(הערה מקדימה: יש להניח שאיש אינו מרים גבה, פוצה פה, או מרים קול של טרוניה כלשהי מסיבות נאצלות לחלוטין)
להלן: שאלות לחכמי האקדמיה, נבחריה ובוחריה, ולקברניטי פסטיבל הסרטים של ירושלים 2010 - עם הכללתו של סרט תיעודי ("המדריך למהפכה") במסגרת תחרותית של סרטים עלילתיים:
- מה "עלילתי" בסרט דוקומנטרי ("תיעודי") שמתעד את מאבקו ("מאבקם") של פעיל ויוצר סרטים אנרגטי - בהתנהלותו הציבורית של ערוץ טלוויזיה ציבורי?!
- הכרונולוגיה הליניארית של האירועים המתוארים בסרט?
- העובדה שלוהקו בו מספר ילדים למספר סצנות "פלאש-באק"?
- העובדה שיש בו מספר מעמדים "מבוימים"?
- העובדה שקרן הקולנוע ("הקרן הגדולה") תמכה בהפקתו?
- הגישה הניהיליסטית וְהַכָּאוֹטִית - הבלתי תחרותית בעליל - שאין הבדלה צורנית ואפיונים אמנותיים שונים ליצירה קולנועית, וכל מה שמוקרן על מסך באולם חשוך (או במסך מסוג אחר) הוא סרט. נקודה?!
- הרצון הקמאי העתיק והפשוט להצליח בכל זאת לפרק מן היסוד מסגרות קיימות?!
כל השאלות, התהיות והחיפוש אחר התשובות - הם למרות שיש לי אהדה והערכה באורך מלא ליוצרי הסרט התיעודי "המדריך למהפכה" דורון צברי ואורי ענבר.