השר ישראל כץ, פוליטיקאי מקומי שרבים כמוהו מאסנו זה מכבר, נכנס לנהל את אחד המשרדים החשובים ביותר במדינה - את משרד התחבורה.
משרד חשוב אמרנו?
מיצאו את ההבדלים: חשוב לנו כי הוא מנת חלקנו היומיומית בכל הקושי התעבורתי מחד, והקטל הנורא בדרכים הגדול ממספר הרוגי כל מלחמות ישראל מאידך. חשוב לו, כי במשרד זה מיטב האפשרויות למינויים פוליטיים שיעזרו לו בהמשך הדרך להכנסה ופנסיה מעולים לו ולבני משפחתו לדורי דורות.
כמו כל ההכרזות החלולות של שרי התחבורה לפניו, יצא גם שר זה בהודעה לעיתונות כי מעתה יוטלו מכות קשות יותר על רשיונו של עובר עבירות התעבורה, החרמת רכבים, ובתי משפט שיחוייבו להכפלת קנסות וכד'.
כמי ששט בתחום התחבורה עשרות שנים, נעלבתי בשם רבים היודעים שזו עוד יציאה פופוליסטית חסרת תוכן, ועלינו המשך הסאגה הנוראית בתחום הכאוס התחבורתי, בעוד שהשר צפוי לעזוב את המשרד בסופו של דבר לטובת מינוי פוליטי חדש וחוזר חלילה.
לא אנסה בשורות קצרות אלה ללמד או לחנך את השר הזה בנושאי התחבורה בישראל, אלא רק אומר לו: "הנהג הישראלי לא מטומטם. יכול להיות שיש שאינם מסוגלים לנהוג נכון, אבל האשמה במורי הנהיגה שקיבלו רשיון הוראה ממשרדך. "מומחי" משרדך אחראים גם לאינסוף מחדלים שהביאו אותנו להשקעות עתק במחלפים וכבישים לטובת העמסתם בעוד אלפי כלי רכב סותמי דרכים בפקקים מטרידים, כאשר רכבות אמיתיות בין ובתוך ערים תמיד נשארים בתכנונים על הנייר.
גם המשטרה שאינה אוכפת נכון את תקנות התעבורה חובקת איתך את המשך האנדרלמוסיה בדרכים, ואינך פוצה פה ומצפצף בנדון. במצב נתון בלתי אפשרי זה אל תצפה מבתי המשפט שיעשו את כל העבודה דרך פסקי הדין שלהם.
מר כץ, לא באתי להרצות בפניך בתחום התחבורה, תחום שמעניין אותך כמו השלג דאשתקד (שלא ירד...), אבל מצרף אותך לרשימת הנכבדים לכאורה שהגיעו למרומי הפירמידה הניהולית בישראל, ואין צורך להכביר מילים על רמתם עד כה.
בברכת נהג מורגל לקטסטרופה התעבורתית הישראלית
נסים גבאי.