קו של אגד משדה התעופה עובדה לאילת, הפועל מזה כשלוש שנים וחצי, עובד גם בשבת. הפעלתו של הקו בשבת נעשית בניגוד לחוק לצמצום תחבורה ציבורית ביום המנוחה.
מדובר בקו 282, קו עונתי שפועל בשני הכיוונים משעות הבוקר, אך אינו מופיע ברשימת הקווים המורשים לנוע בשבת שפרסם
משרד התחבורה. הקו גם אינו מופיע בלוחות הזמנים, אך מבצע 11 נסיעות בשבת מהשעה 08:30 בבוקר בהתאם לזמני הנחיתות בשדה.
הקו הושק ב-25 באוקטובר 2015, ופעילותו בשבת לא אושרה מאחר שאינו עומד באמות המידה של תקנה 386א לתקנות התעבורה. ל-News1 נודע כי מי שלחץ על הרשות לתחבורה ציבורית להעלים עין מפעילותו של הקו בשבת היה מנכ"ל משרד התחבורה דאז,
עוזי יצחקי, שלחץ להפעלת הקו. יצחקי בחר שלא להגיב. אולם
גם לאחר שסיים את תפקידו, אושררה הפעלת הקו בשבת בידי מנכ"ל המשרד הנוכחית, קרן טרנר אייל, וזאת כאמור בניגוד לחוק.
עלות הנסיעה בקו היא 21.50 שקל (קוד 11), אולם למרות שמדובר בקו תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין, לא ניתן לשלם עבורה באמצעות כרטיס הרב-קו הרגיל, והנוסעים נדרשים לקנות כרטיס רב-קו אנונימי בעלות של 5 שקלים. בשל כך, תעלה להם נסיעה הלוך ושוב 48 שקלים. אגד מרוויח על כל נוסע לפחות 20 שקלים, כך שמדובר בקו רווחי, וייתכן שזו הסיבה שמשרד התחבורה מתעלם מהעניין.
- דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר תשובה לאקונית, מבלי להתייחס להיבטים של עבירה על החוק: "קו 282 הינו קו ייעודי הפועל בין נמל התעופה רמון [הכוונה לעובדה, ע.י.] לאילת, בהתאם לזמני הנחיתות בנמל".
- דובר אגד רון רטנר: "הקו משרת את התיירות האירופית המגיעה לנפוש (בעיקר בעונת החורף) באגן הים האדום. השרות פועל משדה התעופה עובדה לאילת ובחזרה. האישור להפעלה בשבת ניתן ע"י משרד התחבורה כבר מהעונה הראשונה, מתוקף חוקי הסטטוס-קוו החלים על עיר התיירות אילת וסביבותיה...".
תשובתו של דובר אגד תמוהה. כאמור, מעולם לא ניתן היתר לפעילות הקו בשבת. על-פי מדיניות משרד התחבורה הנהוגה זה שנים, מצריך היתר לפעילות בשבת אישור מצד המפקח על התעבורה, חתימה מצד מנכ"ל המשרד ולבסוף חתימה של שר התחבורה עצמו - וזאת לנוכח רגישות הנושא.
יתרה מכך, בניגוד לדברי רטנר, היתר לפעילות בשבת יכול להינתן רק על-פי אמות המידה המופיעות בסעיף הראשון של התקנה, שאינן כוללות היתרים להסעת תיירים כפי שאלה לא פועלים ביתר שדות התעופה בישראל; ועל-פי חוק לא ניתן לתת היתר להפעלת קווים חדשים באזור אילת, ככל שמדובר בקווים חדשים שלא פעלו לפני שנת 1991.
מן התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, גוף משפטנים שנאבק בשנים האחרונות לצמצום התחבורה הציבורית בשבת, נמסר: "במשך שנים אנו מתריעים מפני ההתנהלות הבלתי חוקית והפלילית מצד פקידי משרד התחבורה, והגילוי הנוכחי אינו מפתיע. התנועה תפנה באופן מיידי לגורמים המוסמכים לכך, לרבות
מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה".