X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

קראתי בחצי עין, הודעה מעם העיתון "ישראל היום" שהעיתון נמצא במקום הראשון מבחינת תפוצה, ואם כך אומרים מהעיתון, זה סימן שהוא התאקלם בין העיתונים, מבחינת זלזול באינטליגנציה של הציבור, שכבר נאמר בשמו שהעיתונים הם "הפה של הציבור" וכיו"ב אמירות בומבסטיות.
זכיתי לראות את העיתון כאשר עוד היה ב"חיתוליו" וקיבלתי מדי יום קריאת טלפון מאחת מהצוות שהתעניינה בשלומי. זה היה בעקבות התעניינותי אם העיתון ייתן במה לציבור הרחב, כי כיום, העיתונים לא נותנים לו במה.
לימים, כאשר הידידות הנ"ל הפכה לשגרה, יום אחד קראתי שאחד הבכירים בעיתון הנדון קיבל מעמד יותר בכיר. מאחר שאני מכיר את אותו בכיר מהיתקלות איתו כאשר היה מגיש ברדיו, היבעתי פליאה בפני הידידה וטענתי שאני מתפלא, וסיפרתי לה שלו אותו בכיר היה עיתונאי ב"דם" מבחינה חיובית, מה שלא כן על-פי ניסיוני שהיה אתי, אז חבל לתת לו מעמד בכיר. ציינתי גם, שבעיתון "ישראל היום", נאספו כל מיני עיתונאים (לא כולם) שנפלטו מעיתונם או לא מצאו בהם את מקומם - למחרת, כבר לא קיבלתי שיחה מהידידה.
אני מנצל את כתיבתי כאן בהקשר העיתונים וטוען שהעיתונים באמת צריכים לתת פה להמונים, אבל לשם כך העיתונים חייבים לעבור טלטלה משמעותית ולשם כך חייב לצאת חוק (אם יהיו לנו נציגי ציבור אמיתיים) שעיתונים חייבים רישיון כדי שיחזיקו עצמם רק על-פי היצע וביקוש - שום הטבות, מתנות ופטורים למיניהם (היום הם פטורים משבטו של מבקר המדינה).
ועוד.
רבים מהציבור הרחב, נתקלים בעכבות בפרסום מאמרים ובעצם אם בכלל ובעקבות כך, שלחתי לשלושה עיתונים הצעה. זה היה בעקבות צלצולי הטלפונים שהם שולחים לציבור עם הצעות מפתות, כמו לקבל את העיתון, חצי חינם וכיו"ב.
כתבתי אפוא לעיתונים שציינתי, וטענתי בפניהם, מדוע להם לחפש "פטנטים"? במקום זאת שיעשו תפנית שתהיה מהפך בשבילם ועוד יגדילו את מספר הקוראים. היצעתי להם, שיתנו במה לציבור הרחב, פחות ידקדקו על הלשון התקנית לפי הסטנדרט שהציבו, כי לא כולם יכולים לכתוב כמו א.ב. יהושוע, אם כי יש לו במה מתי שהוא רוצה, אבל מה שהוא כותב, יכולים לכתוב רבים מהציבור הרחב בנושאים אקטואליים, מה גם שהם מתחככים עם המציאות שלנו יותר ממנו, כי לא פותחים להם את השערים כמו למי ששמו הולך לפניו.
בינתיים, אין שינוי מבחינת הציבור הרחב ונשאר לו רק לחכות לזמנים יותר טובים.

תאריך:  11/02/2010   |   עודכן:  11/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il