X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
ראש המועצה המקומית בבית אל מקדם את ענייניו של קבלן אשר החל בעבודות עפר לבניית בניין רב קומות ללא אישורים וללא תוכניות ותוך פגיעה באיכות חייהם של תושבים המתגוררים בסמוך נגיעה אישית של חברי הנהלת המועצה גם בפרויקטים קבלניים אחרים שהעבודה עליהם החלה למרות שלא אושרו בינתיים - איש במועצה או במינהל האזרחי לא מפסיק את עבירות הבנייה
▪  ▪  ▪
משה רוזנבוים. קיבל אישורי בנייה מאלוהים [צילום: מירי צחי]

ראש המועצה המקומית בית אל, משה רוזנבוים, פועל למתן אישור לא חוקי לפרויקט בנייה שהחל ללא היתרים ואשר עלול לפגוע באיכות חייהם של תושבים.
לפני שבועות מספר החל הקבלן מאיר דריינוף לבצע עבודות עפר באזור המערבי של בית אל. העבודות נעשות בסמוך למתחם שבו בנה הקבלן בניין רב-קומות ועל-פי התכנון שלו אמור לקום שם עוד לפחות בניין אחד שכזה.
מעולם לא הובאו תוכניות הבנייה לאישור במועצה המקומית, אך שם כלל לא פועלים לעצירת הבנייה. ראש המועצה אף זימן את הקבלן לישיבה של מליאת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר ושעסקה בעבודות הבנייה שלו. כשנשאל על-ידי חברי המועצה מי התיר לו להתחיל בעבודות הבנייה - הצביע כלפי מעלה, ואמר שאת היתר הבנייה שלו קיבל מריבונו של עולם.
אותה ישיבה, שהתקיימה לפני כשבוע, לא הובילה לעצירת הבנייה. למרות שבמועצה מועסק פקח בנייה - הוא לא נשלח לעצור את העבודה. זאת בניגוד למקרים אחרים שבהם המועצה פעלה על-מנת לאכוף את חוקי התכנון והבנייה שהופרו על-ידי תושבים פרטיים.
גם העובדה שעשרות תושבים התארגנו בעצומה נגד הבנייה, בפעם הראשונה בתולדות היישוב בית אל שהיה אחד ממובילי הבנייה בשומרון, לא גרמה לראש המועצה לזמן את התושבים בהליך תקין של שיתוף ציבור על-מנת שישמיעו את הסתייגויותיהם בפני הוועדה לתכנון ולבנייה.
בשבוע שעבר אמורה הייתה להתקיים במועצה בבית אל ישיבה נוספת בנושא שבה חברי הוועדה לתכנון ולבנייה היו אמורים להתחיל לאשר את התוכנית ובמקביל לשמוע נציגים מן התושבים. זאת למרות שכאמור נמצא שטח הבנייה מחוץ לתב"ע. עובדה זו משמעה שלוועדת התכנון והבנייה אין כל סמכות להנפיק היתרי בנייה לפרויקט. אותה ישיבה בוטלה ברגע האחרון על-ידי ראש המועצה בטענה כי בשל מעורבות מהנדס המועצה בתאונה שבה נפגע קלות לא ניתן לקיים את הישיבה.

דיון ציבורי בהתנחלות: "הבטון אינו אל שצריך להשתחוות לו"

גורמים ביישוב ציינו בפני News1 תוך שהם מבקשים להישאר בעילום שם מחשש שיבולע להם כי הם חשים שהנהלת המועצה לא אוכפת את הבנייה בשל מעורבותה האישית בפרויקטים.
לדבריהם, העובדה שחברי ההנהלה המצומצמת של המועצה קשורים לפרויקטים ושישנו קשר בין ראש המועצה לקבלן דריינוף שבא לידי ביטוי בהזמנה החריגה שקיבל האחרון לישיבת הוועדה לתכנון ולבנייה - לבין העובדה שדבר לא נעשה על-מנת לעצור את הבנייה הלא חוקית - אומרת דרשני.
"מה שהם עושים זו אינה ציונות. הקבלן הוא איש עסקים והוא ירוויח את הכסף שלו, אבל איש לא מודיע לזוגות הצעירים שעומדים לקנות בית בבניין שהוא בונה שהם שמים את הכסף שלהם על קרן הצבי, ועלולים להפסיד את כל הונם", אמרו.
בדבריהם התכוונו לכך שבמידה שיתגלה לרשויות החוק כי מדובר בבנייה לא חוקית עלולים הזוגות הצעירים שיקנו דירות מן הקבלן למצוא את עצמם ללא כספם וללא דירה.
אחד מתושבי היישוב אף הזהיר את חבריו מפני תשלום לקבלן מראש. "אל תשלמו לקבלן בהתאם להתקדמות הבנייה כמקובל בכל פרויקט בנייה. שלמו אך ורק כשהבית תיהיה בהחזקתכם, היו זהירים גם להפקדה בנאמנות ותתפללו. בנייה על שטח בבעלות פלשתינית , מסוכנת מאוד, ורוב הסיכויים שתביעה להריסה תבוא אך ורק לקראת סיום הבניה כדי לפגוע כלכלית בקבלנים וברוכשים. אם תשלמו בהתאם ההתקדמות, איש לא יחזיר לכם הכסף שלכם. וגם אם חתום הקבלן באופן אישי על אחריות זו, מי מבטיח שהוא מסוגל כלכלית להחזיר מיליוני דולרים? כי כשאתם משלמים, הסיכונים עליכם בסופו של דבר ולא על הקבלן", כתב.
בעקבות הפרויקט של הקבלן דריינוף גם נשמעות במרחב הציבורי בבית אל, לראשונה, אמירות של פקפוק במשקל הרב שניתן עד היום לבנייה ביהודה ובשומרון על חשבון המינהל התקין.
"בטון אינו אל", כתבה אחת התושבות לחבריה. "אם יהיו עוד 40 משפחות או עוד 100 משפחות בבית אל, זה לא ישנה כלום מבחינת יכולת העמידה שלנו. אל הבטון אינו האל שאליו אנחנו משתחווים. הוא לא יציל אותנו משום דבר. בני אדם נורמלים דואגים שבנייה תיעשה תוך הקפדה על מתן פתרון הולם למכלול חיי המשפחות: מקום חניה, מערכת ביוב, מים וחשמל סדירים, כביש טוב ונגיש, גנים בסביבה, וכן - תוך הקפדה לא לפגוע בשכנים. ארץ ישראל ניתנה לנו כפיקדון, ותנאי הפיקדון הם חבילה הכוללת גם התנהגות מוסרית בין אדם לחברו והקפדה על דיני ממונות, גם אם מדובר בממון חברך", כתבה.
פנייתנו לראש המועצה בבית אל על-מנת לקבל את תגובתו ואת תגובת המועצה המקומית בית אל נותרה ללא מענה.

ניגודי עניינים של חברי ההנהלה המצומצמת במועצה

הפרויקט המדובר אינו היחיד בבית אל שזוכה לחסינות מפני הפסקת עבודה למרות שלא קיבל אישורים.
בימים אלה מתנהלים ביישוב עוד לפחות שני פרויקטים שלא קיבלו אישורים. אליהם קשורים שני חברים בהנהלה המצומצמת של המועצה הכוללת שלושה אנשים בלבד - את ראש המועצה ואת חברי המועצה עו"ד אהוד ילינק וחנוך הכהן פיוטרקובסקי.
השניים האחרונים פסלו עצמם מדיון באישורי הבנייה לשני פרויקטים. עו"ד ילינק פסל עצמו מלדון בהיתרי הבנייה של פרויקט הבנייה של דריינוף באמרו כי הוא מייצג את התושבים המתעתדים להשתכן שם ולא הצביע גם על פרויקט הבנייה ברחוב יהודה המכבי משום שהוא מייצג או ייצג בעבר את הקבלן שבונה שם. הכהן פיוטרקובסקי פסל עצמו מדיון בשל קשריו לישיבה הגבוהה בבית אל שמעורבת ברבים ממיזמי הבנייה שעומדים על הפרק.
המינהל האזרחי, הגורם אשר אמור לאכוף את הפסקת הבנייה הלא-חוקית, מודע היטב לאשר קורה בבית אל. כפי שדיווחנו כבר בחודש יוני - ציינו במינהל כי הסוגיה נמצאת בטיפול גורמי המנהל האזרחי אשר בוחנים את ההיבטים התכנוניים והאכיפתיים ובהתאם לכך יוחלט על המשך הטיפול בנושא. מאז דבר לא נעשה.

תאריך:  19/10/2010   |   עודכן:  19/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: סיוע מפוקפק לקבלן מקורב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אין חדש - מתנחלים מתעשרים מגזל ל"ת
מוכה משכנתא  |  19/10/10 10:46
2
חנן וייס-לבדוק תחילה את
הקיבוצים והמושבים  |  19/10/10 11:59
3
ככה נראים "אוהבי" ו"נאמני"
מיואש   |  19/10/10 13:56
 
- זה חל גם לגבי האידיאולוגיה
הקיצונית של השמאל  |  19/10/10 23:51
4
חהחהחה הצחקתם אותי-
זה רציני?  |  20/10/10 08:39
5
את מי מעניין מהנעשה בבית-אל
תושב מדינת ישראל  |  8/01/11 11:38
6
איציק וולף - ממורמר
איציק עוכר ישראל  |  16/05/11 17:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית ששר
שופטת ותובעת המנהלות את המשפט ביחד, עדויות המתקבלות באופן גורף בלי לבחון את אמינותן, שופט המכריז מראש באוזני חבריו על כוונותיו לגבי הנאשמת, והפעלה חד פעמית וחסרת תקדים של סעיף 'אי מניעת פשע': כך העמיסו שלוש ערכאות את אשמת רצח רבין על כתפיה של מרגלית הר-שפי. בעקבות עדויות ראשי השב"כ לשעבר המטהרות את שמה קוראת יוזמה חדשה ליועץ המשפט לממשלה לזכות את הר-שפי בדיעבד
עידן יוסף
מכרז שהוציאה החברה הלאומית לדרכים שעלותו הכוללת עשויה להגיע לכמיליארד שקלים סולל את הדרך להכנסה מהירה ופסולה של טכנולוגיה לשילוט אלקטרוני בתחנות אוטובוס שמעולם לא הוכיחה עצמה בישראל
צור ארליך
גם אחרי שפעילותו הרציפה של רופא בבית החולים הוגבלה ל-26 שעות, הרופאים קורסים תחת העומס. חולה שמגיע למיון או למחלקה בסופה של תורנות הלילה, יטופל על-ידי מתמחה עייף ומבולבל ברמה הקרובה לזו של צורך אלכוהול. ח"כ פרופ' אריה אלדד, לשעבר ראש מחלקה בבית חולים, בתגובה: זו הדרך היחידה ללמוד רפואה. תחקיר
עידן יוסף
כיצד הפכו חוות-הדעת של יועמ"ש משרד החקלאות לתעודות הכשר למעלליו של השר שמחון    כיצד נוטרל מבקר משרד החקלאות וסורסה הביקורת הפנימית    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "תהיה רעידת אדמה בתחום הביקורת במדינת ישראל"    ועוד: כך תעתע שמחון בכנסת
איתי רום
תחקיר G חושף את העדויות שסיפקו למשטרה חבריו של בן-אליעזר    האכיפה שהצטמצמה נגד חברות הגז של המקורבים    הקלטות הסתר    הניסיונות לקדם פקיד באמצעות השר    ובן החבר שצעק בחקירה "פואד יפטר את כולכם!"    בן-אליעזר בתגובה: הטענות שקריות    לקרוא ולבכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il