X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
מדוע סוגרת עירית עפולה מידי שנה בתשעה באב את הפארק העירוני שנועד לשימוש כלל הציבור רוב תושבי העיר חילוניים (עדיין), אם כך - מדוע למנוע מתושבים, שתשעה באב הוא עבורם יום חופשי מעבודה, להיכנס לפארק? במי זה פוגע? עמותת חדו"ש: מעשה קנאי,הזוי וחסר כל הגיון
▪  ▪  ▪
פארק עירוני עפולה. ומה עם התושבים החילוניים? [צילום: ניר אלון]

מספר תושבים שהגיעו ביום א' ( 29.7.12) יום תשעה-באב לפארק העירוני בעפולה במטרה ליהנות ממתקניו וממדשאותיו רחבי הידיים מצאו שעריו נעולים, ללא אפשרות כניסה אליו. פארק עפולה, למי שאינו מכיר, מגודר מסביבו בגדר והכניסה אליו היא דרך שערים ראשים הנמצאים במזרחו של הפארק.
מתברר, כי עיריית עפולה נעלה את שערי הפארק בשל יום תשעה באב. הדבר הפך למסורת ומידי שנה בתשעה באב סוגרת עיריית עפולה את הפארק לכניסת מבקרים ביום זה. גם בריכת השחייה העירונית נסגרת ביום זה.
לא היה זה אסון גדול לו עיריית עפולה הייתה מותירה את שער פארק עפולה, שנועד לשימוש כלל תושבי העיר, פתוח גם בתשעה באב והייתה מאפשרת בכך לתושבים לא מעטים שיום זה הוא עבורם יום חופשי מעבודה, הזדמנות לבלות בפארק רחב ידיים זה עם ילדיהם נכדיהם והמשפחה.
יצוין כי עפולה היא עיר שרוב תושביה חילוניים (עדין) ויש גם תושבים בישובים ערבים ויהודים סמוכים שגם להם, כאזרחים מגיע ליהנות מהפארק. מדוע לא לאפשר להם לעשות זאת? יש כאן דוגמה בולטת של כפיה, אם תרצו כפיה דתית, מצד המיעוט על הרוב.
אגב, כמה תושבי העיר עפולה קובלים על כך כי לא פורסמה הודעה בעיתונות המקומית או בלוח המודעות על סגירת הפארק העירוני בתשעה באב, והם הגיעו לפארק המרוחק לשווא, תוך שנגרמו להם עוגמת נפש וטרטור מיותר. תושבים טוענים כי העירייה, המוציאה עשרות אלפי שקלים רבים על פירסומים המפארים את העיר וראשיה, הייתה יכולה לפרסם מודעה בולטת על סגירת הפארק לידיעת כלל התושבים.
להוציא הנחיות ממשלתיות
גורמים בכירים בעיריית עפולה מסרו לי כי סגירת הפארק בתשעה באב הפכה כבר למסורת ובאה לכבד את היום הקדוש ואת התושבים הדתיים ושומרי המסורת בעיר. גם בנקים סגורים בתשעה באב וגם בערים אחרות סגורים אתרים עירוניים שונים, אומרים לי אותם גורמים. לגבי טענות התושבים בעניין אי פרסום מודעות על סגירת הפארק אומרים לי גורמים בעירייה, כי העירייה פירסמה הודעה על סגירת הפארק בתשעה- באב באתר האינטרנט שלה ובמקומות נוספים, וחוץ מזה, התושבים כבר יודעים משנים קודמות שבתשעה באב הפארק סגור.
ככל הידוע לי תשעה באב לא מוגדר כיום אבל לאומי במדינת ישראל וחלק ניכר מהאוכלוסיה לא צם ביום זה, בניגוד ליום כיפור למשל. מדוע לסגור פארקים ציבוריים עירוניים? עפולה, כנראה, היא לא המקום היחיד בו נסגרים פארקים ובריכות שחיה עירוניות וראוי לבחון וללבן את הנושא של סגירת פארקים ואתרים ציבוריים בתשעה באב ולהוציא הנחיות ממשלתיות ברורות ומפורטות בעניין.
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, מגיב בהודעה רשמית על הנושא בהודעה ששלח לי בפייסבוק:
"סגירת פארק ציבורי בשל תשעה באב היא מעשה קנאי, הזוי וחסר כל היגיון, מסוג המעשים שמרחיקים את הציבור מהיהדות ומשניאים עליו את מועדי ישראל. אין לו גם שום ביסוס בחוק ולדעתנו הוא מנוגד לו. יש לקוות שבשנה הבאה עיריית עפולה תתעשת ותיזכר ששימוש בפארק הוא רווחה בסיסית של אוכלוסיית העיר ולא כדור משחק פוליטי. סגירת הבריכה לעומת זאת מעוגנת בחוק תשעה באב, והייתה יכולה לשמש כהתחשבות סבירה ברגשות הציבור הדתי, בתקווה שאף החרדים יגלו בשלב כלשהו התחשבות ברגשות הציבור הציוני בכל הנוגע ליום העצמאות, יום הזכרון לחללי צה"ל ויום השואה. יש, עם זאת, להצטער על שהמדינה מתערבת בפעילות בתשעה באב, בחקיקה ולא מותירה זאת להחלטת החברה כמו ביום הכיפורים".

תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כפיה דתית? הפארק בעפולה נסגר בתשעה באב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון רייר
אריה גל
אריה גל
הגזירות זה הכרח. והבחירה שלו אם לדפוק את העשירים או את העניים נכונה. גם בגלל שמצביעי הליכוד הם "אוהדים", אבל גם בגלל שבעצם אין חלופה אחרת
אריה גל
הסיבה היחידה לכך שדירה צנועה במרכז למי שאין לו דירה אחרת עולה יותר ממחיר דירה כזו בשדירות, היא הדאגה הממשלתית לכיסיהם של הטייקונים
אלי אלון
הצמד אורלי וילנאי וגיא מרוז מהתכנית הבוקר "אורלי וגיא" הודיע בימים אלה על מאבק ציבורי לאפשר הכנסת כלבי הזקנים לתחומי בתי האבות והדיור המוגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il