X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
מכתבו של העיתונאי-חוקר יואב יצחק, מו"ל News1, אל שרת המשפטים איילת שקד, בעניין ההודעה הכוזבת מצד משרד המשפטים בפרשת תנ"צ אפרים ברכה המנוח יצחק מבקש משרת המשפטים לפעול להוצאת הודעה מתקנת
▪  ▪  ▪
תגובת שרת המשפטים
שרת המשפטים אילת שקד נמנעה ממתן תגובה רשמית, מסודרת ומכובדת. במקום זאת שיגרה דוברת השרה, טל בנש, את התגובה שלהלן כהודעת SMS:
"מבדיקה שערכה השרה מול היועמ"ש ופרקליט המדינה נאמר כי הם עומדים מאחורי האמור בהודעה כי לא התנהלה חקירה סמויה".
הנה כי כן: במקום לערוך בדיקה עם חוקרי מח"ש - שאכן קיימו חקירה סמויה (גבו עדויות, ערכו בדיקות פוליגרף, אספו רישומי שיחות, וקיבלו לידיהם מסמכים רגישים), באישור היועמ"ש ופרקליט המדינה, ולהגיב בהתאם, בחרה השרה שקד לפנות אל וינשטיין וניצן, שכיזבו לציבור קודם לכן, וליתן להם הזדמנות להתבצר בכזביהם ולהוסיף חטא על פשע. ממש נפלא מצד מי שהבטיחה למלא את תפקידה באופן עצמאי, באחריות ובמקצועיות.

כ"ח בתמוז תשע"ה
15 ביולי 2015
לכבוד
שרת המשפטים, גב' איילת שקד
משרד המשפטים
גבירתי השרה,
הנדון: הודעה כוזבת מצד משרד המשפטים בפרשת תנ"צ ברכה
1. ביום 05.07.15 הוציא משרד המשפטים את ההודעה שלהלן (ציטוט):
  • במענה לפניות כתבים ובהמשך לטענות יואב יצחק כאילו התקבלה החלטה לפתוח בחקירה נגד תנ"צ אפי ברכה המנוח, נבקש להבהיר באופן חד-משמעי כי מדובר בשקר גס, בהמשך לפרסומים כוזבים של יצחק בעניין זה [ההודעה מצ"ב, י.י.].
2. ההודעה דלעיל הופצה לכלי התקשורת למרות שבשבועות שקדמו להתאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, התקיימה בפועל חקירה סמויה במחלקה לחקירה שוטרים, בהנחיית פרקליט המדינה ו/או היועץ המשפטי לממשלה. החקירה בוצעה בעקבות חשיפות הח"מ באמצעות News1 ומידע נוסף שהובא בפני מח"ש.
3. הודעת משרד המשפטים גרמה נזק חמור לח"מ, שכן הוא הוצג כמי שפרסם דברי שקר שהביאו להתאבדותו של תנ"צ ברכה ז"ל. ההודעה הפוגענית נוצלה על-ידי עיתונאים רבים - הנמנים עם יריביו של הח"מ ו/או שנמנו עם מקורביו ונאמניו של ברכה, להוצאת דיבה חמורה נגד הח"מ עד-כדי האשמתו בהריגה. לא פחות.
4. החקירה הסמויה (ובלשונו של היועמ"ש: "בדיקה חשאית") שהתקיימה במשך שלושה שבועות לפחות, כללה: קבלת עדויות משורה של עדים ומקורות מידע, הפעלת אמצעים מודיעיניים, בדיקות פוליגרף, איסוף ראיות חפציות (לרבות רישומי שיחות של כמה עדים, צילומי-מסך של הודעות ששוגרו בסלולר), ועוד.
5. במסגרת החקירה הסמויה שבמוקדה תנ"צ ברכה, התקיים ביום 02.07.15 דיון בלשכתו של היועמ"ש, יהודה וינשטיין, בנוכחות פרקליט המדינה שי ניצן וראשי מח"ש, ובמעמד זה הורה היועמ"ש על ביצוע פעולות נוספות בחקירה הסמויה. דבר קיומה של "בדיקה חשאית" אושר על-ידי היועמ"ש בהודעה מיום 07.07.15.
6. יודגש: המחוקק הסמיך את מח"ש לבצע חקירה נגד שוטרים בחשד לעבירות. וכך אכן אירע בענייננו. צמד המילים - "בדיקה חשאית", מהווה לכל היותר מכבסת מילים, אך במהות: מה שבוצע הוא: חקירה סמויה.
7. נמצא, אפוא, כי הודעת משרד המשפטים מיום 05.07.15, שבה הוכחש דיווח של הח"מ על קיומה של חקירה סמויה - הודעה שהופצה רשמית וגררה את כלי התקשורת להתגולל על הח"מ, הינה כוזבת. לטענת הח"מ, ההודעה הכוזבת הוצאה באופן מכוון, בין היתר כדי לטשטש את אחריותם של ראשי התביעה, ובראשם היועמ"ש, לסחבת הממושכת והמגמתית בניהול החקירה הסמויה, ואי-שמירת אפרים ברכה ז"ל (הח"מ הזהיר, מבעוד מועד, ואף פרסם ב-News1 כי ברכה מאיים להתאבד אם יזומן לחקירה).
8. אני מבקש משרת המשפטים לפעול ולחייב את אנשי משרדך להוציא הודעה מתקנת, שבה ייאמר כי ההודעה שהופצה ביום 05.07.15 אינה נכונה, וכי אכן - בשבועות שקדמו להתאבדותו של תנ"צ ברכה ולמעשה עד רגע התאבדותו, התקיימה בעניינו חקירה סמויה.
בברכה,
יואב יצחק

תאריך:  15/07/2015   |   עודכן:  15/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הודעה כוזבת מצד משרד המשפטים בפרשת תנ"צ ברכה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
האם היא מושחתת?
איילת שקד אמיתית?  |  15/07/15 14:51
 
- ישר כוחך יואב ואל תחדל מן האמת ל"ת
יואב יצחק תותח על  |  15/07/15 16:07
2
ברור
שמ  |  15/07/15 15:14
 
- אכן שמ יקר; זהו המבחן הקובע! ל"ת
א. וינשטיין  |  15/07/15 15:58
3
יואב חשף נשיא מכהן וראש ממשלה  ל"ת
מושחתים  |  15/07/15 15:28
4
למה 'פרשת גל בק ז"ל' לא באתר  ל"ת
ליואב יצחק  |  15/07/15 16:36
5
זה יהיה המבחן שלה..מבחינתי ל"ת
תודה רבה ליואב  |  15/07/15 16:39
6
כל הכבוד=כך יש לעבוד עם כזבנים ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  15/07/15 17:08
7
שקד = סמולנית בתחפושת
חשדנית  |  15/07/15 20:47
8
במקום להודות שהיה פזיז מדי
ע.ג.  |  15/07/15 22:18
9
יועץ חחחח
זהבה מנחם  |  16/07/15 00:27
10
צר לי אבל זה לא חדש. ספין ל"ת
בר דרור דוד  |  16/07/15 01:25
11
טעות מבישה של השרה איילת שקד
משה, עורך-דין  |  16/07/15 13:12
 
- נכון
אהרון שחר  |  16/07/15 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ברכה
עמי דור-און
את הסיפור התעלומתי של אפרים ברכה המנוח אי-אפשר להניח בלי לקיים דיון-חקירתי גם בענייניו הפליליים של הרב יאשיהו פינטו. על זה נאמר: פטור בלא כלום אי-אפשר
יואב יצחק
פרופ' משה נגבי מפנה אצבע מאשימה כלפי News1 כאילו פרסמנו הכפשות נגד תנ"צ אפרים ברכה ז"ל    אלא שנגבי פוסל במומו: הוא לא עשה את המינימום הנדרש מפרופסור המבקש להגיע לחקר האמת - לפנות ל-News1 ולברר את העובדות    אם היה בודק, ואם היה כותב ביושר, היה מביא בפני הציבור מסקנות הפוכות מאלה השקריות שפרסם    למרבה הצער, נגבי, שנחשד בבחרותו בשיבוש הליכי משפט וסולק מהפרקליטות הצבאית כשהיה פרקליט צעיר, לא נגמל מתכונותיו הבסיסיות: לשקר, לפברק
איתמר לוין
מדוע יש להמשיך בבדיקת החשדות למרות מותו הטרגי של אפרים ברכה, מדוע את חקירת המוות יש להעביר לידי גורם אוביקטיבי, ומדוע יש לבדוק לעומק את התנהלותם של וינשטיין וניצן
יואב יצחק
הביקור בביתו של תנ"צ ברכה ז"ל נערך ביום 18.02.12    הרב פינטו, יחד עם הקבלן-החשוד ושניים מעוזריו, הגיעו לביתו של ברכה במודיעין כדי לעודד את רוחו עקב בעיה משפחתית    עם יציאתם למכונית הזהיר ברכה את הקבלן: מתקיימת חקירה סמויה נגד סגן ראש העיר אשדוד עמרם כנפו בחשדות לעבירות שוחד ובקרוב עוברים לחקירה גלויה; השם שלכם עולה כל הזמן...
איתמר לוין
משה נוסבאום א' תקף במשך שבוע את הפרסומים ב-News1 בנוגע לאפרים ברכה והכחיש את קיומה של בדיקה חשאית (פלילית) בעניינו    משה נוסבאום ב' אומר שכנראה ברכה העלים את הטלפון הנייד שלו "וכנראה שהייתה לו סיבה לכך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il