X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
תופעה בקואופרטיב אגד: נהגים חורגים משעות הנסיעה ולא נחים די דוחות פנימיים מציינים את שמות הנהגים ואת זמני החריגה אגד: לא ידועה חריגה
▪  ▪  ▪
התופעה נפוצה ובאגד טוענים: סטיה מתקנה 168 לא מוכרת

ועדת הכלכלה של הכנסת אומנם דחתה את הצעת שר התחבורה, שאול מופז, להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים מ-12 שעות המותרות כיום על-פי החוק ל-15 שעות, אך בחברת אגד כלל לא ממתינים ובניגוד לחוק, דורשים מן הנהגים לעבוד מעל ל-12 שעות.
דוחות פנימיים של חברת אגד, שהגיעו לידי Nfc, מציגים תמונה עגומה, שלא לדבר מסוכנת ביותר, של נהגים רבים בתחבורה הציבורית שעובדים יותר מ-12 שעות ביום נתון.
חריגות יומיומיות בסניף ראשון לציון
אחד המסמכים, שהונפק בסניף אגד ראשון לציון, מתייחס לחריגי הנהיגה 12 שעות לתאריך 9 באוקטובר 2007. באותו יום חרגו שמונה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה. אחד מהם אף נהג 14 שעות ו-17 דקות תמימות.
דוח שהונפק באותו סניף ביום שלמחרת מציין בשמותיהם לא פחות מ-13 נהגים שחרגו מעבר ל-12 שעות נהיגה. גם יום שלאחר-מכן חרגו תשעה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה כנדרש על-פי החוק.
חלק מן הנהגים מופיעים בכל הדוחות לאחר שחרגו משעות הנהיגה המותרות על-פי החוק, במשך שלושה ימים רצוף, תוך סיכון חיי הנוסעים.
הנהג מקרית ארבע נהג 15 שעות - יומיים רצוף
כרטיס נהג נוסף שהגיע לידי Nfc, מתאר את יומו של אחד מנהגי סניף התחנה המרכזית בירושלים ומצויין בו כי ביום 21 בנובמבר 2007 חרג הנהג בשלוש שעות מן המותר על-פי החוק.
על-פי הכרטיס, החל יומו של אותו נהג בשעה 6:03. באותו יום הוא נסע מקרית ארבע לבאר שבע, מבאר שבע לירושלים, מירושלים למעלה אפרים ומשם חזרה, מירושלים חזר שוב לחברון, ומשם לעתניאל וחזרה לקריית ארבע. המסלול האחרון שלו באותו יום, מסלול מאסף, החל רק בשעה 20:00. באותו יום ישב הנהג מאחורי ההגה 15 שעות תמימות. הרבה מעבר למותר על-פי החוק.
בכרטיס הנהג צויין בפירוש, כי הנהג פטור מלהגיע למשמרת הבוקר ביום שלמחרת, אך ב-22 בנובמבר 2007 הוא השכים קום כרגיל ובשעה 6:03 החל במסלול זהה למסלול שביצע יום קודם-לכן. מיותר לציין, כי גם באותו יום נמשכה עבודתו 15 שעות. שלוש שעות מעבר למותר על-פי החוק.
נהג נח 3 שעות ו-13 דקות בין ימי העבודה
דוח נוסף שהגיע לידי Nfc, נוגע לחריגי שעות המנוחה. בעוד שתקנה 168 לדיני התעבורה במתכונתה הנוכחית מחייבת מנוחה של 7 שעות רצופות לפחות לפני יום עבודה של נהג אוטובוס, מציג הדוח תמונה עגומה שעל-פיה לא נחו 20 נהגים בין יום עבודה אחד למשנהו את הזמן הקבוע בחוק. הדוח מתייחס ליום 14 ביולי 2007 ובו מצויינים שמותיהם של הנהגים שחרגו משעות עבודתם, מספרם האישי, השעה שבה סיימו את יום העבודה הקודם והשעה שבה התחילו את יום העבודה הבא שלהם.
חלק מן הנהגים נחו מעט פחות משבע שעות בין עבודה לעבודה, אך היו גם כאלה שנחו מעט יותר מארבע שעות בלבד. הגדיל לעשות נהג שנח בין יום עבודה אחד לשני שלוש שעות ו-13 דקות בלבד.
האחריות מוטלת גם על אגד
יש לציין, כי על-פי תקנה 168 מוטלת אחריות לא רק על הנהגים שחורגים משעות המנוחה, אלא גם על בעלי השליטה על כלי הרכב, הנהלת חברת אגד, במקרה דנן.
"מי שבידו השליטה על רכב מנועי מהסוגים המפורטים בתקנת משנה (א) או על הנוהג ברכב מנועי כאמור, לא יניח לנוהג לנהוג, אלא בהתאם להוראות תקנה זו", לשון התקנה.

אומ"ץ למשרד התחבורה: ערכו בדיקה יסודית

עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר (ג', 18.12.07) אל מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, בתביעה להורות על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד. זאת לאחר שלעמותה הגיעו המסמכים הפנימיים המעידים על-כך שחלק מנהגי אגד נוהגים שעות רבות ביממה ללא מנוחה מספקת בדרך שעלולה לתאונות דרכים קטלניות.
בפניית העמותה, באמצעות עו"ד גליה גבעולי, היועצת המשפטית של הנהלת אומ"ץ, נאמר: "ממסמכים פנימיים של אגד, אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ (להלן: "אגד") שהגיעו בימים האחרונים לעמותת אומ"ץ, אנו למדים שקיימת חריגה בשעות הנהיגה של נהגי אגד וזאת בניגוד לסעיף 168 (א) לתקנות התעבורה התשכ"א-1961, דבר העלול לגרום לסיכון חיי אדם. דבר זה מפליא במיוחד לאור העובדה כי ב-19.12.06 ניתן גזר דין על-ידי כבוד השופט ישראל ויטלסון בבית משפט לתעבורה ת"א-יפו (פל 000909.05) בו, על-פי טיעוני התובע, אגד לקחה מייד על עצמה את האחריות לעבירות שנעשו וכי בדיעבד נקטה בפעולות הדרושות כדי למנוע בעתיד את ביצוע העבירות לפי התקנה הנ"ל.
מן המסמכים שהגיעו לידי אומ"ץ, וביניהם דוח חריגי נהיגה 12 שעות, דוח חריגי שעות מנוחה וכרטיסי עובד של נהגי אגד, עולה כי בניגוד לנאמר בגזר הדין לעיל, אגד לא הפנימה את גזר הדין ואת האחריות, שכביכול לקחה על עצמה, ואינה שומרת באופן ראוי על האינטרס הציבורי בסוג זה של עבירות. אנו פונים אליך בבקשה שתורה על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד במטרה למנוע את סיכון הציבור כמפורט לעיל".
במקביל, פנתה אומ"ץ אל שר התחבורה, שאול מופז, בבקשה לבחון את הצעת משרד התחבורה להאריך את שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה.
בפניית העמותה, באמצעות יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר כי עמותת אומ"ץ טיפלה בבעיה חמורה שקשורה בעומס של שעות העבודה המוטל על חלק מנהגי האוטובוסים של אגד שגורמת להם עייפות כרונית, שעלולה חלילה לגרום לתאונות דרכים ולסכן את חיי הנוסעים.
"הופתענו אפוא לקרוא בכלי התקשורת כי בכוונת משרד התחבורה להביא לאישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת הצעה להארכת שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה. איננו מצויים בפרטים ואנו יוצאים מתוך הנחה שהצעת התיקון מבוססת על חוות דעת רפואיות מוסמכות, אך לאור החומר שהצטבר בעמותת אומ"ץ ופנייתנו בנדון למנכ"ל משרדך, רו"ח גדעון סיטרמן המצ"ב, נראה לנו שיש מקום לבחון את הנושא במשנה זהירות ובאחריות", כתב אבנרי למופז.

ביקורת על משרד התחבורה בוועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה אתמול (17.12.07) את הצעת שר התחבורה, שאול מופז, לשינוי תקנה 168, באופן שיאפשר להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים מ-12 שעות המותרות כיום ל-15 שעות.
בדיון טען השר מופז, כי התקנות החדשות נשענות על המלצות של ארבעה מומחי שינה, שלדבריהם אין בהארכת משך זמן העבודה של הנהגים משום פגיעה בטיחותית.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, דחה את אישור התקנות וביקש ממשרד התחבורה להביא לדיון הבא שתקיים הוועדה בנושא את אותם ארבעה מומחים על-מנת שיתנו את חוות דעתם בפני חברי הוועדה.
ח"כ ארדן ציין עוד, כי לא ברור לו כיצד באירופה האריכו לאחרונה את שעות המנוחה של הנהגים וצמצמו את שעות הנהיגה השבועיות ל-58 שעות, ודווקא בישראל בחרו להאריך אותן ל-68 שעות בשבוע.

תגובת אגד: סטייה מתקנה 168 אינה מוכרת

דובר קואופרטיב אגד, רון רטנר, מסר בתגובה כי ככל הידוע לו, באגד פועלים על-פי תקנה 168 ולא דווח על מקרים חריגים של סטייה מרוח התקנה. "אם היתה סטייה כזו היא איננה מוכרת באגד". זאת על אף שהועברו לידי אגד הדוחות שהוזכרו לעיל.
לדבריו, "הנהלת אגד מקפידה הקפדה יתרה על בניית סידורי עבודה התואמים את הוראות תקנה 168 לתקנות התעבורה, שעניינה שעות עבודה ומנוחה של נהגים ציבוריים. יתר על-כן, כל שדרת ניהול התנועה הונחתה ומונחה בקביעות לא לחרוג מהוראות התקנה הנ"ל בכל מקרה של שינויי סידורי עבודה בשל אילוצים כלשהם. גם קציני הבטיחות האזוריים אמונים על ביקורת בנושא ומקפידים לוודא שלא יחרגו מההוראות המחייבות", לשון התגובה.

דוח ראשון על חריגות נהיגה בסניף ראשון לציון ליום 9 באוקטובר 2007
דוח של סניף ראשון לציון על יום לאחר מכן, 10 באוקטובר 2007
גם יום לאחר מכן, ב-11 באוקטובר, נרשמו חריגות נסיעה. חלק מן הנהגים מופיעים ביותר מדוח אחד.
כרטיס העבודה של הנהג מסניף התחנה המרכזית בירושלים לתאריך 21 בנובמבר 2007. שעת תחילת העבודה: 6:03
המשך כרטיס העבודה של יום 21 בנובמבר 2007. המסלול האחרון מתחיל בשעה 20:00. חריגה של שלוש שעות מהמותר בחוק. שימו לב שהנהג פטור מהתייצבות במשמרת הבוקר ביום שלמחרת.
כרטיס עבודה של אותו נהג יום לאחר מכן. על אף שבכרטיס הקודם נכתב שהוא פטור ממשמרת הבוקר הוא החל לעבוד ב-6:03
גם ב-22 בנובמבר סיים הנהג את העבודה לאחר כ-15 שעות. חריגה של שלוש שעות מן המותר על פי תקנה 168.
תאריך:  18/12/2007   |   עודכן:  18/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: נהגי אגד מסכנים חיים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כ"בוגר" תאונת דרכים
הצדיק מסדום  |  18/12/07 19:48
2
שעיר לעזזל
שאול צוף  |  19/12/07 08:39
3
אגד
אלפא  |  19/12/07 09:24
4
האוטובוסים של אגד טסים פחד ל"ת
29 בהרצליה פיתוח   |  19/12/07 09:36
5
נהגי אגד
תאמם חיים  |  19/12/07 17:33
6
יש להם באגד יועצים שכאלה..
דובלה  |  24/12/07 05:11
7
אגד
meer  |  28/10/09 12:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פישביין
דוח "העמותה להקמת מרכז רבין" חושף כי מחיר הראוותנות גרם לכך שיוזמי המרכז מתקשים לעמוד בהוצאות הקמתו
יואב יצחק
תחקיר Nfc חושף: המנכ"ל יעקב זילברברג סידר לעצמו 3 מיליון דולר כהטבה ממכירת קרנות/קופות גילעד לחברת הראל; פרוטוקול העסקה זויף    זילברברג שותק    עו"ד טייטלר וחברת גילעד מכחישים
איילת פישביין
שלומי: אחותו של ראש המועצה בנתה וילה בלתי חוקית    כל הצווים שהוצאו להפסקת הבנייה - לא כובדו    סמוך לסיום הבנייה נעשה ניסיון להלבין את עבירות הבנייה על-ידי הגשת תוכנית נקודתית לווילה
יואב יצחק
ממידע חדש שהוגש לבית המשפט עולה: אלומות מכרה למשפחה אמריקנית דירה בפרויקט ב-1.116 מיליון דולר (5365 דולר למ"ר)    לאולמרט נמכרה הדירה היוקרתית ביותר ב-1.2 מיליון דולר (3300 דולר למ"ר)
איילת פישביין
ח"כ לשעבר רפי אלול מונה באחרונה ליועץ הנשיא שמעון פרס    אשתו של אלול, עפרה, נעזרה בשם "פרס" לקידום מכללה שהוחשדה בשחיתות בדוח המבקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il