1 |
|
|
במצב הקיים לא ניתן לעשות שינויץ.
כיצד פוטרים את הבעיה: הפרטה וביזור
כל בית ספר הופך לגוף אוטונומי עם תוכנית לימודים אטונומית. תקנון ודרישות קבלה משלו. מנהל בית הספר אחראי בפני מועצת המנהלים של בתי הספר. המנהל מגייס את כח ההוראה לפי ראות עיניו וקובע את התקציב, מדיניות שכר המורים ושכר הלימוד. אין יותר בחינות בגרות. כל בית ספר מעניק תעודת גמר משלו. המוסדות להשכלה גבוה יקבעו את מדיניות הקבלה לפי שקוליהם האקדמיים. לשם כך אין צריך בתעודת הבגרות הממשלתית.
יפורק משרד החינוף ותוקם מועצה לאומית לחינוך שתעסוק אך ורק בתכנים ולא בניהול ותיקצוב. נושא רישוי כח אדם להוראה יעבור לסמכות משרד העבודה כאשר האוניברסיטאות והמכללות להוראה תפעלנה להכשרת מורים ועובדי הוראה לפי דרישות ותקנים של משרד העבודה.משרד האוצר יממן את שכר הלימוד באמצעות שוברים שיעברו ישירות לבתי הספר.
כאשר מורה יזכה למשכורת של מהנדס ומעמד הראוי לו,
כאשר מנהלי בתי הספר יהיו חופשיים להטיל משמעת ברזל,
כאשר תפסק מנטליות הביביסיטינג והכסת"ח,
או רק אז יבא השינוי המיוחל. עד אז מילים, מילים.
משרד החינוך הוא האויב האמיתי של מערכת החינוך.
.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
gvrt45634 |
|
2 |
|
|
כל כך הרבה כסילות יש בכל המדברים על החינוך. זה בערך כמו שכולנו מבינים בביטחון.
הפרטה היא הדבר הכי רע למדינה שמעוניינת לגשר על השסעים והבראשם השסע העדתי והשסע הלאומי. הפרטה אינה רק בבית ספר אחד היא גם בקרב הגורמים הקיצוניים בבתי הספר הערביים...
הפרטה תיתן חינוך רק לאלו שיכולים. וכשמתחילים הפרטה אתה יודע היכן אתה מתחיל ולעולם אינך יודע היכן אתה גומר. חינוך הוא לא דבר שאפשר להמר עליו.
כותב המאמר הציע לבצע חריש עמוק. מצחיק! זה כמו להגיד שצה"ל צריך לנצח. נו מה הלאה... זה כמו השטות של שמעון פרס ש"צריך ללמד את ההסטוריה של העתיד" ... נו שיציע תוכנית (תוכנית של חלומות, תקוות ...).
המורים יודעים בדיוק מה צריך לעשות. כל העניין שבורים מנהלים את המערכת.
שרת החינוך היא אכזבת החינוך. היא ומקורבתה שזכתה להיות יו"ר המזכירות הפדגוגית בגלל שהיא אישה (ונפל של חוקרת) אינן מבינות הרבה בחינוך ובהוראה. הגיע הזמן שתמיר תתחיל עם חינוך עכשיו במקום העכשיו האחר שלה.
צריך להעלות משכורות למורים, לתת בונוסים למורים משקיענים (הבגרות אינה פרמטר), לטפח משמעת הדוקה בבתי הספר (שתהיה אפשרות למורים להרחיק עד אחוז מתלמיד בית הספר מבית הספר), שאסור יהיה להורים להתערב בבית הספר, לעגן את תנאי המורה בחוק, להפריד את הצמדת המורים לשכר המשק (זבולון אורלב), להקים רשות חינוך (במקום משרד חינוך), לסגור מחוזות (עכשיו זה נראה כמו מחוזות שיש להם מדינה), להיפטר ממפקחים שהם עבמים, למנות מנכ"ל שהוא מנכ"ל ולא אחת שנמצאת שם רק בגלל שבאה לבקש את כבודה מחדש (עייפה ושחוקה), לסגור אגפים מוצצי תקציב במשרד ושתפקידם הוא הישרדות בלבד, לפתח חינוך המתאים לילדים נחשלים (שבדרך כלל נכשלים), להחזיר שעות הוראה (לאו דווקא להקטין כיתות - תלוי בסיטואציה), להפסיק לתת לראשי ערים למנות מנהלי בתי ספר תיכון (במכרזים מכורים כמובן), לאפשר לבתי ספר לקשור קשרי המשך עם מכללות מקומיות ואוניברסיטאות, שהמורים יתנו יותר שיעורי בית, שיפסיקו לבצעי פרוייקטים בחטיבות הביניים ויתחילו ללמד ליבה, שיפרקו את מקצוע המדעים הנכשל בחטיבות הביניים ויתחילו ללמד דיסיצפלינות טהורות (כדי לא לבזבז זמן על הוליסטיקה פלספנית) ולבצע בחינות ארציות בכל כיתה וכיתה.
וזה ממש היה שלוף מהאצבע ואני לא איזה מומחה גדול. בסך הכול מורה אבל אומר את מה שכל עמיתי יודעים חוץ מהפוליטקים והקשקשנים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה |
|
|
|
|
הישיבה בקבוצות בכל המקצועות החלה לפני שנים רבות.היא נכפתה עי מפקחים באזור תל אביב ,וגרמה נזק רב.שפה זרה אין ללמד בישיבה סביב שולחן קבוצתי. יש לראות שפתי המורה המבטא מלים .לא הקבוצה חשובה ,אלא המורה -חשוב!.
יש להתיעץ עם המורים כשבוחרים ספרי למוד ולא לכפות עליהם ספרים שמחבריהם מפקחים או חבריהם.היום נבחרים מנהלים ומפקחים ללא בדיקת השכלתם..(לטביה-אינה משכילה) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הם הביאו נזק רב. |
|
3 |
|
|
לדרוש קריאת ספרים.לספר -לקרוא לילדים ספרים..שיטעמו מה היא קריאת ספר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ולהקפיד בכל מקצוע |
|
4 |
|
|
עיצומי ארגון המורים ללקויי למידה
לפני שבועיים החלו עיצומים בבתי הספר ואין לתלמידים לקויי למידה כל עזרה שהיתה בעבר . כמו כן אין שום הקלות בדרכי ההבחנות .
בני בכיתה י"ב נערך לבחינות המגן ובגרות . בני לקוי למידה ומגיעות הקלות בדרכי ההבחנות .
המערכת הבית ספרית אומרת שאינה יכולה להפר את העיצומים . כתוצאה מכך כ 200 תלמידים עם הקלות (מתוך 1500 תלמיד) נבחנים בתנאים לא מתאימים להם .
ציטוט של בני " אני מרגיש נכה שלקחו לו את הקביים " למרות שפניתי לכל מיני גורמים כולל שרת החינוך וכולל חברי כנסת אחרים את אף אחד לא מעניין האם אנו צריכים לסבול ממערכת יחסים עכורה בין רן ארז וגברת יולי תמיר .
דבר נוסף אם יש עיצומים מדוע האפליה ורק תלמידים לקויי למידה "אוכלים אותה " למה? בגלל שזוהי שכבה חלשה שלא יכולה לעמוד על זכויותיה אז צריך להשתמש בהם לקידום אינטרסים צר לי אבל אין שוויון במדינה שקוראת לעצמה דמוקרטית אולי מכם תגיע הישועה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דניאל 2008 |
|