X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מושגים
תקציר החשודים המרכזיים: אהוד אולמרט, דניאל אברמס ופרנק לואי המעשים: אולמרט פעל תוך ניגודי עניינים חריפים למען אברמס ולואי המבקר המליץ: חקירה פלילית פרקליט המדינה הורה: חקירה פלילית
▪  ▪  ▪
אולמרט. סיוע לידידים

פרשת אולמרט - שוחד במכרז בנק לאומי, היא אחת החמורות הנוגעות לראש הממשלה, אהוד אולמרט. חשפנו את הפרשה בתחקיר ביום 15.10.06. עולה ממנה חשד, כי אולמרט פעל בשנת 2005, בעת שכיהן בתפקיד מ"מ שר האוצר, תוך ניגודי עניינים חמורים. הפעם אין מדובר בעסקי נדל"ן מסואבים שבהם הוא מסובך, אלא בהתנהלות פלילית לכאורה מצד אולמרט בתהליך הפרטת אחד הנכסים הגדולים שבידי מדינת ישראל: בנק לאומי. אולמרט מכחיש, כרגיל, את כל החשדות נגדו.
ביום 29.10.06 - לאחר החשיפה ב-News1, הורה פרקליט המדינה, ערן שנדר, על בדיקה מקדמית של הפרשה. ביום 16.01.07, ולאחר שהתגבשה תשתית ראייתית לעבירות פליליות שביצע אולמרט, הורה פרקליט המדינה על פתיחת חקירה פלילית נגד אולמרט.

אולמרט סייע למקורביו תוך ניגודי עניינים

על בעל תפקיד בשירות הציבורי נאסר לטפל בעניין כאשר עולה חשש לניגוד עניינים. אלא שאולמרט לא נמנע מכך. יתירה מכך: הוא פעל כפי שפעל דווקא בשל ניגודי עניינים, כדי לשרת אילי הון הנמנים עם מקורביו:
  • המיליארדר היהודי-אמריקני, דניאל אברמס - נודע כאחד התורמים הבולטים לקמפיין של אולמרט לראשות עיריית ירושלים. אברמס הוא האיש שרכש בינואר 2004 מאולמרט את ביתו ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים תמורת 2.7 מיליון דולר, והוא האיש שהשכיר את הבית לאולמרט תמורת 2,250 דולר בלבד (לחודש), למרות ששווי הבית להשכרה היה באותה עת לפחות 3,800 דולר לחודש. בתקופה שהוצע לאומי במכרז, ביצעו אנשיו של אברמס בדיקות לאפשרות השתתפותו ברכישת הבנק.
  • המיליארדר היהודי-אוסטרלי, פרנק לואי - נמנה עם עשירי העולם בכלל ועשירי אוסטרליה בפרט, ומיודד עם אולמרט אישית. בתקופת המלחמה בלבנון, כשאולמרט מכהן כבר כראש הממשלה, הוא נפגש במעונו הרשמי עם לואי ואלפרד אקירוב. לואי מיוצג בישראל על-ידי משרד עורכי הדין בראשו עומד פרופ' יוסף גרוס, חותנו של אולמרט. בשנת 2005, בתקופת המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק, יוצג לואי על-ידי משרד זה. עורכי הדין דוד חודק (שותפו הבכיר של גרוס) ועו"ד תמי בן-דוד, הם שייצגו ישירות את לואי, הן בשיחות אישיות עם אולמרט והן בתכתובות.
מתחקיר שערכתי התברר, כי אולמרט, שנכנס באוגוסט 2005 לנעליו של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, פעל באופן המעורר שאלות נוקבות. למרות ניגודי העניינים, הוא לא פסל את עצמו מלהמשיך ולקבל החלטות הנוגעות להפרטת לאומי. אומנם נכון: בסופו של דבר לא הצליחו אברמס ולואי להשתתף ברכישת גרעין השליטה בבנק, אך באותם שלבים בהם דובר הם אכן השתתפו. אולמרט פעל למענם וגרם נזק גדול למדינת ישראל.
אולמרט נכנס לעניין כמו פיל לחנות חרסינה. הוא הנחית הוראות וכפה את עמדתו על הפקידות הבכירה, וזאת באופן שעורר כבר אז תהיות. אולמרט הילך אימים וכפה את עמדתו גם על החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, ובנוסף התערב באופן בוטה בעניינים האמורים להיות מסורים בלעדית לוועדת המכרזים.
רק מאוחר יותר החלו כמה גורמים להבין מה אירע, ומה הניע את השר-הנכנס לקבל החלטות מרחיקות לכת בנושא. הדבר התברר במיוחד אחרי חשיפת פרשת רכישת הבית בכ"ט בנובמבר, כשהתברר כי דניאל אברמס הוא שרכש מאולמרט את הבית, במחיר מפוקפק. מחמת זאת החלה בדיקה בהוראתו של מבקר המדינה, השופט (בדימ.). ביום 25.10.06, בעקבות פיצוץ הפרשה ב-Nfc ופניות כלי התקשורת, ולאחר חודשים ספורים של בדיקה, המליץ המבקר ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד אולמרט ושותפיו למעשים הבלתי חוקיים לכאורה.

אולמרט ניסה להגדיל ההטבות

אולמרט פעל כאמור באופן חריג לסדר הטבות למשקיעים. לשם כך הוא כופף את הפקידות הבכירה במשרד האוצר ובראשם את חשב המשרד, ירון זליכה. הדבר קיבל יתר תוקף אחרי שקיבל מכתב מעו"ד דוד חודק. זה האחרון הלין על-כך שהתנאים לא טובים ומפתים מספיק עבור פרנק לואי. לכן התגייס לעזור, וקיבל החלטות הנוגדות את המלצות הצוות הבכיר במשרד האוצר שטיפל במכרז במשך תקופה ארוכה:
  • קבע להעדיף מכירה למשקיע שיבקש לרכוש גרעין שליטה, וזאת במקום התוכנית הבסיסית: יצירת תחרות בין אלה לבין משקיעים פיננסיים (בשלב הראשון הוצעה חבילת מניות בשיעור 9.99%, ובשלב השני – 10% נוספים);
  • הכריע בעד פתיחת אפשרות למשיכת דיבידנדים מהבנק כבר בשנים הראשונות - כדי לממן את הרכישה. ובמילים פשוטות: מימון חלק ניכר מהרכישה, מכספי הבנק;
  • הכריע בעד מתן הנחה של 10% על המניות הנוספות שיירכשו בעת מימוש האופציה;
  • הורה על מתן הטבות נדיבות יותר לעובדי לאומי, כדי שיאפשרו קיום המכרז. העובדים יוצגו על-ידי עו"ד רם כספי, ידידו של אולמרט.
החשב זליכה, ועימו גורמים נוספים, התרעם על התנהלות אולמרט, אך אולמרט כפה את דעתו ואמר: "אתה רק ממליץ. אני מחליט". בתקופת המכרז אף הופעלו לחצים נוספים על זליכה שיבוררו בהמשך. לא בכדי הוא אחד מבעלי התפקידים הבכירים שמסרו - בפני צוות החקירה של מבקר המדינה, עדות מפלילה נגד אולמרט.

תאריך:  28/10/2006   |   עודכן:  06/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת אולמרט - שוחד במכרז לאומי
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט ואולמרט ועוד פעם אולמרט
אביגיל  |  29/10/06 06:29
 
- לא שכחנו : שְדֵה קֶטֶל
נכלולי-מתפתל-מהתל  |  25/12/09 22:11
2
הדיל עם בנק ישראל
מושיקו  |  29/10/06 14:55
3
חלק ב' נושאי שחיתות חמורים
לוין שטינקר של זליכה  |  1/11/06 23:43
4
פגיעת שווא בשם הטוב של גרוס
אמיתית  |  10/12/06 21:27
5
יומו של גדול הנוכלים,מתקרב.גם יומם
אמיר --- חיפה  |  4/02/07 21:12
6
זו היתה השאיפה של ראש הממשלה
s  |  8/05/07 03:04
7
אוי לה ל"מדינה" שאלו "מנהיגיה" ל"ת
רפובליקת בננות !  |  25/02/10 16:30
8
עשה הכל לשם שמיים
צופה עתידות  |  12/07/10 18:28
9
הרשויות כלפי האזרח הלא מקושר2
פרפר  |  27/09/12 06:17
10
הרשויות כלפי האזרח הלא מקושר1
פרפר  |  27/09/12 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יואב יצחק
תקציר    החשודים המרכזיים: אהוד אולמרט, אברהם הירשזון, רענן דינור, דליה איציק    המינויים הבלתי חוקיים שבוצעו: עו"ד לילך נחמיה (זוגתו של הירשזון), שמעון משה, יצחק מיכאלי, יעקב פדידה    המבקר ממליץ: חקירה פלילית
יואב יצחק
תקציר    החשוד המרכזי: אהוד אולמרט    קיבל במשך השנים מאות עטים נובעים ויוקרתיים (לאספנים) בשווי הנאמד ביותר ממיליון דולר, כולל מאנשי עסקים שביקשו את התערבותו ועזרתו במשרדי הממשלה    בעקבות החשיפה ב-News1 הורה היועמ"ש על פתיחת חקירה ראשונית    בסופה החליט היועמ"ש להסתפק בהערה לאולמרט על שסייע במנהל מקרקעי ישראל לידידו אלכסנדר טסלר למרות שקיבל ממנו מתנה זמן קצר לפני התערבותו: עט נובע שאותו רכש טסלר ב-1,750 דולר [פורסם לראשונה ב-2006, י.י.]
מרכז שניידר לרפואת ילדים
ד"ר שמואל לוינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il