X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

עצומה הקוראת למובילי השידור הציבורי בארץ להשמיע את שירי הזמר העברי המוקדם (מראשית הציונות ועד סביבות קום המדינה) וגם לשלבם בתוכניות השונות, מופצת בימים אלה באתרי האינטרנט השונים ובאתר "עצומה". עד כה חתמו על העצומה קרוב ל-2,000 איש.
את העצומה יוזמת ומארגנת עמותת "זמרשת" העוסקת בשימור והנחלת הזמר העברי מלפני פרוץ המדינה. לטענת יוזמי העצומה, נכון להיום יש התעלמות מתמשכת מהזמר העברי המוקדם בשידור הציבורי ורשתות השידור הציבורי של רשות השידור וגלי צה"ל כמעט שלא משמיעות בתוכניותיהן שירים מסוג זה (להוציא מקרים יוצאי דופן, בודדים ואקראיים).
וכך נאמר בעצומה: "אנו רואים בשידור הזמר העברי המוקדם, חובה תרבותית של מדינת ישראל לאזרחיה. הזמר העברי המוקדם מהווה אבן יסוד בתרבות הישראלית ונוגע בכל התחומים: מאורעות היסטוריים, חגים, מצב חברתי ומדיני, השפה העברית המתעוררת, אמירה אישית וכמובן אהבה. היוצרים בזמר העברי המוקדם (חנינאקרצ'בסקי, מתתיהו שלם, מרדכי זעירא, עמנואל עמירן, שרה לוי-תנאי ורבים אחרים) הם מי שיצירתם הייתה המזון הרוחני של רבים מדור ההמשך - סשה ארגוב, מתי כספי, יוני רכטר ועוד. כפי שאמר חתן פרס ישראל נחצ'ה היימן: 'ללא היוצרים הללו לא הייתי יכול לכתוב תו אחד'".
אנו קוראים לקברניטי רשות השידור וגלי צה"ל: לשלב את שירי הזמר העברי המוקדם בכל הרשתות הציבוריות, ובעיקר ברשת ג', שהיא "הבית של המוזיקה הישראלית" ואמורה לשדר זמר עברי מכל הזמנים.
יש לשלב את הזמר העברי המוקדם בגאון, גם בשעות השיא! לשלב את הזמר העברי המוקדם כחלק מתוכניות זמר עברי העוסקות בתקופות וזמנים שונים.
בעצומה נאמר עוד: "יש להתייחס לחלק גדול מהעם - ציבור שאינו צעיר אבל חי ובועט, משלם מיסים יותר שנים מכל מאזין צעיר, ובעל זכויות שוות לכולם, אם לא יותר מכולם; להתייחס לקהל, מכל שכבות הגיל, שאכפת לו מהתרבות ומהמורשת העברית בכלל ומהזמר העברי המוקדם בפרט, והוא צמא אליהם. יש לתת ביטוי למגמות התרבותיות הצוברות תאוצה בתחום הזמר העברי: אירועים ומפגשים של שירה בציבור בכל רחבי הארץ, סדרות רבות של הרצאות על הזמר העברי המוקדם, מאות חבורות זמר ששרות בקביעות, וכמובן רשת האינטרנט השוקקת זמר עברי ישן (לא רק באתר זמרשת) ומשתוקקת לעוד. יש לתת מקום של כבוד לותיקים שפעלו בתחום ברשות השידור: אמיתי נאמן, מאיר הרניק, נתיבה בן יהודה, וייבדלו לחיים ארוכים: אליהו הכהן, דן אלמגור, גיל אדלמע, נחום (נחצ'ה) היימן, ואחרים.
"חזון רשות השידור הוא: "משידור ממלכתי - לציבורי. השידור הוא של הציבור ולמען הציבור". יש לדרוש מהשידור הציבורי להוכיח זאת".
העצומה תישלח למנהל רשות השידור יוני בן מנחם, מנהל קול ישראל מיכאל מירו, מנהל רשת א' אבישי פלחי, מנהל רשת ב' יאיר קורן, ראש מחלקת המוזיקה בגל"צ יורם רותם, מנהלת גלגל"צ דלית עופר, וגורמים נוספים הקשורים לשידור הציבורי.

תאריך:  07/08/2012   |   עודכן:  07/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השידור הציבורי מקפח את שירי הזמר העברי?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה זריצקי
עורך "מקור ראשון" מביע חשש מוצדק ממצבו האלקטוראלי של נתניהו, אולם מסרב לפרסם כל מידע על עלילת-דם "המרפסת", לפיה נתניהו תרם לשיסוי ברבין שהוביל להתנקשות בליל ה-4 בנובמבר 1995
אלי אלון
מדוע סוגרת עירית עפולה מידי שנה בתשעה באב את הפארק העירוני שנועד לשימוש כלל הציבור    רוב תושבי העיר חילוניים (עדיין), אם כך - מדוע למנוע מתושבים, שתשעה באב הוא עבורם יום חופשי מעבודה, להיכנס לפארק? במי זה פוגע? עמותת חדו"ש: מעשה קנאי,הזוי וחסר כל הגיון
שמעון רייר
אריה גל
אריה גל
הגזירות זה הכרח. והבחירה שלו אם לדפוק את העשירים או את העניים נכונה. גם בגלל שמצביעי הליכוד הם "אוהדים", אבל גם בגלל שבעצם אין חלופה אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il