X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
נגד מרציאנו הוגשה עתירה בבקשה לפסול את מועמדותו כנציג השכונות נטען: מרציאנו הצהיר שהוא מתגורר בשכונת נווה זית בלוד, בעוד שהוא התגורר בשכונת נאות יצחק שאינה נמנית עם השכונות הזכאיות לשיבוץ מועדף העותר: אערער על ההחלטה
▪  ▪  ▪
מרציאנו וביתו החדש ברחוב החבצלת בלוד [צילום: פלאש 90]

המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה דחה (יום א', 14.12.08) עתירה שהוגשה לפסילת מועמדות ח"כ יורם מרציאנו כנציג השכונות ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-18.
מרציאנו נבחר לפני מספר שבועות כנציג השכונות ברשימת מפלגת העבודה לכנסת. על-פי העתירה שהוגשה, ונדחתה כאמור, בשנים האחרונות נמצא מקום מגוריו העיקרי והקבוע בכתובת שאינה מזכה אותו להתמודד במשבצת השכונות שנקבעה על-ידי מפלגת העבודה.
עו"ד אמנון זכרוני, שהיה דן-יחיד בעתירה, קבע כי מכיוון שהעותר לא הגיש הוכחות מלבד ידיעה שפורסמה בעיתון מעריב, לתמיכת טענותיו, אין מקום לקבל את עתירתו.
בתשובה לעתירה שהגיש חבר מפלגת העבודה, אמנון זילברמן, למוסד לבירור עתירות במפלגה, מסר מרציאנו תצהיר חתום בידי עורך דין שבו טען כי מקום מגוריו הוא בשכונת נווה זית בלוד.
יו"ר המוסד לבירור עתירות במפלגת העבודה, עו"ד מנחם חכמון, דרש ממרציאנו לצרף לתגובתו לעתירה של זילברמן תצהיר שבו יפרט את "מקום מגוריו הקבוע", וכן כל פרט אחר הרלוונטי לעניין העתירה.
בתצהיר טען מרציאנו כי מכיוון שסעיף 1.5.1 לתקנון הבחירות המקדימות בעבודה קובע כי "מועמדות למשבצת השכונות יוכל/תוכל להגיש רק מי שמקום מגוריו בשכונות אלה, על-פי הרשום בתעודת הזיהוי נכון ליום הקובע", ומכיוון שכתובת מגוריו הרשומה בתעודת הזהות, נכון ליום הקובע, היא רחוב אלתר רחל 1 בלוד, הנמצא בשכונת נווה זית שנכללת במפת השכונות של מפלגת העבודה - הרי שהוא מועמד ראוי לתפקיד.
"זאת ועוד, אף ביום הגשת מועמדותו של המשיב, אף במועד הבחירות המקדימות ואף במועד הגשת תגובה זאת, מקום מגוריו של המשיב הינו בשכונת נווה זית, לוד, הנכללת במפת השכונות", ציין. עוד הוסיף כי מטעמים שונים, מקום מגוריו הנוכחיים ברחוב ז'בוטינסקי הדס הנמצא גם הוא בשכונת נווה זית.
"המתיימרת להתקרא "טענה עובדתית" המופיעה בסעיפים 5 ו-6 לעתירה - כאילו המשיב מתגורר בוילה מפוארת ברחוב חבצלת בלוד, אשר אינו נכלל במפת השכונות, הינה שקר וכזב", טען בתצהיר.
דא-עקא, לידי News1 הגיעו עדויות של שכנים מרחוב אלתר רחל הטוענים כי מרציאנו אינו מתגורר כבר שנים רבות במקום מאז שעבר לדירה ברחוב המצביאים 13, שגם היא ממוקמת בשכונה שאינה במפת השכונות הרלוונטית של מפלגת העבודה, בשכונת נאות יצחק. למעשה, במסמכים שונים, בין היתר במסמכים שהוגשו לבית המשפט מאז שנת 2004, מופיעה כתובת ביתו ברחוב המצביאים.
מקורות בעיר לוד ציינו כי מדובר בעובדה ידועה שמרכז חייו של מרציאנו בשנים האחרונות היה בביתו שברחוב המצביאים וכי הם יודעים שהוא גר שם ברציפות יחד עם אשתו לפחות מאז שנת 1999. "שם הוא ערך כנסים, שם הוא אירח אנשים במימונה, וגם בבית הכנסת של השכונה יש לו משקל רב כתושב השכונה", אמר אחד התושבים ל-News1. "למעט תקופות קצרות שמסיבות אישיות משפחתיות הוא גר מחוץ לביתו - שם היה מרכז חייו".
יתרה מזאת, מספר הטלפון של מרציאנו כפי שהוא מופיע בספר הבוחרים של מפלגת העבודה וכפי שמופיע בשירות 144 של בזק הוא מספר הטלפון של הקוטג' הדו-משפחתי שבבעלותו בשכונת בנה ביתך בעיר, ברחוב חבצלת. אותו בית שאליו עברה משפחת מרציאנו רק לאחרונה ושבחצרו בנה ח"כ מרציאנו בריכת שחיה ללא היתר. זאת למרות שהכתובת הרשומה שם היא ברחוב אלתר רחל 1 בלוד. אשתו של מרציאנו, מירי, מופיעה בספר הבוחרים כמי שמתגוררת ברחוב חבצלת 9 ומספר הטלפון שמופיע ליד שמה זהה למספר הטלפון שמופיע ליד שמו של בעלה.
כתובת זו של ביתו של מרציאנו מופיעה גם על מסמך רשמי של עיריית לוד, שבו מודיעה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה כי היא אינה מאשרת לו רטרואקטיבית בניית בריכת שחייה בחצר ביתו.
בתגובה לפרסומים בדבר דחיית הבקשה שלו לא ציין מרציאנו כי הוא אינו מתגורר בבית ברחוב חבצלת, אלא הודה שהוא אכן בנה במקום בריכת שחייה בעלות של 70,000 שקלים. השקעה גדולה למדי שעושה אדם בכתובת שלפי טענתו הנוכחית הוא כלל אינו מתגורר בה.
בעקבות דחיית העתירה שהגיש אמר זילברמן ל-News1 כי יערער בפני הרכב של שלושה דיינים בבית הדין לעתירות של מפלגת העבודה. לדבריו, בידיו הוכחות לטענותיו והוא יציג אותן בערעור.

בית המשפט: מרכז חייו של אדם - עם האישה והילדים

המקרה המדובר של ח"כ יורם מרציאנו אינו הפעם הראשונה שבה שאלת מרכז חייו של אדם כבעלת נפקות לבחירתו לתפקיד ציבורי עולה בעיר לוד.
בשנת 2003 נפסלה מועמדותו של עמוס חג'ג' לראשות העיר בטענה כי מרכז חייו אינו בעיר לוד אלא ברעות, שם החזיק דירה בבעלותו ושם גרה משפחתו.
בפסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב קבעה אז השופטת ורדה אלשיך, כי הפסיקה קובעת כי עובדת מקום מושבם של אשת פלוני וילדיו אינה מהווה ראיה מכרעת אשר אין אחריה ולא כלום בעניין הדומיסיל שלו עצמו, באשר יתכן והתא המשפחתי יחולק ויתפצל, בין אם באופן קבוע או זמני. אלא שאין בכך בכדי להפוך עניין זה לחסר משמעות.
"הונחו בפני ראיות בדבר סירובם של רעייתו וילדיו להעתיק את מגוריהם, וכל דבר אחר אשר יסביר את התמיהות שהועלו בפני. לעניין זה יוער, כי אף שמצב בו תא משפחתי יתפצל עקב סכסוך או משבר (או אף עבודה מרוחקת של אחד מבני הזוג, הדורשת ממנו להעדר מהכתובת המשותפת לתקופה ארוכה), הרי שכאשר התא המשפחתי הינו תקין, ולא הוכח כל צורך או אילוץ המביא לפיצולו, הרי שיש בכך ראיה כבדת משקל כנגד המשיב", קבעה אז והוסיפה כי "גרסת המשיב, לפיה אדם אמיד, שגילו מעל 40, מתגורר בחדר בדירתם הישנה של הוריו הקשישים, בעוד אשתו וילדיו חיים בביתם במקום אחר (בלא שבין הזוג מתנהלים הליכי פירוד או גירושין), נראית בעיני תמוהה ובלתי הגיונית - ואף דבר זה עומד למשיב לרועץ".

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה עתירה לפסילת מועמדות מרציאנו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מר+סירחויאנו
מרסרחיאנו  |  14/12/08 23:18
2
מוטב שהעבודה תרחיק מרציאנו
מהרשימה לכנסת.  |  14/12/08 23:50
3
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אחמד זיבי אורגינל  |  15/12/08 00:10
4
אינני רואה שום מניעה
אזרח קטן  |  15/12/08 00:45
5
מרציאנו "איש שכונה" אמיתי
יודעי דבר  |  15/12/08 08:38
6
מה באמת רוצים שיגיד את האמת?  ל"ת
טביבי  |  15/12/08 14:31
7
אבודה,השאירוהו.אלו פניכם....
מרציאנו-נפלא  |  15/12/08 14:40
 
- מרצינו במפה הבוליטית שלהאבודה.
אוי-ואבוי..  |  15/12/08 16:49
8
תגובה ל- 2
שמעון הצדיק  |  15/12/08 18:46
9
כנסו-בושה למרציאנו ולמדינתנו!
אחד שיודע  |  25/12/08 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרית השקס
בדיקה מעמיקה של מודעת בחירות תמימה למראה למען מאיר פרוש, אולי מלמדת כי "תומכיו" החילונים הם במקרה הטוב קרובי משפחה של ראש המטה שלו, שהורשע בפלילים, ובמקרה הרע - אינם קיימים    חשיפה
איציק וולף
משרד הפנים הזרים מיליונים לקופת מועצת בית אריה-עופרים במסגרת תוכנית הבראה על אף שהגרעון המצטבר של המועצה רק הלך ותפח    שכר בכירי המועצה עלה למרות שהתחייבו לצמצמו
יואב יצחק
עו"ד ביניש ניצל ראיון במעריב בניסיון למרק עצמו מהעבירות שיוחסו לו    מעריב ועורכיו התמסרו לו ברצון ופרסמו את כזביו    התוצאה: הטעיית הקוראים והצגת ביניש כאיש ישר דרך, שמתנכלים לו רק בגלל מעמדה של רעייתו כנשיאת בית המשפט העליון    האמת הפוכה, כמובן    מעמדה של רעייתו נוצל תוך שיבוש מהלכי חקירה ומשפט
יואב יצחק
ביניש טירפדה מינוי שופטים לעליון שאת מועמדותם קידם השר פרידמן בטענה לפסלות בתקופת ממשלת מעבר    תזכורת: ביניש התמנתה ב-1995 בממשלת מעבר
יואב יצחק
חשיפת Nfc הובילה להסתעפות חקירה משטרתית שבה נמצא כי אדמות השרון בכלל ואדמות מעבר הקו הירוק בפרט משמשות כר פורה לנוכלים    על עובדת הניקיון שהתחזתה למדענית אטום, ועל שיטת ה"קוף" של הנוכלים השמים את שופטי ישראל ללעג וקלס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il