X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
ביום שישי נסענו, גם אני, איש מפלגת העבודה, לסיור של מרצ ו"שוברים שתיקה" בחברון ראינו את האנומאליה. ונזקקתי ליומיים כדי לגבש דעה על הנעשה בחברון
▪  ▪  ▪
חייל צה"ל בחברון [צילום: פלאש 90]

ביום שישי האחרון נסענו לחברון. סיור מטעם מר"צ ו"שוברים שתיקה". ואני בכלל איש "מפלגת העבודה". אפילו שלא זאת של בוז'י הרצוג ובטח לא של עמיר פרץ, אבל אני נשאר ב"עבודה", חבר רשום ופעיל, כדי להחזיר אותה להיות סוציאליסטית וישרה ושפויה ובאמת לטובתנו, כמו שאני רוצה. והיה סיור והיינו בחברון. וראיתי את כל האנומליה. וצילמתי המון. ולקח לי כמעט יומיים להחליט מה אני בעצם חושב על כל זה.
חברון. סיפר הבחור מ"שוברים שתיקה", המדריך שלנו, שהוא "התעורר" רק אחרי שסיים לשרת שם, כי בזמן שהיה שם "היה ברור" שכל ה"ההתעללות" בפלשתינים היא הכרח ביטחוני.
כי בואו נודה על האמת. כשאתה מתיישב בתוך גרונם של אנשים, אתה לא יכול "לבוא בטוב". הם לא מתרשמים מזה שאברהם אבינו ויעל אמנו גרו שם עוד בתקופת הדינוזאורים. הם בטוחים, הערבים, שזה שלהם, והדרך היחידה גם לגור להם במרכז הגרון וגם למנוע מהם לשחוט אותנו עד האחרון היא להוכיח להם בכל רגע ורגע מי הבוס, ולהראות להם בכל רגע ורגע מאיפה הדג משתין.
אז כן! הייתי צריך בכל רגע ורגע שם לזעוק: אז תוציאו אותם משם!!! מה פתאום שיהיו שם יהודים? זה מקום של ערבים!!! מה פתאום שיהיו שם יהודים?
אלא שאז מה שהסתובב בראש היו שתי מחשבות.
האחת אגואיסטית. ולאיפה ילכו? יבואו לכפר סבא? לא מספיק שחב"ד בכפר סבא נמצאים עכשיו בכל פינת רחוב אז אני צריך בעיר שלי גם אותם? יבואו, הלכה לי העיר!!! לא, תודה!!! והשנייה עקרונית.
למה? מה, לא גרים ערבים בישראל? לא באים, לבריאות! לא באים בכל יום ערבים וערביות בהמוניהם לקניות בכפר סבא? באים לפארק. וחצי העובדים ב"מאיר" ערבים. וגם חצי החולים. אז למה בדיוק ערבים בישראל כן ויהודים ב"פלשתין" לא? יש למישהו נימוק אינטליגנטי?
למה, האם בתש"ח הערבים של יפו לא היו אויבים, עם נשק, של יהודי תל אביב?
האם יהודי תל אביב בתש"ח לא ראו בערביי יפו חד-משמעית אויב?
אבל כשהוחלט שמוקמת מדינה, הונח הנשק, ו"אויבים" של אתמול הפכו בן לילה ל"שכנים", ולכל השחיטה ההדדית נאמר אז בקול רם וצלול "פּוּס!!!" עד כאן!!!
וכל מי שהתגורר בשיטחה של המדינה ביום הקמתה, "בלי הבדל דת, גזע, ומין", בין אם גר שם מזה חמישה דורות ובין אם מזה חמישה שבועות, הפך לאזרח המדינה; גם הערבים של יפו וגם היהודים של תל אביב, כולם, יהודים וערבים, פשוט "אזרחים", כולל, כמובן, הזכות לבחור ולהיבחר לכנסת.
אפשר לקרוא לישראל "מדינת היהודים". כי הרוב בה יהודי. אבל יש בה גם עשרים אחוז מהאזרחים שהם ערבים. כי "הם היו כאן כשהמדינה קמה".
והנה גם בשטח המדינה האחות העומדת לקום, "פלשתין", גם בה מתגוררים ביום הקמתה במעורבב שני עמים. אויבים זה לזה. בדיוק כמו שהיה בישראל כשהיא קמה.
ומה, באמת, האם כל הקטע של "בלי הבדל דת, גזע ומין", זה תופש רק כשמקימים מדינה ליהודים? ואילו הערבים "לא מספיק מפותחים" כדי לחייב גם אותם בדבר הבסיסי, האלמנטרי, הזה?
"כל המתגורר בשיטחה ביום הקמתה", "בלי הבדל דת, גזע ומין",
כל המתגורר בשיטחה ביום הקמתה נשאר במקומו. לא נזרק מביתו. אבל מניח את הנשק. מתגונן, בשעת הצורך, מעשה כל אזרח במדינה מתוקנת על-ידי ורק על-ידי, טלפון למשטרה, שתי מדינות לשני עמים. שתי מדינות דומות מכל בחינה. אחיות. שתי מדינות לשני עמים, כאשר בכל מדינה יש רוב של הלאום שלה ומיעוט שווי זכויות וחובות של בני הלאום האחר. "גדר גבוהה בונה שכנות טובה"?
אכן, וגם "סימטריה" עושה זאת.
יהודי חברון יישארו במקומם. כמו שנשארו במקומם ערביי עכו. וכמו ערביי עכו המצביעים ביום הבחירות לכנסת ישראל יצביעו יהודי חברון לפרלמנט של פלשתין.
שתי מדינות לשני עמים. ובכל אחת משתי המדינות גם מיעוט, אזרחים שווי זכויות וחובות, של בני הלאום האחר.
היש מישהו
או מישהי
שיש לו, או לה,
ולו נימוק אחד, שמחזיק מים, נגד?

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודי חברון? בדיוק כמו ערביי עכו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חי בסרט
יאיר100  |  28/05/14 04:21
2
לא כך פועלים המוסלמים
אברהם שלום  |  28/05/14 21:55
3
לא יתכן שלום בהסכמה עם הערבים
גור האריה  |  31/05/14 07:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אורי שרגיל
הפלשתינים 'הרגו' אותנו לפני עשרות שנים. הם הטילו עלינו קללה נצחית של מוות שהייתה אמורה להפוך אותנו לרוח רפאים. משום מה הציונים שפלשו לארץ הקודש שלהם לא הבינו את ה'רמז' (גם לא עוז) ולכן החלו לשחוט. מרגע שקמה המדינה הפכנו אנו לישות קמאית בעיני שבט דוב-המנהרות מעזה
קובי קמין
כן, אני מבין שהערבים הם אנשים בוגרים אחראים שקיבלו ומקבלים החלטות בעצמם. לכן, לא אזלזל בהם, לא אניח שהם "פרימיטיביים" ו"מפגרים", ו"יש להבין אותם ולהתחשב בהם", ואתייחס ברצינות הראויה לאיומיהם כלפי וכלפי משפחתי ועמי
איציק וולף
ראש הממשלה טען בראיון לרשת בלומברג האמריקנית כי ראש הרשות הפלשתינית לא עשה דבר על-מנת להתעמת עם הקונצנזוס הפלשתיני העוין לישראל    לבני: חרם על אבו מאזן הוא דבר טפשי
אליקים העצני
המסוכן ביותר בתגובה ההיסטרית של עיתונאים ואחמ"ים הוא השימוש הבלתי אחראי והבלתי מחושב בנשק יום-הדין, הלא הוא השם המפורש: ט ר ו ר    מסוכן מבחינה מדינית וגם מסכן נפשות, מפני שמניחים כאן גרפיטי ורצח על כפות המאזניים ומייחסים להם משקל שווה    את זה עושה עצם השימוש במילה - טרור
איציק וולף
שר החוץ תוקף את הגורמים בממשל האמריקני אשר קראו לישראל לערוך חקירה מקיפה של הריגת שני הנערים הפלשתינים בביטוניא ביום חמישי האחרון    "בסוריה נהרגו קרוב ל-170 אלף איש, חמאס הורג בלי עו"ד ובלי משפט - לא ראיתי שם את הקהילה הבינלאומית"    טוען כי הוא מסופק ביחס לאותנטיות הסרט שתיעד את הירי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il