X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
יו"ר מפעל הפיס שמעון כצנלסון הוא דירקטור בחברת נאנט בניהולו של אחיו אוסקר, יו"ר ובעלים של חברת אוליפיה העוסקת בבנייה ברשויות מקומיות שנתמכות על-ידי מפעל הפיס
▪  ▪  ▪
רצון טוב מהעירייה. אוחיון

עמותת אומ"ץ פנתה השבוע לניצב יוחנן דנינו, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, בבקשה לבדוק חשד כי אחיו של יצחק אוחיון ראש עיריית פתח תקוה קיבל זיכיון ממפעל הפיס לכאורה על-מנת ליצור רצון טוב מצד עיריית פתח תקוה כלפי חברת הבנייה אולימפיה של אוסקר כצנלסון, אחיו של יו"ר מפעל הפיס שמעון כצנלסון. חברת אולימפיה ניהלה מאבק משפטי עם עיריית פתח תקוה סביב מיזם של 4 בנייני דיור מוגן ברחוב המכבים. לפני כשנה וחצי היא רכשה יחד עם שותפים חטיבת קרקע לבנייה בת 45 דונם בסמוך לשכונת יוספטל, שעל-פי התב"ע המאושרת, ניתן לבנות בה 230 יחידות דיור. בעת הרכישה הודיע אוסקר כצנלסון שהיה אז מנכ"ל אולימפיה, כי בכוונתו לבצע שינוי בתב"ע ולהעלות את מספר הדירות במתחם ל-300. שינוי תב"ע מחייב רצון טוב מצד ראש העיר ואומ"ץ מבקשת לבדוק אם מתן זיכיון פיס לאחיו של ראש העיר אינו מהווה אמצעי שוחד לכאורה, שבא ליצור את הרצון הטוב המבוקש.
כצנלסון מכחיש קשר לחברת אולימפיה
יו"ר מפעל הפיס שמעון כצנלסון מצדו מכחיש את קשריו לחברת הבנייה אולימפיה של אחיו. לטענתו אין קשר בינו לבין חברת אולימפיה ולבין מפעל הפיס, וכל ניסיון למציאת קשר כזה הוא "ניסיון שווא שאין לו אחיזה במציאות". אלא שקשר כזה קיים ומבקר המדינה כבר התייחס בדוח הביקורת האחרון על מפעל הפיס, להיבטים של ניגודי עניינים הכרוכים בקשר זה. מתברר כי שמעון כצנלסון מונה לפני כשנה וחצי (אפריל 2006) לדירקטור בחברת נאנט הרשומה ונסחרת בחו"ל. נאנט הוקמה במשותף על-ידי אולימפיה וחברת לוינשטיין ועד לאחרונה חלק גדול ממניותיה של נאנט (41.7%) הוחזקו בידי חברת אולימפיה העוסקת כאמור במיזמי בנייה ברשויות מקומיות. בדיווחים מהבורסה התל אביבית, נאנט מוצגת כחברת בת של אולימפיה, כך שהכחשותיו של כצנלסון בדבר הקשר בינו לבין אולימפיה הן לפחות בלתי מדויקות.
קשרי האחים והחברות
הקשר בין שמעון כצנלסון לאולימפיה מבוסס גם על קשר משפחתי. שכן אחיו אוסקר כצנלסון המשמש כעת כמנכ"ל חברת נאנט, כיהן עד לפני כשנתיים כמנכ"ל אולימפיה ועד היום הוא יו"ר הדירקטוריון שלה ומחזיק במניותיה. קשרי האחים כצנלסון וקשרי החברות אולימפיה ונאנט יוצרים פתח לאפשרות ששמעון כצלנסון יעשה שימוש במעמדו במפעל הפיס על-מנת לקדם אינטרסים של חברת אולימפיה ברשויות המקומיות ולהעניק להן, או לעומדים בראשן הטבות ממפעל הפיס, על-מנת ליצור רצון טוב כלפי חברת אולימפיה. למרות אפשרות זו של ניגודי עניינים , דירקטוריון מפעל הפיס לא בדק את הקשרים הסבוכים בין האחים כצנלסון לבין שתי החברות אולימפיה ונאנט.
תגובות
  • דובר עיריית פתח תקוה מסר בתגובה כי עיריית פתח תקוה לא הכינה תב"ע להגדלת אחוזי הבנייה במתחם שנרכש על-ידי אולימפיה ושותפיה וכי "אחוזי הבנייה נגזרו מתוכנית בניין עיר תקפות".
  • מדוברות מפעל הפיס נמסר: "למפעל הפיס אין זכיין בשם מר אוחיון בפתח תקוה. אחיו של ראש עיריית פתח תקוה אינו זכיין של מפעל הפיס בעיר" [יצויין כי הדובר לא ענה על השאלה אם ניתן זיכיון לאחיו של אוחיון מחוץ לפתח תקוה - א.פ]. באשר לקשר בין כצנלסון לבין חברת אולימפיה נמסר מדוברות מפעל הפיס כי "שמעון כצנלסון אינו חבר בדירקטוריון אולימפיה" וכי "הניסיון למצוא קשר כזה או אחר בין אולימפיה, עיריית פתח תקוה ומפעל הפיס הוא ניסיון שווא שאין לו אחיזה במציאות".
  • מחברת אולימפיה החזקות נדלן בע"מ נמסר כי החברה מחזיקה כיום ב-29 אחוז בלבד מהון המניות המונפק של נאנט. עוד נמסר מהחברה כי מי שהקים את פרויקט הדיור המוגן בפתח תקוה היא חברה פרטית בבעלות בעלי השליטה של אולימיפיה.
בהקשר זה יש לציין כי חברת אולימפיה, הוקמה כחברה פרטית שאוסקר כצנלסון אחיו של שמעון כצנלסון נמנה עם בעליה ומנהליה חברה זו בנתה את מתחם הדיור המוגן בפתח תקוה ולאחר מכן הפכה לחברה בורסאית בשותפות הבעלים של אולימפיה הפרטית.

תאריך:  25/08/2007   |   עודכן:  25/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחוות האינטרסים של האחים כצנלסון
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
או ויי ויי יו אוי אוי אוי אך  ל"ת
התמנונים  |  25/08/07 11:13
2
מזמן לא אמין לחלוטין הפייס הזה
אמיר --- חיפה  |  25/08/07 11:52
3
יש לבדוק מי זוכה בהגרלות ל"ת
פגוע פיס  |  25/08/07 12:19
4
מנכ"ל מפעל הפייס לדורותיו
1sam  |  25/08/07 12:40
5
כצנלסון מיניו של עומרי שרון !!
מפשוטי העם  |  25/08/07 16:00
 
- עמרי שרון המושחת ומשחית מסתובב ל"ת
ומסובב חופשי?!  |  25/08/07 18:20
 
- כמילות השיר: "כולם גנבים כולם" ל"ת
הגשש החיוור  |  25/08/07 22:57
6
המדינה במצב פירוק מרצון. כלם
גונבים מה שנשאר  |  25/08/07 16:29
7
עוד מינוי של עומרי שרון, כמו  ל"ת
של קראדי וחלוץ...  |  25/08/07 18:16
8
לא סיימנו עם השחיתות?
אלי - חולון  |  25/08/07 19:36
9
לאולימפיה יש
רמתגני  |  26/08/07 07:28
10
האמת שדי נמאס לי מכל ה"פרשיות"
לוין  |  26/08/07 10:10
11
נראה לי עוד בלון נפוח. ל"ת
אברהמי  |  26/08/07 15:16
12
התאסלמתי. משום שזה עם מאוס,
עמאר, לשעבר עומר  |  27/08/07 12:35
 
- באמת התאסלמת?
ראנין  |  13/10/07 03:41
13
איזה קטע 12. אני התנצרתי לפני
פרנצ'סקו ברטולו  |  27/08/07 13:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פישביין
משרד הביטחון עצר מכירת בית נופש לחיילים בעכו במחיר נמוך משוויו לאברהם בורג למרות היענות הנהלת האגודה למען החייל בראשות יצחק איתן
יואב יצחק
שרת החינוך גייסה את ידידה הטוב, פרופ' יצחק גל-נור, לתפקיד סגן יו"ר המועצה להשכלה גבוהה    גמול בסך עשרות אלפי ש"ח לחודש היא הבטיחה לגל-נור, למרות שמדובר בתפקיד שנעשה בהתנדבות במשך עשרות שנים    עכשיו היא מגלגלת הצעת חוק בניסיון להכשיר את השרץ
רוני לינדר-גנץ
התחקיר המלא של TheMarker מגלה כמה מפסיד מי שמבצע שירות מילואים    על שולחן הכנסת מונחות שתי הצעות חוק שעוסקות בשיפור זכויותיהם של חיילי המילואים
מוטי אקסמיט
האם גורמים פליליים שולטים היום במועצת ההימורים בישראל? מה חלקם של הפוליטיקאים בכל הסיפור הזה? האם ישנם גורמים בספורט הישראלי הדואגים לאינטרסים שלהם על חשבון טובת הספורט בישראל? והכי חשוב - לאן הולך הכסף הגדול של מועצת ההימורים?
איילת פישביין
מקורבים פוליטיים של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, קיבלו ללא מכרז פרויקט של עשרות מיליונים להקמת מפעל לעיבוד הבוצה של ערי גוש דן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il