכת הרווחה בישראל    חובה לכל מי שבעיותיה החברתיות של המדינה קרובות לליבו ולכל מי שמבקש ללמד את ההיסטוריה של החברה הישראלית ללא כחל ושרק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il