במילון אבן שושן הפירוש למלה "ככה" הוא זה הנפוץ - "כך, באופן זה", ופירוש זה אינו נותן מענה לשיחה המתנהלת בערך כך:
- "למה?"
- "ככה".
העונה בשיחה קצרה זו אינו מתכוון כלל ל"כך", אלא מתכוון לסופיות הדיון בנושא, מבלי לתת כל הסבר שהוא, ומבלי לנמק את תשובתו.
הפירוש ל"ככה" אשר הינו תשובה שכיחה ל"למה" - מצוי בכתובים, ואין כאן כלל התפתחות מודרנית עכשיווית של המילה "ככה" המקורית, המקבילה ל"כך".
בקוהלת פרק י"א פסוק 5 כתוב -
"ככה לא תדע את מעשה האלוהים".
ובשמות פרק כ"ט פסוק 35 נאמר -
"ועשית לאהרן ולבניו ככה".
אינך אמור להבין מדוע, אלא לציית; למה? ככה.
את הסופיות של הדיון במלה "ככה" רואים בשני המשפטים הללו שלא משאירים אופציה להמשך השיח. תחילה מתאר הכתוב בספר שמות את אופן בניית המשכן והלבשת הכוהנים מפי הגבורה - ובתום התיאור המפורט, אומר הכתוב: "ועשית לאהרן ולבניו ככה, ככל אשר צוויתי אותכה שבעת ימים תמלא ידם". מדובר בציווי אלוהי שאין עליו עוררין והוא לא טעון הסבר. כך גם בקהלת.
והנה, במילון ספיר של איתן אבניאון יש פירוש כזה למילה ככה - "ככה זה הדבר הוא ואי-אפשר לשנותו".
ככה זה הדבר - ואי-אפשר לשנותו, ואין לו הסבר.