X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
בשנת 2008 אושרה למישהו בנייה, לפי התב"ע, של 66 יח"ד. בשנת 2009 אושרה "הקלה" ל-78 יח"ד. אם מותר להגדיל ב-20%, למה לא מלכתחילה? היש כאן מתן במודע של סוכריה לראשי הערים?
▪  ▪  ▪

בעירי, כפר סבא - ואני מאמין כי זהו המנהג גם בערים אחרות - קיבל קבלן בשנת 2008 אישור בנייה, לפי התב"ע, של 66 יחידות דיור בפרויקט, ושנה לאחר מכן - אומנם בישיבה מסוימת של ועדת בניין עיר, אשר בה במקרה לא נכחו מרבית אנשי ה"סגל" וגם לא נכחו בה שני חברי האופוזיציה - אושרה ליזם, כמעין מעשה שיגרה, התוספת ה"מקובלת" של 20 אחוז. ובעצם, בתוך כהרף עין, פשוט אושרה ליזם בניית עוד 12 יחידות דיור, מעל התב"ע, כאשר, להערכתי, מכיוון שמחיר הקרקע כבר שולם, בעצם אושרה ליזם בהבל פה וכהרף עין תוספת רווח נקי של לפחות עוד שנים-עשר מיליון שקלים.
ואני תוהה: מה בעצם השתנה בעיר בין שנת 2008 - בה אושרו 66 יחידות דיור, לשנת 2009 - בה אושרו 78? האם מאז 2008 צמחו הרי געש חדשים בכפר סבא? האם בין האישור ל-66 יחידות דיור ובין ההחלטה "להקל" ולשנות ל-78 יחידות דיור הופיע בעיר יש מאין איזה שינוי לא צפוי בטופוגרפיה? שמא צץ בעיר במפתיע איזה שינוי דרמטי בתנאי האקלים? אולי השתנה הרכב הקרקע? למה בעצם בשנת 2008 לא ניתן היה לאשר שם 78 יחידות דיור, ובשנת 2009 כן?
אם ידוע וברור כי ניתן לאשר בנייה של עשרים אחוז מעל התב"ע, מדוע לא לבקש מלכתחילה את המספר הסופי (וכי לשכנים הרואים עצמם נפגעים זה ישנה אם ייבנו מול חלונם 66 או 78 יחישות דיור?) מדוע בעצם לא לבקש מלכתחילה את המספר הסופי, ולקבל, וזה הכל?
לי נראה שלכאורה המחוקק פשוט דאג לתת לאנשי שלומו, ראשי הערים, שי. פשוט שי. בכל פרויקט בנייה יוקצו עשרים אחוזים - "עשרים אחוזים" - אשר, כאמור, הם לא פעם שווי-ערך למיליוני ולעשרות מיליוני שקלים, אשר יינתנו לקבלן, או שלא יינתנו לקבלן, ללא שום קריטריון מחייב שהוא, על-ידי ראש העיר. קבלן אשר "יחייך" אל ראש העיר יקבל "הקלה". קבלן אשר לא "יחייך" אל ראש העיר לא יקבל "הקלה". זה הכל. ובהסכמת המחוקק. האם יש למישהו איזשהו הסבר רציונאלי אחר?

תאריך:  25/12/2010   |   עודכן:  27/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
תיקון להצעת חוק יאפשר לחולים סופניים לסיים את חייהם בכבוד; כמה חבל שהביורוקרטיה תהרוס גם את זה
ניסן ג'רבי
עפר דרורי
מיכאל אזולאי
מכתב פתוח לח"כ יואל חסון ולחברי הכנסת
רועי אורן
בשבוע שעבר הלך לעולמו יו"ר הכנסת וסגן השר, איש הליכוד, דב שילנסקי שהיה פעיל מאוד בנושא זכרון השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il