החברה הלאומית לדרכים הוציאה מכרז לאספקה, להתקנה, לתפעול ולאחזקת מערכת שילוט אלקטרוני בתחנות אוטובוס בדרכים בינעירוניות. מדובר בשלטים, אשר כוללים מסכים בטכנולוגיה רפלקטיבית ומופעלים באנרגיה סולארית בלבד. השלטים יעודכנו בנתוני נסיעה לתחבורה ציבורית, שהותקנו בתחנות אוטובוסים. עלותו הכוללת של המכרז עשויה להגיע ל-900 מיליון עד מיליארד שקלים.
קבלן המשנה של הזוכה במכרז יידרש להתחייב לתכנון המערכת וההתקנה או את לתכנון המערכת ולפיקוח והאחריות על ההתקנה של השלטים האלקטרוניים. אלא שהמכרז, שנועד להקיף כ-3,000 תחנות אוטובוס, כולל בתוכו שורה של תנאים המעוררים חשד כי מדובר במכרז מכור מראש.
חשמל קבוע או אנרגיה סולארית עד לאחרונה, הטכנולוגיה המוכחת היחידה שעליה סמך משרד התחבורה הן מבחינת איכות השלטים, והן מבחינת כושר הנראות שלהם, עובדת בחשמל קבוע. עם זאת, נבדקה גם אפשרות של שלטים שעובדים על תאורת לילה, שכבר קיימת ברוב הרחובות בארץ, עם חיבור למצברים. מדובר בטכנולוגיה שקיימת בעולם, אבל אינה אמינה דיה בשלב זה, ואינה מאפשרת כוח חשמלי מספיק כדי להאיר שלטים באמות המידה הדרושות בארץ במתח החשמלי הקיים. לאחרונה, במסגרת ניסוי בפתח תקוה, הותקנו שלטים תקניים (העומדים בהנחיות) ומבוססים על מצברים (שנטענים מתאורת לילה ברחובות). בתחילת הניסוי, השלטים אשר מבוססים על תאורת לילה היו שלטים לא אמינים, אשר אינם עומדים בדרישות הטכנולוגיות של משרד התחבורה. ככלל, נראות של השלטים העובדים על סוללות טובה פחות בגלל הדרישות בישראל לטכנולוגיה מוכרת שהוכיחה את עצמה, ולכן המטרה היא לפנות לחישמול קבוע, עד להשגת טכנולוגיות זמינות טובות יותר.
בעבר אף פורסמה עמדת משרד התחבורה בנושא, ונאמר בה: "בתחבורה ציבורית אנחנו חייבים להשתמש בטכנולוגיות בטוחות, ברורות, מוכרות, שנותנות תוצאות טובות באמינות גבוהה מאד, כי הציבור צריך את זה, וכל תקלה מורגשת על-ידי אלפי אנשים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להשתמש בטכנולוגיות שאחוז התקלות בהן הוא מעבר לכמה פרומילים. זה פשוט לא ייתן את השירות הדרוש".