X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

פסגת זאב. ירושלים.
השעה 06:55 בבוקר.
זמן משוער ליציאה מהפסגה: 3 דקות.
הזמן שלוקח למשפחת ישראלי לצאת מהפסגה הוא: 40-30 דקות. ויש ימים שלוקח עוד יותר, אך בימים כאלו פשוט עושים אחורה פנה וחוזרים לכביש אחרי כשעה.
כך נראית המציאות של תושבי פסגת זאב.
מה ביקשנו? לצאת מהבית ולהגיע ללימודים, לעבודה בזמן?! בקשה מוגזמת כנראה.
היו דיונים, מכתבים, ועדות ומעורבות של ראש עירית ירושלים ניר ברקת עוד בתקופת אורי לופליאנסקי, אך לא רואים שום תוצאה או לפחות התחלה של תהליך, של שינוי.
ואז - באה הרכבת. "הרכבת תשנה הכל", "בעלי רכבים ישאירו את הרכב בבית וייסעו ברכבת וכך העומס יופחת". אף אחד לא אמר שהרכבת רק תחריף את הבעיה, אך זה המצב בשטח.
סינכרון הרמזורים שהיה אמור להתקיים בחודש ספטמבר - לא קרה. בעודי נוסעת ליציאה מהשכונה, הייתי צריכה לחכות ששלושה רמזורים, אשר ממוקמים עם כמה מטרים ביניהם, יתחלפו לירוק, כאשר זה נראה בכוונה כשאחד נהפך לירוק ומיד השני הופך את צבעו לאדום.
מעבר הרכבת בשכונות הערביות לא שיפר את תמונת המצב אלא החריף אותו. אנשים רבים נמנעים מלעלות על הרכבת בפסגת זאב ומעדיפים לעלות עליה (אם בכלל) בתחנות אחרי השכונות הערביות.
אז מה אפשר לעשות?
קודם כל, לא לוותר. יש אווירת ויתור בקרב האזרחים של השכונה. היה אפשר לראות את זה בניסיון ההפגנה שערכו ורק עשרות תושבים הגיעו להראות הזדהות ואכפתיות. צריך להמשיך לשלוח מכתבים, לפרסם מאמרים, לשלוח פקסים לעירייה ולראש העירייה ניר ברקת בעצמו. אולי יום אחד מישהו יקרא אותם ויבין שהמציאות שבה אנו חיים היא פשוט מגוחכת. אולי מישהו יקדם ויזרז את הפתרון שכרגע נראה בצורת גשר או כביש עוקף או אפילו מנהרה תת-קרקעית.
שוטרים. אכיפה של המשטרה בצומת שלפני הגבעה הצרפתית, לדאוג שהתושבים שמגיעים מכיוון מעלה אדומים והכביש הישן של היציאה מהפסגה, לא יחסמו את צומת הירידה מהגשר. וכמובן למנוע תנועת משאיות בכבישים ובצמתים באותה שעת בוקר עמוסה.
כמובן שאפשר ללכת לכיוון הקפאת הבנייה, כמו שרוב תושבי השכונה מציעים, אך אני לא חושבת שזה הפתרון, משום שאנו עלולים למצוא עצמנו מחכים שנים ובינתיים מצב השכונה, חוץ מהפקקים, יילך וייעשה גרוע משנה לשנה. אולי הגעת תושבים חדשים תביא כוח צעיר וחדש עם הרבה רצון ואמונה לשנות את המצב.
לא רק תושבי פסגת זאב סובלים מתופעה זו, אלא גם תושבי שכונת מעלה אדומים, תושבי היישובים שמעבר למעבר חיזמה ותושבי שכונת אדם. מדובר כאן באלפי תושבים שסובלים בוקר אחרי בוקר, שבוע אחר שבוע, שנה אחר שנה, מבעיית "תזמון היציאה מהפסגה".

תאריך:  13/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר ברקת / Nir  Barkat
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחת ישראלי תיזמנה ארבעים דקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנא אבו חסין
בחברה הערבית בישראל אחוז הגירושין הינו נמוך ביותר, ונע בין אחוז לשני אחוז. יחד עם זאת גם בחברה הערבית מדובר בעליה תלולה במהלך העשורים האחרונים, כמעט כפול בהשוואה למצב לפני עשרים שנה
רועי אורן
מרק בריל
אריה גל
עזי נגר
מספר שאלות העולות בעקבות ההצעה של סגן יו"ר מפלגת החירות והצדק להחזיר את יהודי מצרים - למצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il