X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
התכחשות לחובה זו, עומדת בסתירה לחוק הגנת הצרכן
▪  ▪  ▪

לכבוד
מר אריאל אטיאס
שר התקשורת
ירושלים
שלום רב
הנידון פרסום משך זמן שידורי הפרסום והקדימונים בטלוויזיה
1. על-פי חוק הגנת הצרכן חייב כל עסק לחשוף בפני לקוחותיו את כל המידע הרלוונטי של סחורותיו /שרותיו כדי לאפשר להם מחד, לקבל את החלטות השימוש / קניה שלהם בצורה הוגנת ומאידך למנוע ככל האפשר הפעלת דרכי עורמה כלפיהם .
2. זמן הצפייה שלנו בתוכניות טלוויזיה הוא המחיר שאנו מוכנים לשלם , הצפייה בפרסומות ובקדימונים הוא אילוץ שיש להפעילו בכפוף לכללים שמכתיב החוק להגנת הצרכן .
3. משך הצפייה בפרסומות ובקדימונים חייב להתפרסם מראש , התכחשות לחובה זו , עומדת בסתירה לחוק והתקנות להגנת הצרכן שהרי הצופה הוא צרכן תקשורת שמשלם בכספו ובזמנו עבור השרות שהוא צורך .
4. בנסיבות אלה מצופה ממך כרפרנט האוצר בתקשורת לפעול לחיוב ערוצי התקשורת בטלוויזיה לפרסם בתחילת שידורי הפרסומת והקדימונים את משך הזמן שהשידורים ימשכו כשבצד המסך יוצג שעון שילווה את השידור עד תומו .
5. רק במקרה אחד נוהגת חברת החדשות בערוץ 2 לציין את משך הזמן שהיא יוצאת לפרסומות . יש ללמוד ממנה , לאמץ את החוק להגנת הצרכן ולהרחיב הסדר זה לכל שעות השידור, כדי למסור לצופים מידע מלא וחיוני שיאפשר להם לתכנן בצורה מיטבית את ניצול זמנם , בניגוד למצב הנוכחי בו הופכים אותם לשבויים בעל כורחם .
אשמח לקבל את התייחסותך לנושא
בכבוד רב
גדעון טלמור
פיני יצחקי יועץ השר שלח לי העתק מכתבו למ' מנשה סמירה מנכ"ל הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו בזו הלשון
בלשכת שר התקשורת, אריאל אטיאס התקבל מכתבו של מר גדעון טלמור, המציע לחייב את ערוצי הטלוויזיה המסחריים לציין את משך זמן שידורי הפרסומת והקדימונים .
עידוד תקשורתי לנושא מול התנגדותם של ערוצי התקשורת עשוי לשרת את טובת הציבור.

מדובר בדרישה שמסתמכת על הוראת חוק להגנת הצרכן המחייבת לידע צרכן בכל פרטי העסקה במקרה הנידון הודעה מראש באשר משך הזמן שאני עומד להשקיע בצפיה בפרסומת... ראיה לכך נעוצה בעובדה שמועדי שידור התוכניות וסימן מפורסם לידיעת ציבור הצופים.
אני גמלאי מבוגר שצורך שעות צפיה רבות בטלוויזיה וחש מרומה כשעושים על זמני, מניפולציה שלא לטובתי, מבלי שתהיה בידי אפשרות לעשות משהו בנידון.
תאריך:  17/11/2008   |   עודכן:  17/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפורסם משך זמן שידור פרסומות וקדימונים בטלוויזיה המסחרית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מנור
אריה גל
הפטפטת על "חוץ וביטחון" היא מס שפתיים המאפשר להתעלם מהדברים שבאמת יהרגו אותנו...
איתי יהל
ראוי לקבל תשובה מהמנהלים והפוליטיקאים - איפה הכסף?    לפתע כולם רוצים סיוע, אחרי שמיליארדים נמשכו לכיסי מנהלים שלא ידעו שיש משבר כלכלי
קובי אלוש
אם תרבות "האח הגדול" הוא השיח הלאומי אז מצבנו חמור מכפי שחשבנו
שושנה ויג
ברק אובמה, מועמד הדמוקרטים, זוכה לסיקור עולמי בכל רשתות השידור בכמות עצומה. כל כתבי התקשורת מזכירים אותו וממתגים אותו למען הדורות הבאים    אמריקה מעניקה לעולם כולו שיעור בשינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il