X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
שלומי: אחותו של ראש המועצה בנתה וילה בלתי חוקית כל הצווים שהוצאו להפסקת הבנייה - לא כובדו סמוך לסיום הבנייה נעשה ניסיון להלבין את עבירות הבנייה על-ידי הגשת תוכנית נקודתית לווילה
▪  ▪  ▪
ווילה חלומית בשלומי
גבי נעמן [צילום: חגית בוסקילה]

טלי צרפתי, אחותו של ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, ובעלה יוסף, בנו בשלומי וילה בניגוד לחוק. כל הצווים שהוצאו להפסקת הבנייה - לא כובדו. סמוך לסיום הבנייה נעשה ניסיון להלבין את עבירות הבנייה על-ידי הגשת תוכנית נקודתית לווילה. הדבר נעשה על-דעת ראש המועצה, נעמן, ואלי שמחון, ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה יוסף, האחראי על הבנייה בשלומי. משרד הפנים שלח חוקר לבדוק את פרטי המקרה.
הצווים הופרו
כאשר טלי צרפתי אחותו של ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, ובעלה יוסף, החלו לבנות את ביתם בשכונת הווילות השלווה שלומית, הם התקבלו בשמחה על-ידי שכניהם יעקב ותמר אלבו. כעבור זמן קצר הבחינו השכנים כי יסודות הווילה חורגים מהיתר הבנייה ומהתב"ע של השכונה. מאז ועד היום הם הם עסוקים בניסיונות לעצור את הבנייה הבלתי-חוקית. בשלב הראשון ביקשו השכנים את התערבות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה יוסף בראשות אלי שמחון, אחיו של שר החקלאות שלום שמחון, האחראית לבנייה בשלומי.
באפריל 2004 הודיע שמחון כי הוועדה פועלת בכיוון, וכי היא "הוציאה זה מכבר באמצעות בית המשפט, צו הפסקה שיפוטי לעבודות המתבצעות במגרש". ימים אחדים לאחר מכן, כאשר השכנים נוכחו לדעת שהבנייה הבלתי-חוקית בווילה לא הופסקה - הם פנו בעצמם לבית משפט השלום בחיפה, ולבקשתם ניתן צו מניעה נגד האחות ונגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הפעם הבנייה נפסקה לזמן-מה, אך כעבור חודשים אחדים, לאחר שהוסכם בין הצדדים כי צו המניעה יחול אך ורק על עבודות הבנייה הבלתי-חוקיות ולא על העבודות המתבצעות במסגרת היתר הבנייה החוקי, המשיכו האחות צרפתי ובעלה בבנייה הבלתי חוקית של הווילה שלהם.

"כמו מצבה מול העיניים"

בסופו של דבר, הוועדה המחוזית צפון לא אישרה את התוכנית הנקודתית להכשרת עבירות הבנייה בווילה של אחות נעמן ובעלה. אבל בינתיים הלכו ונשלמו עבודות הבנייה וחברת החשמל, ולמרות שמדובר במבנה לא חוקי, חוברה הווילה לרשת החשמל. בסיום הבנייה נמצא ששטח הווילה המוגמרת גדול ב-142 מטר מהמותר, שהמרחק בינה לבין השכנים קטן מהמותר ב-2 מטר לערך, ושהגובה שלה גדול ב-4 מטר מהמותר [11 במקום 7 מטר].
השכנים סירבו להשלים עם העובדה שמול עיניהם צמחה לה ווילה ענקית שמסתירה להם את האור ואת הנוף. הם פנו לבית המשפט על-מנת שיורה להרוס את החלקים הבלתי-חוקיים שבה. "איך שפותחים את דלתות הסלון זה עומד כמו מצבה מול העיניים. כל החלונות וכל הפתחים - כולם בתוך הבית שלי. אין מינימום של פרטיות", טען השכן אלבו בבית המשפט.
למרות שבתי המשפט מורגלים לנהוג בסלחנות ואינם ממהרים להוציא צווי הריסה, החליט שופט בית משפט השלום, דניאל פריש, בתאריך 21.05.06, להוציא את הצו המבוקש לאחר שהשתכנע כי "הנתבעים הימרו כי ככל שחריגות הבנייה שלהם יהיו גדולות יותר והסדרתן תחייב הריסת חלקים מהותיים יותר מביתם, יפעל הדבר באופן פרדוקסלי לטובתם על-ידי יצירת הרתעה מפני מתן צו הריסה".
השופט הורה לבצע את ההריסה תוך עשרה ימים, הזוג צרפתי ערער על ההחלטה ולאחרונה קבע בית המשט המחוזי בחיפה, בהרכב של שלושה שופטים, כי הוא מותיר על כנו רק את צו ההריסה המתייחס לחריגות בשטח ובגובה שנעשו בקומה השנייה. השכן אלבו מבטיח להמשיך עד שיוצא צו הריסה לכל עבירות הבנייה בווילה.
  • משרד הפנים, שהחלטת בית המשפט הובאה לידיעתו, מסר בתגובה כי ישלח חוקר לבדוק את התנהלות כל הגורמים המעורבים בבנייה הבלתי-חוקית של הווילה.
  • אלי שמחון, ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה יוסף, מסר בתגובה כי הוועדה תפעל על-פי פסק הדין ותתבע את טלי ויוסף צרפתי על אי-קיום הליך משפטי. שמחון מסר עוד כי אין לו קשרים אישיים עם גבי נעמן ראש מועצת שלומי וכי הקשרים ביניהם הם על בסיס מקצועי לגיטימי בלבד.
  • גבי נעמן לא מסר תגובתו.

ארנונה מופחתת לאחות

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן סייע לאחותו ובעלה במהלך הבנייה גם על-ידי גביית מיסי ארנונה מופחתים. למרות ששטח הווילה הבלתי-חוקית הוא 340 מ"ר, ולמרות שבהיתר הבנייה השטח המותר הוא 198 מ"ר, החליטה מועצת שלומי לגבות בגינה מיסים כאילו שטח הווילה הוא 123.13 בלבד. הנימוק לחיוב המופחת: עקב התביעות בבתי המשפט, הוכרחו האחות ובעלה לצמצם את עצמם למגורים בשטח קטן מהווילה.
טענה זו הועלתה על-ידי בני הזוג גם בבית המשפט בבקשה שהגישו לקבלת מטור מתשלום אגרה. אבל בית המשפט קבע בעניין זה: "על יסוד נכס המקרקעין רחב הידיים שנבנה על ידם", טענת האחות ובעלה כי הם מתגוררים רק בחלק מביתם - אינה משכנעת.

תוכנית נקודתית להלבנת העבירות

לנגד עיניהם הנדהמות של השכנים, הווילה הבלתי-חוקית הלכה והושלמה למרות צווי בית המשפט. הם פנו שוב אל הוועדה לתכנון ובנייה בראשות אלי שמחון, שאישר כי אכן, אחות ראש המועצה ובעלה, ממשיכים להפר את צו בית המשפט ומבצעים בווילה עבודות ריצוף, אינסטלציה וחשמל.
שמחון מסר כי הוועדה בראשותו הגישה תביעה להעניש את מפרי הצו. השכן אלבו, שנכח בבית המשפט בזמן הדיונים בתביעה, התרשם שמדובר במהלך סרק שמטרתו למשוך זמן. הרושם הזה התחזק כאשר צרפתי הופיע בבית המשפט והודיע כי פתח בהליכים להלבנת עבירות הבנייה בווילה, על-ידי הגשת בקשה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, לאישור 'תוכנית נקודתית' להגדלת אחוזי הבנייה ושינוי קווי הבניין, בווילה שלו.
התוכנית הנקודתית שהוגשה על-דעת גיסו של צרפתי, ראש מועצת שלומי, ואלי שמחון ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה יוסף, האחראית על הבנייה בשלומי, הצליחה לעצור לתקופה ממושכת את הליכי ביצוע צווי בית המשפט שהוצאו נגד צרפתי ואיפשרה לסיים את בניית הווילה הבלתי-חוקית.

תאריך:  01/12/2007   |   עודכן:  14/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וילה בלתי חוקית לאחות ראש המועצה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
איזו עזות פנים!! הם,מעל החוק!! ל"ת
הניה  |  1/12/07 21:20
2
קצה הקרחון של שחיתות מונציפלית ל"ת
גדעון אבי-גיא  |  1/12/07 21:44
3
כל הבניה במגזר הערבי לא חוקית ל"ת
מי מתרגש מזה?  |  1/12/07 23:24
4
רוכבים עלינו הרוכבים החופשיים
ארנונית   |  2/12/07 23:29
 
- לא היבנתי את הקשר לאולמרט
אדולף  |  24/12/07 06:19
5
רוב הראשויות המקומיות מושחתות
אריסטו מקיוולי  |  4/12/07 22:12
6
כמה וילות יש לעיליטה?ששולטת על
שור  |  5/12/07 15:03
7
כנסת נכבדה עכשיו ברגע זה
אסטרולוג  |  7/12/07 15:38
8
יואב יצחקי נימאס שאתה כותב על
אברהם ו  |  15/12/07 04:50
9
מכיר מכיר
ליסה  |  16/02/08 11:12
 
- אמת
תושב  |  4/06/08 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ממידע חדש שהוגש לבית המשפט עולה: אלומות מכרה למשפחה אמריקנית דירה בפרויקט ב-1.116 מיליון דולר (5365 דולר למ"ר)    לאולמרט נמכרה הדירה היוקרתית ביותר ב-1.2 מיליון דולר (3300 דולר למ"ר)
איילת פישביין
ח"כ לשעבר רפי אלול מונה באחרונה ליועץ הנשיא שמעון פרס    אשתו של אלול, עפרה, נעזרה בשם "פרס" לקידום מכללה שהוחשדה בשחיתות בדוח המבקר
יואב יצחק
חשיפה: סנ"צ דוד אוסמו, ראש מפלג ביחידה הארצית לחקירות הונאה, יזם חקירות נגד ראש העיר יהוד    מעורבותו נעשתה למרות אינטרס כלכלי בהיקף של חמישה מיליון דולר שיש לו ולמשפחתו
איילת פישביין
בודק מטעם רשם העמותות מצא כי חלק ניכר מהתקציבים שהעביר משרד הביטחון למימון פעולות להשבתו של רון ארד, בוזבזו    לכל אחד מחמשת הבכירים שולם שכר שנתי בסך 128-320 אלף ש"ח
איילת פישביין
רוני בר-און, בתפקידו כשר הפנים, העניק פרסי "ניהול תקין" לרשויות של מצטרפי קדימה, למרות שלא עמדו בקריטריונים    למרות הליקויים שנמצאו באותן רשויות בדוחות לשנת 2005, ובניגוד לכללים הברורים, הקפיד בר-און לסייע לאותם ראשי רשויות לקבל "הכשר" ש"ימרק" את חטאי הרשויות    מיותר כמעט לציין כי את המחיר בגין העסקנות הפוליטית הבעייתית משלם הציבור הרחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il