לכבוד
מר אריאל אטיאס
שר התקשורת
ירושלים
שלום רב
הנידון פרסום משך זמן שידורי הפרסום והקדימונים בטלוויזיה
1. על-פי חוק הגנת הצרכן חייב כל עסק לחשוף בפני לקוחותיו את כל המידע הרלוונטי של סחורותיו /שרותיו כדי לאפשר להם מחד, לקבל את החלטות השימוש / קניה שלהם בצורה הוגנת ומאידך למנוע ככל האפשר הפעלת דרכי עורמה כלפיהם .
2. זמן הצפייה שלנו בתוכניות טלוויזיה הוא המחיר שאנו מוכנים לשלם , הצפייה בפרסומות ובקדימונים הוא אילוץ שיש להפעילו בכפוף לכללים שמכתיב החוק להגנת הצרכן .
3. משך הצפייה בפרסומות ובקדימונים חייב להתפרסם מראש , התכחשות לחובה זו , עומדת בסתירה לחוק והתקנות להגנת הצרכן שהרי הצופה הוא צרכן תקשורת שמשלם בכספו ובזמנו עבור השרות שהוא צורך .
4. בנסיבות אלה מצופה ממך כרפרנט האוצר בתקשורת לפעול לחיוב ערוצי התקשורת בטלוויזיה לפרסם בתחילת שידורי הפרסומת והקדימונים את משך הזמן שהשידורים ימשכו כשבצד המסך יוצג שעון שילווה את השידור עד תומו .
5. רק במקרה אחד נוהגת חברת החדשות בערוץ 2 לציין את משך הזמן שהיא יוצאת לפרסומות . יש ללמוד ממנה , לאמץ את החוק להגנת הצרכן ולהרחיב הסדר זה לכל שעות השידור, כדי למסור לצופים מידע מלא וחיוני שיאפשר להם לתכנן בצורה מיטבית את ניצול זמנם , בניגוד למצב הנוכחי בו הופכים אותם לשבויים בעל כורחם .
אשמח לקבל את התייחסותך לנושא
בכבוד רב
גדעון טלמור
פיני יצחקי יועץ השר שלח לי העתק מכתבו למ' מנשה סמירה מנכ"ל הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו בזו הלשון
בלשכת שר התקשורת, אריאל אטיאס התקבל מכתבו של מר גדעון טלמור, המציע לחייב את ערוצי הטלוויזיה המסחריים לציין את משך זמן שידורי הפרסומת והקדימונים .
עידוד תקשורתי לנושא מול התנגדותם של ערוצי התקשורת עשוי לשרת את טובת הציבור.