X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
מחטף במשרד התחבורה: ביטל את האיסור האוסר נסיעות כחצי שעה לפני שבת ואחרי צאתה המשמעות: נסיעות יגלשו בשישי לתוך שבת והפעלה במוצ"ש תהיה כרוכה בחילול שבת
▪  ▪  ▪
כ"ץ. שוב לא ידע? [צילום: פוטו נגבה]

למרות הצהרות שר התחבורה ישראל כ"ץ כי הוא מתנגד לשינוי בסטטוס-קוו בנושא תחבורה ציבורית בשבת, תיקן משרד התחבורה את הנהלים כך שיתאפשר לקווים שכיום אינם מורשים לנוע בשבת לנסוע גם בשבת - כך עולה מתחקיר News1.
על-פי הנוהל הקודם, היו חייבים קווי התחבורה הציבורית, שלא קיבלו היתר לנוע בשבת (מדובר ברוב הקווים במדינת ישראל), להגיע לתחנה האחרונה כחצי שעה לפני כניסת השבת ולהוציא את הנסיעה הראשונה כחצי שעה אחרי צאת השבת.
מחטף של הימים האחרונים
הנוהל שונה בימים האחרונים במחטף, ונקבע בו כי "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה האחרונה כך שהנסיעה תגיע לתחנת היעד לפני כניסת השבת" וכי "המפעיל יקבע את מועד יציאת הנסיעה הראשונה לאחר יציאת השבת, על-פי מועדי יציאת שבת".
משמעות הדברים היא שהפעלת תחבורה ציבורית בימי שישי ובמוצאי שבת תהיה כרוכה בחילול שבת. משום שהיא מבטלת את זמן ההיערכות להפעלת השירות או לסיומו ותחייב הסעת נהגים לבתיהם/למקום עבודתם בשבת וכן שינוע אוטובוסים לחניונים/לתחנות המוצא בשבת עצמה.
בשל גודשי תנועה, בימי שישי בעונת החורף בה שבת נכנסת מוקדם, יגלשו קווים לתוך השבת. עד היום הסביר משרד התחבורה כי "גלישת" קווים לתוך השבת היא תקלה נקודתית. כעת, כאמור, "ממסד" המשרד את התקלות-לכאורה ולא ינקוט צעדים נגד הקווים ש"גולשים" לשבת, אם על-פי לוח היו אמורים להגיע ליעדם הסופי דקה לפני שבת, אך התעכבו בשל הפקקים כפי שקורה כמעט כל הזמן.
הנוהל הישן - ברור כשמש
שינוי הנוהל נעשה בטענה כוזבת לאי-בהירות כביכול בנוהל הישן. בניגוד לטענת משרד התחבורה, הנוהל הישן ברור כשמש ואינו מותיר לספקות. השינוי בוצע לאחר שלמשרד התחבורה התברר, כתוצאה מתלונה שהגיש הארגון המשפטי "התנועה למדינה יהודית", כי המשרד מפר את הנוהל. אולם במקום להורות לתקן את ההפרות בחר המשרד "להלבין" את החריגות באמצעות תיקון של הנוהל, כאמור. במשרד התחבורה מנסים להציג מצג-שווא כאילו השינוי קוסמטי ולא ישנה את המצב הקיים, אולם בפועל מדובר בשינוי מהותי. בא-כוח התנועה למדינה יהודית, עו"ד אורי ישראל פז, שצפה מראש כי במשרד התחבורה יפעלו כגנבים בלילה וישנו את הנוהל, התריע על כך מראש והזהיר את המשרד לבל יהין לבצע שינוי. מה שלא מנע מפקידי המשרד "לצפצף" על הבקשה.
דובר משרד התחבורה סירב לגלות מי הגורם ברשות הארצית לתחבורה ציבורית שקיבל את ההחלטה לשנות את הנוהל ורק אמר שמדובר בגורמי המקצוע. כמו ביתר הפעמים האחרות בהן הפר משרד התחבורה את החוק בנושא תחבורה ציבורית בשבת, הדגיש הדובר כי גם הפעם לא עודכן השר בידי פקידי משרדו לפני ביצוע השינוי ולא היה מעורב כלל בתהליך. כתב News1 מעיר כי מוזר שלמרות שנכווה בעבר בנושא, לא דורש השר לעדכן אותו בכל שינוי לנוכח היותו של העניין נפיץ מבחינה פוליטית.
שר התחבורה ישראל כ"ץ מאפשר מדיניות לא-מוצהרת של הוספת שירות תחבורה ציבורית בשבת, ובתקופת כהונתו כשר התחבורה נוספו אלפי נסיעות בשבת. בחודש יוני אף הוגדלה תדירותם של כמה קווי לילה בצפון הארץ, והם מתחילים לפעול מוקדם יותר - כבר בשעה 22:00.

עוד בעניין תחבורה ציבורית בשבת
תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוהל ש"ילבין" תחבורה ציבורית בשבת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
זה נורא יוסיפון
אורח  |  2/07/15 17:30
2
די לכפיה הדתית,באמת די
לעידן  |  2/07/15 20:18
3
מוניות הרי פועלות בשבת
הגלשנית  |  2/07/15 20:36
4
תחבורה ציבורית בשבת
אורח  |  3/07/15 09:45
5
זה בדיוק ה"סטטוס קוו" תמיד היה
michael123  |  3/07/15 19:37
6
צריך להתיר תחבורה צבורית
היהודי הנצחי  |  4/07/15 08:20
7
צבע הכסף וצבע הדתיים
הגוי..  |  5/07/15 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
טוענת שלא קיבלה את מלוא התמורה המגיעה לה על הקמת תחנת מודיעין מרכז - שבע שנים לאחר שהתחנה נפתחה לקהל
עידן יוסף
שינויים בהסדרי התנועה במפרץ חיפה    עד מתי נוסעים ייאלצו להמשיך ולעבור דרך חנויות הקניון כדי להגיע לתחנות הרכבת
עידן יוסף
שר התחבורה צופה שהרכבת הקלה בגוש-דן תביא לשימוש של 50-40 אחוז בתחבורה הציבורית    מנכ"ל נת"ע: הרכבת תיסע באוקטובר 2021 ואולי לפני כן    ועדת משנה בראשות דב חנין תהיה הזרוע הארוכה לפיקוח מטעם ועדת הכלכלה
יאיר ויסמן
ככל הנראה כדאי לשר התחבורה האמריקני ובכירי משרדו לבוא לישראל כדי ללמוד איך מנהלים את משרד התחבורה עם עשייה, במקום התנהלות של יללות וקיטורים ללא תוצאות
עידן יוסף
באיצטלה ביטחונית כביכול הוציאה מפעילת הרכבת הקלה בירושלים משימוש קרונות שנסדקו מעט מאבנים במקום לתקן אותם מחוץ לשעות הפעילות וגרמה לפגיעה קשה בנוסעים    יו"ר ועדת הפנים: היעד הוא אפס יידויי אבנים, ואם למשטרה נדרשים אמצעים - שתבקש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il