X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
עורך "מקור ראשון" מביע חשש מוצדק ממצבו האלקטוראלי של נתניהו, אולם מסרב לפרסם כל מידע על עלילת-דם "המרפסת", לפיה נתניהו תרם לשיסוי ברבין שהוביל להתנקשות בליל ה-4 בנובמבר 1995
▪  ▪  ▪
יגאל עמיר משזחר את הרצח[צילום: לע"מ]

ב"יומן" של גיליון יום השישי לפני שבועיים (20 ביולי, 2012) התפרסם ב"מקור ראשון" מאמרו של העורך אמנון לורד "סימנים מעידים", בו הוא מבטא דאגה ממצבו האלקטוראלי של נתניהו.
למחרת השבת, ב-22 ליולי שלחתי מכתב תגובה קצר למערכת, שהעתקו המדויק מובא להלן:
מכיוון שהמכתב לא פורסם בגיליון השבת הבאה (27 ביולי), שאלתי את המערכת האם בכוונתם לפרסמו בגיליון הבא אחריו—שאלה שנשארה תלוייה במרחב הסייבר ללא תגובה.
ואנוכי הקטן שואל:
  • האם סיכוייו של נתניהו (והליכוד) לקבל די קולות בבחירות הבאות כדי שהנשיא יזמין אותו להרכיב ממשלה קטנים מפרסום מכתבי זה, או אולי דווקא גדלים כתוצאה מכך?
  • האם מערכת העיתון (א) קבלה הנחייה ישירה מראש הממשלה עצמו (האחראי על השב"כ, כידוע) לא לפרסם את המכתב, או שמא (ב) זו החלטה עצמאית שלהם?
  • אם א': מה גורם לראש הממשלה למנוע את חשיפת החומר החשוב על סדרת האירועים בלילה שבו נרצח ראש הממשלה יצחק רבין—חומר שללא ספק קיים במרתפי השב"כ וארכיוניו.
  • אם ב': האם מערכת "מקור ראשון" לוקחת על עצמה (בלא כוונה, כמובן!) את הגברת הסיכון להתנקשות ברה"מ הנוכחי?
  • האם נתניהו (ובעקבותיו, "מקור ראשון" ו'שפויים' רבים אחרים) שותף לרצון של 'החטיבה היהודית' לשחרר את יגאל עמיר מהכלא מבלי שיודה בשיתוף הפעולה שלו איתם?
  • האם הנזקים הכרוכים בהמשך החסיון הציבורי של המידע הזה פחותים מחשיפתו, או שהם דווקא מוגברים ע"י הסודיות שאופפת אותו?
שיעור גבוה של הציבור הישראלי אינו מאמין לגירסה הרישמית של אירועי ליל הרצח, וטוב יעשו אמצעי התיקשורת הציוניים אם יסייעו לנקות את הזוועה ההיא באמצעות חשיפתה!
בתגובה ל"סימנים מעידים" של אמנון לורד, 'יומן' 780:
אכן, "השנאה המבעבעת בעוצמות אדירות כלפי נתניהו", "שנאה שמפעפעת מהקרביים כלפי מעלה", היא "חומר הגלם הפוליטי החשוב ביותר לשימוש מהפכני", כפי "שמומחי השמאל הקיצוני הוותיקים יודעים". האם שנאה זו עמוקה יותר מזו שקודמיהם הביעו כלפי יצחק רבין לפני ש'הומרצ' ב-1992?
גם אני משוכנע שרה"מ בנימין נתניהו "מנווט את ישראל בתוך שתי סערות אדירות...ברמה שהיא מעל ומעבר ליכולות המוגבלות של מבקריו ההיסטריים". אמנון דורש "מהימין הישן בימים אלה...
להתלכד ולהבין את הסכנה", להגן על נתניהו ולתת לו גב. האם הוא מצפה לתמיכה נוספת מאלה שסייעו לו להבחר בכל ליבם —מתיישבי הישו"ב (יהודה, שומרון ובנימין), אותם 'הקפיא' שלוש וחצי שנים וזנח למתקפות פרועות-רסן של 'סרי' הביטחון (פנים וחוץ)? בסופו של דבר, הקרב על שרידותה של האוטונומיה היהודית בא"י מתחיל מבית, ועל נתניהו להחליט מיהו אוהב ומיהו אויב!.
כאמנון, גם אני חושש ממפלת נתניהו בבחירות הבאות. אולם לא פחות מכך יש לחשוש שהוא יסיים כפי שסיים יצחק רבין חס וחלילה, אם לא ימלא רה"מ את שאיפות ה'סמול' הקיצוני להמרת מדינת היהודים באחת 'לכל אזרחיה', כפי שאירע לרבין... הדרך הבטוחה למנוע סוף טראגי כזה היא באמצעות הרתעה והתראה: לחשוף את רוצחי רבין! ובכך ייעשה גם צדק לזכרו. לצערנו, אמנון אינו מוכן אפילו לשמוע את העדויות שנאספו בידי מר נתן גפן (וראו למשל) ובכך חושף את גבו (וחזהו...) של נתניהו להתנקשות נוספת ח"ו.

מה שתרצו לדעת על 'פרשת רצח רבין'
הכותב הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מדוע סוגרת עירית עפולה מידי שנה בתשעה באב את הפארק העירוני שנועד לשימוש כלל הציבור    רוב תושבי העיר חילוניים (עדיין), אם כך - מדוע למנוע מתושבים, שתשעה באב הוא עבורם יום חופשי מעבודה, להיכנס לפארק? במי זה פוגע? עמותת חדו"ש: מעשה קנאי,הזוי וחסר כל הגיון
שמעון רייר
אריה גל
אריה גל
הגזירות זה הכרח. והבחירה שלו אם לדפוק את העשירים או את העניים נכונה. גם בגלל שמצביעי הליכוד הם "אוהדים", אבל גם בגלל שבעצם אין חלופה אחרת
אריה גל
הסיבה היחידה לכך שדירה צנועה במרכז למי שאין לו דירה אחרת עולה יותר ממחיר דירה כזו בשדירות, היא הדאגה הממשלתית לכיסיהם של הטייקונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il